Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: با وجود شرایط بهتر تیم پاس ناجا در لیگ ووشو، همچنان از کسب عنوان قهرمانی ناامید نیستیم. ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰ ورزشی رزمی نظرات - اخبار ورزشی -

حسین اوجاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص صدرنشینی تیم ووشو پارس‌جنوبی با یک بازی بیشتر نسبت به پاس ناجا اظهار داشت: با برگزاری دیدارهای هفته نهم و دهم لیگ برتر ووشو موقتا صدرنشین شدیم، اما واقعیت این است که با برتری نزدیک 8 بر 6 تیم پاس ناجا مقابل دانشگاه آزاد همچنان شرایط این تیم برای قهرمانی بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تیم ما نیز با نتیجه 8 بر 6 از سد دانشگاه آزاد گذشته و مقابل پاس ناجا 8 بر 6 مغلوب شده بود. این نتایج نشان می‌دهد مسابقات بسیار نزدیک است و در این دیدارهای نزدیک اشتباهات لحظه‌ای، مسائل اجتناپ‌ناپذیری مانند آسیب دیدگی و نداشتن بازیکنان اصلی در نتایج تاثیرگذار است و ربطی به عملکرد فنی ندارد.

سرمربی تیم ملی ووشو در خصوص شانس تیم پارس جنوبی برای تداوم روند قهرمانی در فصل جاری عنوان کرد: با توجه به برتری پاس ناجا مقابل دانشگاه آزاد کار بسیار سخت شده است. اگر دانشگاه آزاد موفق به تساوی یا پیروزی مقابل پاس شده بود، کار برای صدرنشینی یا در نهایت قهرمانی ما بسیار راحت‌تر می‌شد. در حال حاضر اگر پاس ناجا و دانشگاه آزاد را شکست دهیم، با پاس هم امتیاز خواهیم شد و تکلیف قهرمانی را تفاضل پیروزی مشخص خواهد کرد. با وجود این شرایط باز هم از کسب عنوان قهرمانی ناامید نیستم و اعتقاد دارم فلسفه ورزش تلاش و کار زیاد برای موفقیت است.

اوجاقی در خصوص خداحافظی حمیدرضا قلی‌پور از دنیای قهرمانی گفت: قلی‌پور با توجه به کسب تمامی افتخارات دنیای ووشو دیگر انگیزه‌ای نداشت و احتیاج به دنیای جدیدتری داشت. به حمید گفتم که در حال حاضر در ووشو مانند میوه‌ای رسیده است و احتیاج به فضای جدید دارد. با توجه به سالیان سال همکاری و هم تیمی بودن با حمید، برای او در MMA آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی تصریح کرد: قلی‌پور یکی از پرافتخارترین ووشوکاران ایران است و همیشه در تیم ملی شرایط خوبی داشت و در تمامی مسابقات مدال‌آوری می‌کرد. حمید به این تصمیم رسیده بود که از ووشو خداحافظی کند و وارد دنیای جدیدی شود. این دنیای جدید باعث خواهد شد انگیزه‌های او برای موفقیت بیشتر باشد. در روز خداحافظی حمید مراسمی  برگزار شد تا از سالیان سال زحمات او تجلیل شود.

اوجاقی در خصوص اختلافات و اعتراض‌های اخیر قهرمان سایر رشته‌های ورزشی در خصوص توجه و پاداش‌های ویژ‌ه‌تر برای ملی‌پوشان فوتبال به تسنیم گفت: در ورزش کشورمان واقعیت انکار ناپذیری در خصوص توجه و هزینه‌های بیشتر برای رشته فوتبال وجود دارد، اما باید این موضوع را ریشه‌یابی کرد. فوتبالیست‌های ما گناهی نکرده‌ و تمام تلاش خود را برای موفقیت انجام داده‌اند. اگر نتیجه نگرفتند به خاطر کم‌کاری نبوده و هیچ تقصیری متوجه آنها نیست.

سرمربی تیم ملی ووشو تاکید کرد: در خصوص پرداخت پاداش‌ مالی قابل قبول به فوتبالیست‌ها اشکالی متوجه فوتبالیست‌ها نیست و نباید آنها را شماتت کرد. این پاداش  به خاطر  جنگندگی فوتبالیست‌ها که در جام جهانی مردم را خوشحال کردند، نوش جان آنها باشد. اگر تبعیضی وجود دارد نباید نوک پیکان انتقادات متوجه ورزشکار باشد. یکی از علت‌های توجیه این تبعیض به خاطر علاقه مردم دنیا به رشته فوتبال است، اما از طرف دیگر تمام افتخارات ورزش کشور در المپیک، بازی‌های آسیایی و جهانی را رشته‌های منهای فوتبال کسب می‌کنند.

اوجاقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رشته‌های کبدی و سنگ‌نوردی نیز برای کشورمان در حال افتخارآفرینی هستند و کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، کاراته و ووشو بهترین افتخارات المپیک، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی را کسب کردند و این واقعیتی انکارناپذیر است. باید به خاطر علاقه مردم به رشته فوتبال، مسئولان ورزش و رسانه‌ها به این رشته توجه کنند، اما نباید به ورزشکاران افتخار آفرین رشته‌های دیگر بی‌توجهی شود. بهداد سلیمی، حمید سوریان، حمید قلی‌پور، هادی ساعی، محسن محمدسیفی و خواهران منصوریان افتخارات زیادی برای ورزش کشور کسب کردند و واقعا حق این قهرمان بیشتر از این توجهات است.

وی افزود: در حال حاضر میانگین قرارداد بازیکنان ووشو برای حضور در لیگ این رشته 15 میلیون تومان و هزینه یک فصل تیمداری با حضور 14 بازیکن و مربی، 250 میلیون تومان است. 10 کشور برتر دنیا از لحاظ اقتصادی، سیاسی و ورزشی در حال حاضر آمریکا، چین، روسیه، آلمان، انگلیس ، ژاپن، فرانسه و چند کشور دیگر هستند که در المپیک‌ها نیز رنکینگ کسب مدال‌ها را تشکیل می‌دهند. قطعا ورزش متاثر از اقتصاد و شرایط سیاسی است و اگر ما بتوانیم ورزش خود را در سطح این کشور قرار دهیم، می‌توانیم اقتصاد خود را نیز ارتقا دهیم.

سرمربی تیم ووشو پارس جنوبی اظهار داشت: ورزش می‌تواند روی مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار باشد و باید در ورزش سرمایه‌گذاری کنیم. یک بُعد این سرمایه‌گذاری روی ورزشکاران و رضایت آنها از زندگی  است. ورزش تنها فوتبال نیست و ووشو، دو و میدانی، شنا، ژیمناستیک، کشتی، وزنه‌برداری نیز ورزش هستند.  اگر نگاه استراتژیک نیز داشته باشیم باید مانند فوتبال به سایر رشته‌ها توجه کنیم، چرا که رشته‌های دیگر پرچم ما را به اهتزار در می‌آورند، اما نباید بگویم چرا  به فوتبالیست‌ها توجه می‌شود. حق فوتبالیست‌ها هم توجه کردن است و اصلا نباید بگویم آنها کم کاری کرده‌اند.

عاشورزاده: برای طلای المپیک فقط 100 میلیون بیشتر از برد تیم‌های درجه سه فوتبال می‌گیریم

انتهای پیام/

R1434/P/S3,30/CT1 واژه های کاربردی مرتبط حسین اوجاقی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حسین اوجاقی حسین اوجاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست تاریخ ساز(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران که اخیرا موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شد امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو کرد.
الفتی اولین ژیمناست بعد از انقلاب بود که توانست به المپیک راه پیدا کند و با توجه به مدال تاریخی که در بازی های آسیایی هانگژو کسب کرد، حالا این امید وجود دارد که در پاریس 2024 هم بدرخشد. 

کیومرث هاشمی در این دیدار با ابراز خوشحالی از موفقیت اخیر ژیمناستیک کشور اظهار داشت: این موفقیت و کسب سهمیه می‌تواند شروعی باشد برای رشته‌هایی که شاید تا پیش از این هیچکس به موفقیت آن فکر نمی‌کرد و اینکه بتوانیم در رویدادهای مهم کسب مدال کنیم. با استعدادهایی که وجود دارد و زحماتی که مجموعه فدراسیون انجام داد توانستیم به این موفقیت برسیم.

وی افزود: مهدی الفتی با سهمیه‌ای که به دست آورد و مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کرد نشان داد که اگر به این رشته‌ها توجه شود این استعدادها قطعا به افتخارات بزرگی دست پیدا خواهند کرد. حضور در المپیک یک افتخار برای کشورها و ورزشکار محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

وزیر ورزش با تاکید براینکه حضور در المپیک یک اتفاق بزرگ برای هر ورزشکار است، عنوان کرد: آن چیزی که در ابتدا مهم است حضور این ورزشکاران به عنوان سفیران کشور در این رویداد است و در مرحله بعدی گرفتن نتیجه از این مسابقات مهم است. تا همین جا که این سهمیه به دست آمده یعنی ورزشکار توانسته شایستگی‌های خود را نشان دهد. از همه دوستانی که برای این رشته مادر تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم و همدلی همه دوستان منجر به کسب موفقیت می‌شود. از ابتدا یک سیاست را سعی کردیم به فدراسیون‌ها انتقال دهیم و آن هم ایجاد آرامش در جامعه ورزش است. در شرایط آرامش است که ورزشکار و کادر فنی و مجموعه فدراسیون می‌توانند فعالیت کنند‌.

وی افزود: موفقیت ورزشکار باعث خوشحالی مردم می‌شود و خوشحالی مردم نیز یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است. سلایق و رفتارهای مختلف همیشه وجود دارد و اختلاف سلایق‌ها نباید منجر به ایجاد حواشی و لطمه خوردن به تیم ملی شود‌. آن چیزی که خواست جامعه ژیمناستیک و پیشکسوتان این رشته است که در سایه همدلی و ثبات این رشته بتواند به موفقیت‌های دوچندان دست پیدا کند. باید همگی به فضای آرامش کمک کنیم و حیف است که این موفقیت‌ها به هدر برود‌. تمام تلاش ما حمایت از فدراسیون‌ها است و پیش‌بینی کرده‌ایم که ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها به روز شود. به فدراسیون‌ها اعلام کردیم که نیازهای اولیه را برای تجهیز کمپ‌های تیم ملی به ما اعلام کنند.

زهرا اینچه درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های وزیر ورزش از رشته ژیمناستیک اظهار داشت: ممنونیم که این فرصت به رشته ژیمناستیک داده شد. دوستان زیادی در مجموعه فدراسیون در کسب این موفقیت سهم دارند و با تلاش گروهی فدراسیون و کادر فنی امروز شاهد این اتفاق تاریخی و کسب سهمیه هستیم. در این چند سال توفیقات بسیار خوبی برای ژیمناستیک ایران به دست آمد و همه هدف ما ایجاد همدلی و موفقیت این رشته مادر است که استعدادهای بیشماری در آن وجود دارند. همه این موفقیت‌ها باعث سرافرازی ژیمناستیک است و خوشحالیم که در اعتلای ورزش کشور سهیم بوده‌ایم.

وی ادامه داد: حضور آقای هاشمی در موفقیت ژیمناستیک بسیار تاثیرگذار بوده است و خوشحالیم که با حضور ایشان حال ورزش عوض شد چون دغدغه ورزشکاران را داشتند. وزیر ورزش پیگیر وضعیت ژیمناستیک بود و این پیگیری باعث شد که الان شاهد این افتخار بزرگ برای ژیمناستیک باشیم.

مهدی الفتی ملی‌پوش تیم ژیمناستیک در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های وزارت ورزش اظهار داشت: خیلی خوشحالم که وزارتخانه و شخص وزیر توجه ویژه ای به رشته ژیمناستیک دارد و با این حمایت موفق شدم برای کشورم افتخار بزرگی را به دست آورم.

در پایان این دیدار وزیر ورزش از مهدی الفتی به دلیل افتخاری که برای کشور به دست آورد تجلیل کرد.

دیگر خبرها

  • گولسیانی: سپاهان بهترین تیم نیست ولی حریف سختی است/ از قهرمانی نا امید نیستیم+فیلم
  • هاشمی: حق پخش حق ورزش است، باید به ورزش داده شود/ هر باشگاهی برای تغییر نام باید مسیر قانونی را طی کند
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست تاریخ ساز(عکس)
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم