Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@08:22:05 GMT

5 دلیل برای نابودی موتور خودرو

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۱۵۳۰

5 دلیل برای نابودی موتور خودرو

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ برای اینکه موتور خودروی شما کارکرد نرم و روانی داشته باشد نکات زیر که توصیه متخصصان رده بالای خودرو است را رعایت کنید. معمولا رانندگان با رعایت‌نکردن این ۵ مورد، موتور خودروی خود را نابود می‌کنند:

۱ – غفلت در تعویض روغن

روغن عامل اصلی حیات موتور است. اگر طبق زمان‌بندی توصیه‌شده توسط سازنده خودرو روغن را به طور منظم عوض نکنید، به مرور زمان موتور خودروی شما از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از نوع مناسب روغن برای موتور خودروی شما ضروری است. امروز بسیاری از سازندگان خودروهای جدیدتر برای حفظ نهایت عملکرد خودرو و مصرف سوخت بهینه، استفاده از روغن سینتتیک را در خودروهای خود ضروری دانسته‌اند. بسیاری از مصرف‌کنندگان به خاطر قیمت بالاتر روغن‌های سینتتیک تمایلی به استفاده از این نوع روغن را ندارند که ممکن است در آینده منجر به خرابی موتور خودرو شود. روغن‌های سینتتیک معمولا اندکی گرانتر هستند.

۲ – نادیده‌گرفتن نشتی روغن

توجه به نشتی روغن به خصوص نشتی‌های شدید بسیار مهم است.

در مواردی که نشتی روغن زیاد باشد شایع‌ترین مشکلی که پیش می‌آید عدم روغن‌کاری قطعات فلزی موتور است که به علت عدم رسیدن روغن به فضای کوچک میان قطعات، باعث فرسایش آنها شده و منجر به خرابی زودهنگام موتور خواهد شد. مشکلاتی که شایع‌تر هستند از نشتی‌های کوچک‌تر و کندتر به وجود می‌آیند. برخی از این مشکلات شامل خرابی دسته موتورهای لاستیکی، بوش‌های سیستم تعلیق و اجزای سیستم فرمان هستند.

۳ – بی‌توجهی به روشن‌شدن چراغ اخطار روغن

هنگامی که این چراغ روشن می‌شود موتور درحال آسیب‌دیدن است. این چراغ هنگامی روشن می‌شود که روغن کافی در موتور نباشد یا فشار روغن بیش از حد پایین یا بالا باشد. در صورت روشن‌شدن این چراغ باید خودروی خود را فورا برای تشخیص عیب نزد متخصص ببرید.

۴ – نادیده‌‌گرفتن سیستم خنک‌‌کننده

هر ۳ سال یکبار یا هر ۴۸٫۰۰۰ کیلومتر هرکدام که زودتر موعد آن فرا رسد، مایع خنک‌کننده موتور را کاملا خالی کنید و با مایع خنک‌کننده جدید جایگزین کنید. بسته به نوع خودرو، هزینه این کار حداقل حدود ۳۰ هزار تومان خواهد بود.

اکثر مالکان خودرو و حتی برخی از تعمیرگاه‌ها تا زمانی که مشکلی در سیستم خنک‌کننده ایجاد نشود به آن رسیدگی نمی‌کنند. این کار باعث کاهش عمر قطعاتی می‌شود که مایع سیستم خنک‌کننده داخل آنها در جریان بوده است.

داغ‌ شدن بیش از حد موتور، یک علامت رایج کم‌بودن مایع خنک‌کننده در خودروی شماست. هرگز با خودرویی که دمای آن درحال بالارفتن است رانندگی نکنید زیرا خطر نابودی موتور را به دنبال دارد.

گرفتگی در مجاری سیستم خنک‌کننده، کاهش مایع خنک‌کننده درون سیستم و از کارافتادن فن‌های برقی رادیاتور ممکن است به بالارفتن بیش‌از‌حد دمای موتور منتهی شود.

اگر فورا به این مشکل رسیدگی شود این احتمال وجود دارد که مکانیک به‌جای تعمیر اساسی یا تعویض موتور، بتواند آن را تعمیر کند.

۵ – ورود بیش‌ از حد آب به داخل موتور

عبور از آب‌های ساکن با خودرو یا حتی رانندگی هنگام طوفان و باران شدید ممکن است به موتور خودروی شما آسیب برساند. منیفولد ورودی مخلوط سوخت و هوا را به موتور می‌رساند. اگر آب از مسیر منیفولد ورودی وارد موتور شود احتمال دارد باعث کج‌شدن شاتون‌های موتور شود.

اگر مقدار آب ورودی به اندازه کافی زیاد باشد با عبور از مجاری منیفولد ورودی به داخل محفظه‌های احتراق که شمع‌های موتور آنجا هستند راه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

308 / 161 تعمیر خودرو راهنمای فنی خرابی خودرو دانستنی فنی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تعمیر خودرو راهنمای فنی خرابی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس

امیرمسعود عابدین: پژو از سال ۲۰۱۰ در چین از نام "۴۰۸" برای نسخه سدان هاچ بک ۳۰۸ استفاده می‌کند. این مدل به شکلی عجیب‌ومتفاوت برای اروپا تغییر کاربری داده و ۴۰۸ به طور رسمی به عنوان یک فست‌بک شناخته می‌شود.

این خودرو بر آخرین نسخه از پلتفرم EMP۲ Stellantis که با ۳۰۸ هاچ‌بک و استیشن‌واگن مشترک است، سوار می شود؛ البته پژو استدلال می‌کند که این خودرو محصولی پیچیده‌تر است که در بالای سگمنت C قرار می‌گیرد. با طول ۴۶۸۷ میلی‌متر (۱۸۴.۵ اینچ)، مدل جدیدی که نشان شیر را حمل می‌کند، کمی طولانی‌تر از ۳۰۸ استیشن واگن با شکل سنتی است.

با در نظر گرفتن صندلی‌های عقب، صندوق عقب می‌تواند ۵۳۶ لیتر و با جمع کردن آنها، ۱۶۱۱ لیتر ظرفیت داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین، در مورد فضای داخلی آوانگارد، چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد، چرا که تا حد زیادی شبیه به مدل ۳۰۸ است. این خودرو دارای یک جفت صفحه نمایش ۱۰ اینچی و فرمان معمولی پژو است. یک سیستم صوتی Focal با ۱۰ بلندگو (شامل ساب ووفر) در طول سه سال به طور خاص برای ۴۰۸ توسعه داده شده است.

پژو در ابتدا ۴۰۸ جدید را با دو پیشرانه پلاگین هیبریدی به فروش رساند. هر دو، دیفرانسیل جلو همراه با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و موتور الکتریکی ۱۰۹ اسب بخار (۸۱ کیلووات) هستند. چیزی که آنها را متمایز می‌کند، موتور بنزینی ۱٫۶ لیتری توربوشارژ است که دارای ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار هستند. با ترکیب قدرت موتور احتراقی و موتور الکتریکی، نسخه کوچک‌تر PHEV حدود ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نوع قوی تر، قدرت را به ۲۲۵ اسب بخار افزایش می‌دهد در حالی که همان مقدار گشتاور را حفظ می‌کند.

از طرف دیگر، یک نسخه پایه با یک موتور بنزینی ۱٫۲ لیتری سه سیلندر کوچکتر با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور وجود دارد. این پیشرانه قدرت خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو می‌فرستد. نسخه‌ای الکتریکی این خودرو در راه است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903079

دیگر خبرها

  • هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز + مشخصات، عکس و قیمت Hongqi EQM5
  • رانندگی با مرسدس میباخ S680 دوازده سیلندر، تجمل با چاشنی پویایی (+عکس)
  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • نابودی مک لارن 1.5 میلیون دلاری توسط یوتیوبر ایرانی