Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@19:29:53 GMT

اخطارهواشناسی درباره سیل وآبگرفتگی

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۷۹۱۰

سازمان هواشناسی در اخطاریه ضمن پیش بینی بارش باران و برف در برخی نقاط کشور و احتمال سیل و آبگرفتگی در مسیل‌ها، به شهروندان توصیه کرد از تردد و توقف غیر ضروری در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های خودداری کرده و هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی، تجهیزات کامل زمستانی به همراه داشته باشند. ناطقان: سازمان هواشناسی با توجه به شدت و نوع بارش‌ها طی روزهای آتی و پیرو اخطاریه روز شنبه (۲۰ بهمن)، با توجه به فعالیت سامانه بارشی در اخطاریه‌ای اعلام کرد:
«روز یکشنبه (۲۱ بهمن ماه) بارش باران گاهی با رعد و برق و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شمال و شرق خوزستان، بوشهر، جنوب فارس و بارش برف در مناطق کوهستانی شمال شرق خوزستان پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برای روز دوشنبه (۲۲ بهمن ماه) باراش باران گاهی به شکل رگبار باران همراه با رعد و برق و آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال سیلابی شدن آنها در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب و جنوب فارس، مرکز و شمال هرمزگان، مرکز و غرب کرمان و شمال و غرب یزد و بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
برای روز سه شنبه (۲۳ بهمن ماه) نیز باراش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل ها در نیمه جنوبی کرمان، مرکز و شرق هرمزگان و خراسان جنوبی و برخی مناطق سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با آبگرفتگی معابر و همچنین بارش برف در خراسان رضوی و خراسان شمالی را شاهد خواهیم بود.
در این مدت نیز با توجه به پیش بینی بارش برف، اختلال در تردد جاده‌ای مناطق مرتفع و کوهستانی زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود.
شایان ذکر است دوشنبه (۲۲ بهمن ماه) و سه شنبه (۲۳ بهمن ماه) در برخی مناطق سیستان و بلوچستان و کرمان وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک در این مناطق شود.
در این اخطاریه برای کاهش خسارات احتمالی توصیه شده است که ضمن بکارگیری تهمیدات لازم، هموطنان در این مدت از تردد و توقف غیر ضروری در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های مناطق ذکر شده خودداری کرده و هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی ضروری است.
به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای دیگر تحت عنوان اخطاریه دریایی عنوان کرده است که با توجه به افزایش سرعت وزش باد، خلیج فارس از بعد از ظهر دوشنبه (۲۲ بهمن) مواج و روز سه شنبه (۲۳ بهمن) طوفانی پیش بینی می‌شود. دوشنبه ارتفاع موج در مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس بین یک و نیم تا دو متر و روز سه شنبه در مناطق مرکزی خلیج فارس بین یک و نیم تا دو و نیم متر و در مناطق شرقی آن بین دو تا سه متر برآورد می‌شود. از این رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم به کار گرفته شده و طی این مدت از تردد با شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی در این مناطق خودداری شود.
منبع: ایسنا برچسب ها: سازمان هواشناسی ، اخطاریه ، سیل و آبگرفتگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سازمان هواشناسی اخطاریه سیل و آبگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان

ایسنا/کرمان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: امروز و فردا در مناطق مرکزی، برخی مناطق شمالی و جنوب شرقی استان به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای ضمن افزایش ابر، احتمال رگبار باران وجود دارد.

فهیمه راستی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: طی امروز و فردا در مناطق جنوب شرقی، برخی مناطق مرکزی و نیمه غربی استان وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق استان مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای شهر کرمان صبح امروز ۹ درجه سانتیگراد بود و در گرم‌ترین ساعات به ۱۸ درجه می‌رسد، بیان کرد: لاله زار صبح امروز با دمای یک درجه زیر صفر سردترین و منوجان طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه، گرم ترین نقطه استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در این استان‌ها
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان