Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تأکید ما این است که باید بیمارستان فرهیختگان و سایر ظرفیت‌های این دانشگاه در کنار دولت برای خدمت به مردم به کار گرفته شود. ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، سعید نمکی، وزیر بهداشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، گفت: ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت به انجام رساندن پروژه بزرگ بیمارستان فرهیختگان که بیش از دو دهه از شروع آن می‌گذرد را تبریک می‌‌گویم و بسیار خرسندم که همکارانم در دانشگاه آزاد اسلامی سعی وافر داشتند که از این سرمایه ملی به خوبی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با خیرمقدم به وزیر بهداشت، گفت: حضور دکتر نمکی در مراسم افتتاحیه بیمارستان فرهیختگان اقدام مبارکی است که ایشان پس از کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای اولین افتتاح در بیمارستانی حضور یابند که یک سرمایه‌ملی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب و نمایانگر اعتماد مسئولان و مردم جمهوری اسلامی ایران به علم است، اظهارداشت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی اجتماعی که از مردم و برای مردم است، توانست با نگاه ارزشی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به علم داشت، به توسعه نظام کمک کند و بتواند ایران را جزو 10 کشور اول دنیا در آموزش عالی سرزمینی قرار دهد.

بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد افتتاح شدولایتی: انقلاب اسلامی ایران را به صاحبان اصلی یعنی مردم برگرداندولایتی: مدارس مهارتی سبب تکمیل علوم قضایی می‌شود

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 38 درصد از بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه با دارا بودن بیش از یک میلیون و 320 هزار دانشجو نه تنها در حوزه آموزش، بلکه در حوزه پژوهش نیز جایگاه بزرگی در کشور و جهان دارد. به طوری که توانسته در برون‌دادهای علمی سهم اول کشور را از آن خود کند و در علوم زیستی نیز رتبه زیر 300 کسب کند.

طهرانچی با تأکید بر اینکه سرمایه بی‌شمار دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار نظام و مردم است، گفت: بیمارستان فرهیختگان به قیمت امروز حدود هزار میلیارد تومان ارزش دارد و سرمایه عظیمی است که در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد، تأکید ما این است که باید این بیمارستان و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کنار دولت برای خدمت به مردم به کار گرفته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی اجتماعی در همه شهرها حضور جدی دارد و می‌تواند در توسعه هوشمند منطقه‌ای به کار گرفته شود، افزود: درخواست ما از دوستانی که در نظام دیوانی کشور حضور دارند، این است که این دانشگاه را رقیب خود نبینند تا دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در کنار دولت و در چارچوب استانداردهای نظام دولتی به مردم خدمت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: متأسفانه اخلاق دیوانی حاکم در برخی مدیران دولتی به گونه‌ای رشد یافته که آنچه متعلق به منابع دولتی است را با کیفیت می‌دانند، اما باید این باور وجود داشته باشد که آنچه متعلق منابع مردمی است، هم می‌تواند با کیفیت باشد. در آموزش عالی تصور این است که آنچه مردم هزینه آن را پرداخت می‌کنند در رقابت با دانشگاه‌های دولتی در رتبه‌بندی دوم قرار دارد، اما این‌گونه نیست و با ایمان به این موضوع ما شعار انتخاب اول دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1404 را انتخاب کردیم.

طهرانچی ادامه داد: براساس این هدف برنامه‌ریزی‌های ما طوری طراحی شده است که بتوانیم در بخش کیفیت به چنان پیشرفتی برسیم که تا سال 1404 به انتخاب اول متقاضیان ورود به دانشگاه، محققان و مدرسان تبدیل شویم، این اراده جدی است که در دنیا تجربه شده و بلاشک در ایران هم تجربه شدنی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم بزرگ ما اراده‌های بزرگ دارند و هرچند دشمن بر این خیال بود که مردم ایران چهلمین سال انقلاب اسلامی را نخواهند دید، اما چهلمین سالگرد و بلکه چهل سال‌های دیگر را خواهیم دید و این اراده قوی مردم بار ما را در خدمت به آنان سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

R1011173/P1360/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه آزاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ضرغام بروجنی ظهر دوشنبه در همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود با بیان اینکه از آموزش گردشگری در سطح دانشگاه آزاد کشور برخی اهداف را انتظار داریم، تاکید کرد: در این ارتباط اهم مشکلاتی که استادان و پژوهشگران عرصه گردشگری و میراث و هتل داری با آن مواجه هستند مورد رصد و احصا قرار گرفت و در نشست‌هایی به آنها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع کمبودهای ملموس توسعه رشته گردشگری و میراث اقدامات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی کشور صورت گرفته است، ابراز کرد: دیدگاه‌های نوسازی و عملیاتی مهارتی سازی رشته‌های گردشگری و هتل داری در نشست‌های متعدد با حضور اساتید و صاحب نظران مورد تاکید است.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: علیرغم تغییرات بنیادین اقتصادی جهانی، کشور ما گزینه‌های محدودی برای حوزه اقتصادی دارد اما بنا به تحقیقات گردشگری به عنوان یک فاکتور فوق‌العاده برای احیای اقتصاد ملی کشورهای دارای منافع گردشگری بسیار کارآمد است.

ضرغام بروجنی با بیان اینکه ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مملو از ظرفیت‌های عظیم گردشگری است، گفت: گردشگری فعال می‌تواند بسیاری از چالش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های بخش گردشگری سرمایه انسانی توانمند و متعهد است و مهمترین ابزار دستیابی به این امکان نیز آموزش عالی است لذا آموزش گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی باید یک اولویت باشد تا بتوانیم با به کارگیری نیروی متخصص ضمن حفظ هویت و ریشه‌های فرهنگی، کشور را در ارتباط با تحولات قرن بیست و یکم آماده ساخت.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه‌ها در طول تاریخ خود ثابت کردند که می‌توانند تحول آفرین باشند همچنین دانشگاه‌ها همواره در خط مقدم ایجاد تعادل بین سنت و مدرن سازی بوده‌اند لذا دانشگاه هم حافظ سنت‌ها و هم کاتالیزور تغییر است

ضرغام بروجنی در خاتمه گفت: انتظار می‌رود که آموزش مؤثر و مقرون به صرفه و عادلانه به نیاز مبرم سرمایه انسانی کشورمان در زمینه گردشگری پاسخ دهد و برای بهبود عدالت و رشد اقتصادی و برابری اجتماعی و نیازهای فرهنگی جامعه و دانشجویان، دانش ایجاد شود.

کد خبر 6098485

دیگر خبرها

  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه