Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:08:34 GMT

آب بندان های گیلان لایروبی می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۱۰۹۳

آب بندان های گیلان لایروبی می شود

آستارا - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: لایروبی آب بندان های استان برای افزایش ذخیره آب کشاورزی به زودی آغاز می شود و کشاورزان و دستگاه های متولی همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا وحید خرمی روز یکشنبه در جلسه ساماندهی آب بندان ها در فرمانداری آستارا افزود: با توجه به نبود امکان استفاده کامل از باران برای آبیاری کشاورزی، راه اندازی آب بندان ها راهکاری موثر برای استفاده بهتر از منابع آب گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در گذشته برای مرمت و بازسازی آب بندان ها اقدامات اساسی صورت نگرفته و متوسط عمق آب بسیاری از آنها به علت رسوبات، کاهش یافته و هزینه ساماندهی هر هکتار آب بندان بالغ بر 300 میلیون ریال است و امیدواریم اعتبار لازم اختصاص یابد.
استان گیلان دارای 860 آب ‌بندان به وسعت 9 هزار هکتار است.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با لایروبی رودخانه های گیلان، علاوه بر کاهش خطر سیلاب، از مصالح آن برای طرح های عمرانی استفاده خواهد شد.
ولی داداشی افزود: لایروبی رودخانه ها و آب بندان ها توسط شرکت آب منطقه ای جدی گرفته شود تا شهروندان حاشیه رودخانه ها، در فصول پربارش امنیت خاطر داشته باشند و لایروبی رودخانه مرزی آستاراچای آغاز شده است.
فرماندار آستارا هم بیان کرد: 11 آب بندان در این شهرستان وجود دارد و به زودی با همکاری اداره منابع آب و دستگاه های متولی، لایروبی آنها آغاز خواهد شد.
حسن رستم زاد افزود: ظرفیت آب کشاورزی آستارا 15 میلیون متر مکعب است و باید به تجهیز چاه های عمیق اقدام و از روش های نوین برای استفاده از آب کشاورزی استفاده کنیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی و هفت رشته رودخانه در غرب استان گیلان قرار دارد.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد لايروبي آب بندان گيلان آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   ایرج مصطفوی گفت: فعالیت سامانه بارشی از پنج شنبه تا شنبه هفته پیش رو ، بخصوص از اواخر وقت جمعه ، سبب بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ و مه آلودگی، در غالب نقاط، وزش بادشدید و کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه  می شود .

بر اساس هشدار  نارنجی هواشناسی، بارش‌های رگباری سبب جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه ای، مه آلودگی، یخبندان و کاهش دید و اختلال تردد خواهد شد.
باتوجه به این هشدار هواشناسی، کنترل و لایروبی شبکه‌های آبراه ها‌ی استان و لایروبی جوی‌ها، پاک سازی دهانه پل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، اجتناب از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها و عدم چرای دام در نواحی مرتفع و نیز خودداری از قرار گرفتن و پارک خودرو زیر ساختمان‌های در حال ساخت و سازه‌های نا ایمن و مراقبت از گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • آیین افتتاح بلوار جدید «شورا» در آستارا
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان