Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خواسته یا ناخواسته در معرفی رژیم منحوس پهلوی برای نسل جوان و نوجوان کوتاهی شده و این وظیفه همه به خصوص سیستم‌های آموزشی ماست.

به گزارش خبرنگار  گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  شهرام مهدوی مطلق، مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد در همایش بزرگداشت چهل سالگی انقلاب در شهرستان لنده در جمع دانشجویان با سلام و درود به روح پاک شهیدان و امام شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری گفت: انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران اسلامی به رغم جهان خواران و برخلاف پیش بینی ها، تحلیل‌ها و تبیین‌های نظام سلطه اعم از غرب و شرق، داخل و خارج، چهل ساله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدوی مطلق مطرح کرد: چهل سال مجاهدت، مقاومت، مظلومیت، عزت و اقتدار، جهاد و سازندگی، بالندگی، تهدید، تحریم و وحدت، ناظر به برخی شبهات است که متاسفانه امروزه در فضای جامعه مطرح است و اینکه حال که انقلاب اسلامی چهلمین سالروز خود را تجربه می‌کند، آیا انقلاب اسلامی اتفاقی بوجود آمده است یا ساخته و پرداخته است؟ چون تفاوت است میان یک پدیده اتفاقی و ایجاد یک پدیده ساخته شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با طرح این سوال که آیا انقلاب اسلامی در آغاز دهه پنجم خود و عبور از چهل سالگی به سرنوشت بیماری‌های متعارف سایر انقلاب‌ها دچار می‌شود؟ و بعد از فراز‌ها به فرود می‌رسد؟ قالب‌های سیاست و قدرت در درون نظام برآمده از انقلاب اسلامی کدامند؟ گفت: انقلاب پژوهان دو نوع انقلاب می‌شناسند، در نوع اول انقلابی که اتفاقی می‌افتد یعنی به طور ناگهانی در اثر یک یا چند عامل طی یک نصف روز تا یک یا سه و چهار سال زمینه سازی اتقافی می‌افتند مثل انقلاب فرانسه.

مهدوی مطلق در ادامه اظهار کرد: در نوع دوم انقلابی که ساخته می‌شود به این معنا که در فرایند تکاملی و یک روند تدریجی در طول زمان که ممکن است خیلی سال‌ها طول بکشد، ساخته می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: انقلاب‌های اتفاقی محصول اتقای‌های فکر و سیستم‌های ماهیتاً سیاسی و برانداز رژیم قبل می‌باشند که عموماً بر سخت افزار ها، خشونت، خون ریزی‌ها و کودتا تکیه دارند.

وی افزود: در این گونه انقلاب‌ها یک عده خاص در حلقه اول قرار دارند و همه امور را بدست دارند به طوری که بعد از پیروزی این حلقه اصلی بر سر تقسیم غنایم دچار اختلاف با یکدیگر می‌شوند، که در نهایت کل انقلاب با شکست و تسلیم رو به رو می‌شود.

مهدوی مطلق در تشریح و تبیین انقلاب اسلامی تاکید کرد: تکیه بر نرم افزار‌ها و قلوب افراد و دل‌ها دارد و در این انقلاب‌ها رهبران انقلاب در حلقه اول قرار دارند، هرچند هدایت حرکت کل انقلاب را برعهده دارند، اما بعد از پیروزی دچار اختلاف بر سر منافع نمی‌شوند و نه اینکه سرنوشت انقلاب به سرنوشت افراد حاضر در حلقه اول گره خورده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: انقلابی که اگر در یک روز ۷۲ تن از سران آن حتی نخست وزیر و رئیس جمهور آن شهید شوند، خللی در سرنوشت انقلاب ایجاد نمی‌شود بلکه مردم آن بیدار‌تر وهوشیار‌تر می‌شود.

وی اظهار داشت: انقلابی که در برهه‌ای از زمان حلقه اول آن در حد رئیس جمهور و حتی قائم مقام نظام درچار لغزش می‌شود، ولی مردم آن هوشیار‌تر می‌شوند، انقلابی که قالب‌های سیاسی اش را خدا، اسلام (تشیع) و مردم انقلابی تشکیل می‌دهند، اگرمسئولان انقلاب دچار مسئله شوند، قالب تغییر نمی‌کند.

مهدوی مطلق در ادامه تاکید کرد: آن‌هایی که دچار مسئله‌های سیاسی، اقتصادی و اختلاف‌های سطحی می‌شوند، از قالب و مثلث انقلاب خارج می‌شوند و قالب انقلاب تغییر نمی‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد: انقلاب اسلامی از جنس انقلاب‌های نوع دوم است و اتفاقی نیست، بلکه انقلابی ساخته شده در طی یک فرایند که محصول قرن‌ها متمادی زحمات علما و مراجع نظام بودند و انقلاب اسلامی در سال ۴۲ به رهبری امام خمینی فرایند و حرکت آن اجرا شد.

وی گفت: اساساً تاسیس مرکزی بنام حوزه علمیه قم در ۲۰۰ سال جزی از پازل و روند تکاملی وحرکت انقلاب اسلامی محسوب می‌شد. فتوای میرزای شیرازی، مشروطه، هجرت‌های علما از نجف اشرف به قم، حرکت‌های بیدارگرایانه علما و حتی دانشجویان جزئی از روند تکاملی انقلاب اسلامی است.

مهدوی مطلق بیان کرد: این انقلاب محصول یک گروه تشکیلاتی نیست بلکه در قلب میلیارد‌ها انسان مسلمان و آزاده جا دارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد:  انقلاب اسلامی احیاگر تفکر دینی و دمیدن روح خدا باوری در جهان بی روح و مادی گرایانه روزگار معاصر ما بوده و هست؛ اینکه علت انقلاب اسلامی را سقوط حکومت شاهنشاهی بدانیم و گفته شود، انقلاب را محدود به یک فرآیند یا یک توطعه که برای سرنگونی حکومت شاه یا احیانا تنبیه حکومت شاه، انقلاب اسلامی را تقلیل دادیم.

وی افزود: مقایسه انقلاب اسلامی با رژیم گذشته اجحاف در حق انقلاب اسلامی است چرا که ما قبل از این انقلاب چیزی نبودیم و ما به معنای کشور ایران در مجامع بین المللی و حتی منطقه آن روز، کشور قابل ذکری نبودیم، حقیر بودیم و وابسته بودیم؛ هیچکدام از نظریات انقلاب چه ساختارگرایانه و چه روانشناسانه و چه جامع شناختی قادر به تبیین، تحلیل و گزارش انقلاب اسلامی نیستند چرا که نه نمادی و نه شباهتی و نه نشانی از انقلاب‌های قبل را ندارد؛ لذا انقلاب پژوهان غربی و شرقی ناکارآمد بودن نظریات علوم سیاسی و اجتماعی را در متن انقلاب پذیرفته اند و بر عنصر‌های مهم تری مثل خدا، رهبر دینی و عنصر شیعی انقلابی اعتراف کرده اند.

مهدوی مطلق در ادامه بیان کرد: این انقلاب عبادتش در سیاست و سیاستش در عبادت، به همین حاطر حتی احکام اخلاقی آن هم سیاسی می شود در انقلاب اسلامی پا برهنگان، زجرکشیدگان تاریخ، کوخ نشینان، دهقانان، کارگران، دانشگاهیان، کارمندان در آن نقش آفریدند وبه دنبال سهام نیستند و در ادامه آن برای تداوم از جان و مال خود می‌گذرند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد:  وقتی از امام می‌پرسند با کدام سربازان مبارزه می‌کنید، می‌گوید سربازان من در گهواره هستند. حکایت سربازان در گهواره قصه عجیبی است و همان ترجمان جریان یافتگی انقلاب در اعماق تاریخ و مبتنی بر تعبیراتی است که رهبر عزیز فرمودند که چهل سالگی انقلاب به معنای پیری نیست بلکه به معنای رشد و بالندگی و پویایی نظام است؛ می‌توان به سوال اولیه جواب داد که انقلاب اسلامی دچار فرزند خوری نمی‌شود بلکه فرزند پروری می‌کند و نه دچار چرخش معکوس چرا که جنس این انقلاب متفاوت از انقلاب‌های دیگراست.

وی گفت: تاکنون هیچ سند و مدرکی دال بر تفاهم نامه امامین انقلاب با یک گروه و جریان برای اداره نظام و انقلاب منتشر نشده است بلکه رهبران نظام بار‌ها گفته اند که ما با هیچ کس در اداره جامعه و هدایت انقلاب عقد اخوت نبستیم و میزان حال فعلی افراد است. حال می‌توانیم دریابیم که آن همه تخریب و شایعه و هجمه علیه رهبر معظم انقلاب در حال حاضر و علیه حضرت امام راحل در دوره حیات امام (ره) به چه دلیل بوده است؟

مهدوی مطلق تصریح کرد: رهبران دینی انقلاب هیچ تفاهم نامه‌ای با هیچ کسی و گروه خاصی برای تقسیم مناصب و غنایم نداشته و ندارند و تنها حکومتی است که رهبری عالی آن پدیده آقازدگی ندارد و آقازاده‌ها شان محروم‌ترین قشر جامعه از مواهب حکومت هستند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد: انقلاب اسلامی عبور از تمام منیات، طمع، تکبر، غرور و خوی اشرافی گری بود و مجاهده و مبارزه در طول زمان علیه همه فرعون‌های داخلی وبیرونی است و دریک جریان خاص و گروه خاص خلاصه نمی‌شود، بلکه با مشارکت آگاهانه همه ملت با هدایت، ولی فقیه است.

وی در ادامه افزود: ما در چهار دهه جنگ، تهدید تحریم را پشت سرگذاشتیم و تحریم‌ها و تهدید و جنگ‌های دیگری را در پیش داریم و مادامی که به اصل انقلاب توجه کنیم و به ریسمان ولایت چنگ بزنیم، از موانع موجود و موانع پیش رو عبور خواهیم کرد.

مهدوی مطلق خاطر نشان کرد: مشکلات کنونی ما بخصوص در حوزه اقتصاد ناشی از عدم درک صحیح و اعتقاد به ظرفیت‌های اقتصادی درون کشور است و هیچ ربطی به انقلاب اسلامی ندارد عیب‌هایی که هست از مسلمانی ماست وگرنه اسلام به ذات خود عیبی ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد تأکید کرد: این روز‌ها البته در برخی محافل محدود متاسفانه از رژیم پهلوی یاد می‌شود ناشی از عدم تبیین درست انقلاب اسلامی برای آحاد جامعه و ناآگاهی از وضعیت رژیم پهلوی است.

وی گفت: البته بعضی‌ها خوب می‌دانند پهلوی‌ها چه کسانی بودند و تعمدا برای احیاء آن وضعیت کار می‌کنند و مسئله‌ی جدیدی نیست، هرچند که این‌ها دروغ می‌گویند، چون از تمام مزایا و حتی مناصب و جایگاه‌های این نظام بهرمند هستند.
مهدوی مطلق اظهار داشت: صحبت ما با کسانی است که پهلوی را نمی‌شناسند و شناختی از آن ندارند این است که از خاطرات خودشان تحقیق کنند و ببینند فقط فساد اخلاقی و جنسی در دربار پهلوی اول و دوم چه فاجعه‌ای بود تا به رسد به سرسپردگی آن‌ها به غرب و دیگر مسائل ما هم باید بیان کنیم که خواسته یا ناخواسته در معرفی رژیم منحوس پهلوی برای نسل جوان و نوجوان کوتاهی شده است و این وظیفه همه به خصوص سیستم‌های آموزشی ماست.   مهدوی گفت: راهپیمایی۲۲بهمن میثاقی دوباره با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و قدردانی از دستاورد‌های انقلابددر دهه پنجم انقلاب است که بغض فرو خفته خود را در این سال هاو در این مقطع حساس از تاریخ فریاد خواهیم زد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی 22 بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: طلاب و روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشند و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام سیدحسن اکبری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، با ذکر خاطره ای از شهید قدوسی انقلاب اسلامی را بین الحرمین توصیف کرد و گفت: این انقلاب بین حکومت پیامبر اکرم (ص) و حکومت جهانی مهدی موعود (عج) قرار دارد، لذا باید برای رسیدن به حکومت عدل گستر مهدوی روحانیت با مردم، در کنار مردم و برای مردم باشد و با جهاد تبیین خود انسانیت را به سوی عصر ظهور راهنمایی کند.

وی به ذکر خاطراتی از جنگ پرداخت و افزود: در منطقه ای از دهلران منطقه امنی آماده شده بود تا آن دسته از طلاب که به منطقه جنگی می آمدند در دو مقطع زمانی به ادامه تحصیل هم بپردارند، زیرا یک روحانی به سین سواد هم در کنار سین سلامت نفس و سین سیادت و آقایی نیاز دارد.

حجت الاسلام اکبری انقلاب را بین حکومت پیامبر خاتم(ص) و حکومت مهدوی برشمرد و گفت: روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشد و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • کوتاهی افراد ونهادهای مسئول درخصوص حجاب سبب ورود نیروی انتظامی شد
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند