Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:56:56 GMT

چین در تولید پنبه هند را پشت سر گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۷۸۲۹

چین در تولید پنبه هند را پشت سر گذاشت

تهران- ایرنا- کمیته بین‌المللی پنبه روز یکشنبه اعلام کرد ،چین از ماههای پایانی سال 2018 تاکنون توانسته با پشت سر گذاشتن هند،به بزرگترین تولید کننده پنبه در جهان تبدیل شود.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای یوروآسیا، در چند ماه گذشته به دلیل کاهش بارندگی در هند، میزان تولید پنبه در این کشور هفت درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هند در 2 سال گذشته ،بزرگترین تولید کننده پنبه در جهان بوده است.
براساس گزارش کمیته بین المللی پنبه ،تقاضا برای پنبه در یک سال گذشته باعث افزایش قیمت این محصول در بازارهای جهانی شده است.
در گزارش کمیته بین المللی پنبه آمده است،مصرف پنبه تحت تأثیر جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین قرار نگرفته است، اما اگر توسعه اقتصادی در جهان تضعیف شود، این روند می‌تواند بر تجارت نساجی تأثیرگذار باشد.
به عبارت دیگر، افزایش تولید در کشورهایی نظیر چین، برزیل، مناطق غرب آفریقا، ترکیه و ازبکستان نمی‌توانند کاهش تولید پنبه در کشورهایی مانند آمریکا، هند، استرالیا و پاکستان را جبران کند.
به گزارش ایرنا، هند 26 درصد از کل پنبه جهان را تولید می‌کند. باوجود تولید بالای پنبه در این کشور، بازدهی این محصول به ازای واحد سطح زمین زراعی، بسیار پایین است.
بارش شدید باران در ایالت گجرات به عنوان بزرگترین قطب تولید پنبه در سالجاری،خسارت سنگینی به مزارع پنبه وارد کرد.
آساق**9473**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چين هند توليد پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور قرار دستور موقت برای مربی تیم فوتسال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، حسب گزارش مقام رسمی در خصوص تخلف علی زراعتکار، مربی تیم فوتسال فرداد بازرگانی کاشمر در دیدار مقابل اکسین البرز، کمیته انضباطی اعلام کرد؛ از آنجاییکه تخلف حادث شده با توجه به نوع آن که عبارت از بدرفتاری با مقام رسمی مسابقه در خور صدور قرار دستور موقت است، بر همین اساس به استناد ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی و تا صدور رای مقتضی، نامبرده از همراهی تیم خود در مسابقات محروم است.   زراعتکار باید دفاعیات کتبی خود را ظرف مهلت ۴۸ ساعت به کمیته انضباطی ارسال کند.   رای صادره ظرف مهلت دو روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف است.

دیگر خبرها

  • جهان در سراشیبی سقوط نرخ تولد
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • صدور قرار دستور موقت برای مربی تیم فوتسال
  • هوادار خاطی سپاهان نقره داغ شد
  • هوادار سپاهان ۱۰ سال محروم شد
  • احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی