Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@16:37:41 GMT

آیت‌الله صانعی: امام برای مردم، آزادی آورد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۷۴۹۸

آیت‌الله صانعی: امام برای مردم، آزادی آورد

بنده در دوران مبارزات، از طرف امام (ره) افتخار پذیرایی از مهمانان‌هایش را داشتم و به این واسطه با بسیاری از منش و رفتار ایشان از نزدیک آشنا بودم.

‌آیت الله صانعی به عنوان یکی از مبارزین سیاسی دوران انقلاب گفت: بنده در دوران مبارزات، از طرف امام (ره) افتخار پذیرایی از مهمانان‌های ایشان را داشتم و به این واسطه با بسیاری از منش و رفتار ایشان از نزدیک آشنا بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌آیت الله صانعی، با بیان خاطراتی از دوران مبارزات در ابتدا ضمن معرفی خود بیان کرد: این جانب متولد ۱۳۱۶ از شاگردان سیدنا الاستاد امام خمینی (ره) در حوزه علمیه قم بودم.

این مبارز سیاسی افزود: در میلاد ثامن الحجج (ع) برای سوالی به منزل امام رفتم، در عید نوروز بود و امام مهمانانی داشتند و چون امکان پذیرایی کردن از آنها را نداشتند، من پذیرفتم تا در خدمت ایشان باشم.

وی تصریح کرد: در واقع بنده در دوران مبارزات، از طرف امام (ره) افتخار پذیرایی از مهمانان‌هایش را داشتم و به این واسطه با بسیاری از منش و رفتار ایشان از نزدیک آشنا بودم.

آیت‌الله یوسف صانعی خاطرنشان کرد: روزی به همراه اخوی و آقای ذوالفقاری مشغول خدمت به امام (ره) و مهمان‌ها شدیم؛ واقعاً ایام به یاد ماندنی از آن دوران برای من باقی مانده است.

وی گفت: در اوایل سال ۱۳۴۲ با شروع مبارزه توسط امام (ره) با ایشان همراه بودیم و در سخنرانی‌های ضد رژیم در قم و تهران شرکت می‌کردیم.

این مبارز سیاسی اظهار کرد: امام هیچ ترس و واهمه‌ای از ساواک و مأموران شاه نداشت؛ در آن ایام ما نیز به پشت گرمی از شجاعت ایشان با توزیع اعلامیه و منبرهای روشنگرانه به مبارزات ادامه دادیم.

وی تصریح کرد: همچنین پس از حادثه فیضیه از سوی امام به همراه مرحوم آیت‌الله قره‌ی مسئول توزیع کمک‌های نقدی از سوی متمولین، متعینین و بازاریان تهران برای جبران خسارت به طلاب فیضیه در قم شدم.

آیت الله صانعی عنوان کرد: در آن روز هر کس به هر میزانی که دچار خسارت شده بود، اعلام می‌کرد و معادل آن پرداخت می‌شد؛ در فیضیه خلاف صداقت و امانت نبود و در آن زمان در فیضیه و حتی جامعه، صداقت و امانت حاکم بود.

وی بیان کرد: امام (ره) لطف خاصی به بنده داشتند و در امور مالی، وظایفی را به من می‌سپردند؛ دقت امام (ره) در امور مالی و برخورد با حقوق جامعه بی نظیر بود، یکی از ویژگی‌های مهم امام (ره) را می‌توان توجه به حق‌الناس و بیت‌المال برشمرد.

این مبارز دوران انقلاب اظهار کرد: یک روز وقتی ایشان مبلغی را از سهم امام به من سپرده بودند تا برای اموری خرج کنم و بعد از آن به زندان افتاده بودند، در ملاقات با همه شرایطی که داشتند فرمودند آن پول به چه نحوی خرج شده است و مابقی آن چه شد؟

وی تصریح کرد: امام (ره) واقعاً با مبارزات خود آزادی را برای مردم به وجود آورد، شرایط خفقان در زمان رژیم گذشته قابل وصف نبود، ما نیز همراه مردم با تظاهرات و درس و منبر و اعلامیه‌ها فعالیت داشتیم، در طول سال‌ها شاگردی امام (ره)، درس‌های زیادی از ایشان یاد گرفتم.

آیت‌الله صانعی خاطرنشان کرد: بیشتر تلاش‌های ما در ابعاد فرهنگی و تبلیغاتی بود، این تلاش‌ها از طریق تبلیغ، سخنرانی، حضور در تظاهرات و راهپیمایی‌ها و صدور اعلامیه و بیانیه‌های سیاسی انجام می‌شد.

وی گفت: در ذیل حدود سی اعلامیه سیاسی و انقلابی، نام و امضای خود را در آن دوران به ثبت رساندم که یکی از آنها مربوط به دوران انتقال امام خمینی (ره) از ترکیه به نجف از سوی علمای قم و یکی دیگر مربوط به مخالفت با دولت بختیار بود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است

امتداد - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: سکه‌های حراجی شده در مرکز مبادله از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد  «اصغر بالسینی» سخنگوی مرکز مبادله ایران گفت: سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران،(تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی) ضرب بانک مرکزی هستند. همگی این سکه‌ها از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آن‌ها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.وی افزود: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

بالسینی ادامه داد: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی (ع) و بارگاه امام رضا (ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

وی اظهار داشت: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است. دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک