Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@20:35:09 GMT

بدترین ویژگی تورهای رایگان شهری چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۷۹۴۵

بدترین ویژگی تورهای رایگان شهری چیست؟

همه‌ی ما ایرانیان شوق و هیجان خاصی برای شروع تعطیلات نوروز داریم و از مدت ها قبل برای تعطیلات برنامه ریزی می کنیم. فرقی نمی کند که ما برای سفرهای خارجی برنامه ریزی می کنیم و یا یکی از شهرهای توریستی ایران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنیم. در هر صورت دانستن نکات مهم و ضروری سفر می تواند کمک خوبی برای لذت بخش تر کردن سفرهای ما باشد به‌خصوص اگر قرار باشد تور خارجی نوروز را خریداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس با فاینداتور همراه باشید تا چند نکته کاربردی برای سفرهای نوروزی را به شما معرفی کنیم.

اگر قصد خرید تور اروپا را دارید این نکات را هرگز فراموش نکنید

1- در انتخاب رستوران دقت کنید؛ رستوران هایی که عکس منوی غذای خود را می گذارند عموما کیفیت غذایی پایین تری را ارائه می دهند. این رستوران ها بیشتر در مناطق توریستی قرار دارند و علی رقم قیمت بالا غذا را باکیفیتی پایین ارائه می دهند.

2- قبل از بازدید از جاذبه های توریستی بلیط تهیه کنید تا در صف های طولانی ورودی معطل نشوید. یکی از اشتباهاتی که گردشگران ایرانی انجام می دهند، تهیه بلیط از محل جاذبه است؛ این در صورتی است که بیشتر مکان های توریستی در اروپا دارای سایت هستند و می توانید بلیط الکترونیکی تهیه کنید.

3- از تورهای رایگان استفاده کنید. عموما برنامه های بازدید روزانه تور اروپا به دلیل تنوع جاذبه های توریستی این امکان را به گردشگران نمی دهد تا مدت زمان بیشتری را در به گشت و گذار در مکان مورد علاقه خود بپردازند. بنابراین اگر دوست دارید بیشتر در خصوص یک جاذبه بدانید، بهتر است از تورهای رایگان شهری استفاده کنید.

4- امروزه سایت های مرجع بسیار خوبی برای مقایسه قیمت های هتل، رستوران ها، حمل و نقل و مراکز تفریحی وجود دارند. سایت هایی مانند تریپ ادوایزر می توانند به شما کمک کنند تا اطلاعات خوبی در رابطه با قیمت‌ها به‌دست آورید.

5- مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشید. حتی اگر به همراه لیدر هستید، بهتر است مدارک شناسایی خود و شماره تلفن راهنمای تور را به همراه داشته باشید تا در صورت جا ماندن از تور بتوانید اقدامات مناسب را انجام دهید.

6- استفاده از اپلیکیشن های مترجم سفر و یا دفترچه هایی که در آن اصطلاحات کاربردی زبان محلی کشور مورد نظر شما باشند نیز توصیه می‌شود. این دفترچه یا اپلیکیشن ها به شما کمک می کند تا در هنگام خرید و یا سفارش غذا از رستوران با خیالی راحت تر به صحبت با مردم بپردازید.

7- از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. به جز برخی از مسیرهای گردشگری، در بیشتر شهرهای اروپا می توانید از حمل و نقل عمومی مانند قطار، اتوبوس و پروازهای ارزان قیمت استفاده کنید.

نکات مهم سفر به اروپا

یکی از مهمترین مقاصد سفرهای خارجی ما ایرانی برای تعطیلات نوروز کشور ترکیه است. پرطرفدارترین شهرهای ترکیه که عموما با شروع تعطیلات نوروز تا آخر تابستان مورد توجه ما ایرانی هاست تور استانبول، سفر به شهر وان ترکیه، تور آنتالیا و کوش آداسی می باشد. این شهرها دارای جذابیت های خاص خود هستند اما بهتر است قبل از سفر خود به نکات زیر توجه کنید:

1- هتل را با دقت انتخاب کنید. یکی از مشکلات مسافران ترکیه عدم آگاهی از خدمات هتلی است که تور آن را خریداری کردند. معمولا فروشنده تور به قوانین هتل و سطح ارائه خدمات آنها اشاره مختصری می کنند. پس بهتر است قبل از سفر به طور کامل در خصوص هتل مورد نظر خود اطلاعات لازم را کسب کنید. این مشکل بیشتر در زمان اوج حضور گردشگران در ترکیه رخ می دهد. چون بیشتر تورگردانان سعی می کنند برای پایین آوردن قیمت تور از هتلهای محلی استفاده کنند.

2- در تعطیلات نوروز گردشگران زیادی در کشور ترکیه حاضر هستند. بنابراین اگر دوست دارید با خیال راحت و در خلوت سفرکنید، بهتر است زمان خرید تور ترکیه خود را به بعد از تعطیلات نوروز موکول کنید.

3-  یکی از مهمترین شهرهای ترکیه برای علاقه مندان به خرید شهر استانبول است. این شهر دارای مرکز خرید های متنوعی است که برخی از آنها برای خرید ارزان مناسب اند و برخی دیگر پاتوق علاقه مندان به خرید لباس از برندهای معروف هستند. اگر تور نوروز استانبول 98 را انتخاب کردید، بهتر است برای خرید سوغاتی از قبل، مراکز خرید مورد نظرتان را انتخاب کنید تا دچار کمبود زمان نشوید.

4- قبل از سفر به ترکیه برنامه خود را چک کنید. شما می توانید قبل از سفر از سایت های مختلف ایرانی و خارجی اطلاعات خوبی در خصوص جاذبه های توریستی، رستوران های مناسب و قیمت های آنها به دست آورید. این نکته می‌تواند پیشنهاد خوبی برای افرادی باشد که انفرادی سفر می کنند و دوست دارند هزینه سفر خود را کاهش بدهند.

5- چند کلمه و اصطلاح کاربردی ترکی استانبولی را یاد بگیرد. یادگیری اصطلاحات ترکی برگ برنده شما در سفر به ترکیه است. به‌خصوص اگر دوست دارید به صورت انفرادی به گشت و گذار در شهر بپردازید، خودتان خرید کنید و غذای مورد علاقه تان را سفارش دهید؛ بدون آنکه نیاز به کمک کسی داشته باشید.

همه‌ی ما از دوران کودکی تا به امروز خاطرات فراموش نشدنی از نوروز داریم چون همیشه تعطیلات نوروز برای ما سرشار از هیجان و خاطرات خوب است. وبسایت فاینداتور سعی کرده با چند توصیه ساده اما کاربردی به شما در برنامه ریزی بهتر سفر کمک کند تا آگاهانه سفر کنید و از سفر خود لذت ببرید. اگر تصمیم دارید برای نوروز تور مسافرتی انتخاب کنید، می توانید از بانک تورهای مسافرتی فاینداتور استفاده کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تور گردشگری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار بزرگ پرسپولیس از بدترین سناریوی ممکن در دقیقه 95

به گزارش "ورزش سه" در شرایطی که پرسپولیس در نیمه دوم دست بالا را داشت و برای پیروزی خیز برداشته بود، اخراج امید عالیشاه باعث شد در ده دقیقه پایانی عقب بنشیند و به همان یک امتیاز هم قناعت کند.
در چنین شرایطی سپاهان که بیشتر مایل به تساوی بود در آخرین دقیقه بازی بهترین موقعیت گلزنی‌اش را از دست داد و در شرایطی که می‌توانست به یک پیروزی دقیقه آخری دست یابد به یک امتیاز دست یافت.

پرسپولیس فصل قبل تقریبا شرایطی مشابه این بازی در بازی مقابل سپاهان تجربه کرد. در بازی 20 اسفند سال 1401 با اخراج لئاندرو پریرا، مهاجم برزیلی پرسپولیس، سرخ‌ها مقابل میهمان خود تحت فشار قرار گرفتند و با گل وقت‌های اضافه محمد کریمی مغلوب شدند تا در کورس قهرمانی عقب بیفتند.
در بازی برگشت این فصل مقابل سپاهان در ورشگاه آزادی هم نزدیک بود چنین سرنوشتی برای سرخ‌ها رقم بخورد و بعد از اخراج عالیشاه با اینکه سپاهان بی‌محابا جلو نیامد، اما در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده چیزی تا رسیدن به گل پیروزی فاصله نداشت.

در این دقیقه با ارسال کرنر رامین رضاییان ،میلاد زکی‌پور قبل از تیر نزدیک‌تر ضربه سر زد و گولسیانی و آل‌کثیر که نزدیک او بودند غافلگیر شدند. با فاصله نزدیک به آنها فرشاد فرجی هم نتوانست کاری از پیش ببرد و کنعانی‌زادگان هم فقط نظاره‌گر بود تا توپ در تیر دورتر به هادی محمدی برسد که ضربه سر او جدی‌ترین موقعیت سپاهان و شاید بازی را رقم زد و توپ با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی دروازه پرسپولیس عبور کرد و این تیم خوش شانس بود که در آخرین دقیقه گل نخورد چرا که نه فرصت جبران داشت نه توانش را.

ویدئو: 331624

در عین حال شاید اگر هادی محمدی به توپ ضربه نمی زد دیگر مدافع میانی زردها، سیاوش یزدانی می‌توانست دروازه بیرانوند را باز کند و شاید برای سرخ‌ها باختن به گل دقیقه پایانی یزدانی می‌توانست بدترین اتفاق ممکن باشد.

با این حال آنچه در این صحنه عجیب بود غفلت و اشتباه تمام مدافعان پرسپولیس بود که نزدیک بود مثل بازی با آلومینیویم در اراک کار دست تیمشان بدهند. در این صحنه غیر از کنعانی، فرجی و گولسیانی، جای عبدالکریم هم خالی بود و هادی محمدی و سیاوش یزدانی از جای خالی او استفاده کرده و در موقعیت گلزنی قرار گرفتند.

نکته عجیب درباره این صحنه آنجاست که مدافعان هر دو تیم در این بازی طی حدود صد دقیقه بازی کاملا موفق بودند و تقریبا هیچ موقعیتی به حریف ندادند اما نزدیک بود در روزی که بهترین گلزنان و مهاجمان سپاهان چیزی برای ارائه نداشتند چهار مدافع این تیم با همکاری یکدیگر گل پیروزی تیمشان را به ثمر برسانند و با اشتباهات سریالی چهار مدافع پرسپولیس یک دوئل عجیب بین دو خط دفاع برنده بازی بزرگ هفته را تعیین کند.

دیگر خبرها

  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • بهترین برند ترکیه برای خرید در سال ۲۰۲۴
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • بدترین خبر ممکن: احتمال غیبت کاپیتان یونایتد
  • گره اندر گره
  • فرار بزرگ پرسپولیس از بدترین سناریوی ممکن در دقیقه 95