Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@04:39:16 GMT

کاهش رشد اقتصادی ١٩ کشور منطقه یورو

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۰۳۲۹

کاهش رشد اقتصادی ١٩ کشور منطقه یورو

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، کمیسیون اروپا، پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را برای ۱۹ کشوری که از یورو استفاده می‌کنند کاهش داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد حتی این مقدار کاهش داده شده هم به علت وضعیت نامشخص اقتصاد دنیا که ناشی از کند شدن رشد اقتصادی چین و تضعیف تجارت جهانی است، در معرض خطر قرار دارد.

حالا کمیسیون اروپا پیش‌بینی می‌کند که رشد اقتصادی این منطقه که قبلا ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد پیش‌بینی شده بود، به ۱.۳ درصد کاهش پیدا کند. همچنین تخمین زده شد که رشد اقتصادی منطقه یورو در سال گذشته ۱.۹ درصد باشد، درحالی‌که در سال ۲۰۱۷ به بالاترین میزان ۱۰ ساله خود رسیده و ۲.۴ درصد شده بود.

در این گزارش آمده است: سطح بالایی از ابهامات، چشم‌انداز اقتصادی جهان را در بر گرفته است. تنش‌های تجاری، که حالا مدتی است به حال‌وهوای بازارها فشار وارد می‌کند، اندکی کاهش یافته‌اند اما هنوز بخش زیادی از نگرانی را تشکیل می‌دهند.

همچنین گزارش کمیسیون اروپا می‌گوید: اقتصاد چین احتمالا از آن‌چه پیش‌بینی شده بود شدیدتر کند خواهد شد و بازارهای مالی جهان و بسیاری از بازارهای درحال ظهور، بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از تغییرات ریسک‌پذیری و پیش‌بینی رشد اقتصادی قرار دارند.

معاون کمیسیون اروپا، والدیس دومبورفسکیس، هم می‌گوید: احتمال خروج بی‌برنامه انگلستان از اتحادیه اروپا هم وضعیت نامشخص‌تری برای این قاره به وجود آورده است.

کمیسیون اروپا تاکید می‌کند که واقعا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که هر کدام از این مشکلات، شامل برگزیت و جنگ تجاری چین-آمریکا و بازارهای تجاری، چه آینده‌ای خواهند داشت و تاثیر زیان‌بار آنها تاچه حد خواهد بود.

همچنین طبق این گزارش، سلامت اقتصاد آلمان هم به یک نگرانی مهم تبدیل شده است. رشد اقتصادی آلمان در سال ۲۰۱۹، که قبلا ۱.۸ درصد پیش‌بینی شده بود، با کاهش شدید رشد صادرات و مصرف ناامیدکننده داخلی، به ۱.۱ درصد کاهش داده شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کمیسیون اروپا رشد اقتصادی اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!

بلاروس اجازه پخش دیدارهای جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ بدون نیاز به دریافت مجوز اتحادیه فوتبال این قاره (یوفا) را داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت اطلاع‌رسانی بلاروس با قطعنامه شماره 6 خود فهرست دارندگان حق پخش و چاپ را اضافه کرد که محتوای آنها بدون کسب اجازه قابل استفاده است.

اظهارات غیرمنتظره رئیس یوفا درباره روسیه

بر اساس این سند، فهرست دارندگان حقوق تعریف شده برای سال 2024 که ساکن کشورهای «غیر دوست» هستند و استفاده از محتوای خود را در بلاروس ممنوع کرده یا رضایت نداده‌اند، گسترش یافته است. اکنون اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به این فهرست اضافه شد و پخش دیدارهای یورو 2024 بدون موافقت این اتحادیه در بلاروس مجاز است.

هفدمین دوره جام ملت‌های اروپا از 25 خرداد با حضور 24 به میزبانی آلمان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • یورو رکورد زد
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی