Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@05:07:22 GMT

کالری مصرفی را کاهش دهید تا جوان بمانید

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۲۷۸۰

کالری مصرفی را کاهش دهید تا جوان بمانید

خبرگزاری ایسنا: محققان در بررسی‌های خود دریافتند کاهش ۱۵ درصدی میزان کالری دریافتی برای مدت دو سال می‌تواند فرایند متابولیک را که به فرسوده شدن بدن منجر می‌شود، کند سازد و همچنین از بدن در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن حفاظت کند.

محققان آمریکایی در بررسی‌های خود مشاهده کردند که کاهش کالری دریافتی تنها در مدت یک سال موجب شد که فرایند متابولیک در شرکت‌کنندگان به میزان چشمگیری افت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کندسازی فرایند متابولیک در سال دوم ادامه پیدا کرد و در نتیجه به کاهش استرس اکسیداتیو منجر شد؛ فرایندی که با دیابت، سرطان، آلزایمر و دیگر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن ارتباط دارد.

به گزارش CNN، به گفته محققان کاهش میزان کالری دریافتی صرف‌نظر از وضعیت فعلی جسمی، برای سلامت تمامی افراد مفید است. کند شدن فرایند متابولیسم به این معنی است که بدن در استفاده از سوخت به دست آورده از مواد غذایی یا اکسیژن به منظور تأمین انرژی از بازدهی بهتری برخوردار است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کالری مصرفی جوان ماندن افزایش سن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری

حسن وحید معاون در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در برنامه هفتم ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری باید اجرا شودکه براین اساس سالانه ۴ میلیون هکتار تحت اجرای این عملیات قرار می گیرد.

به گفته او، برای اجرای ۴ میلیون هکتار حدود ۳ تا ۳.۵ همت  اعتبار مورد نیاز است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و ۶ تا ۸ تنی فرسایش خاک در هکتار را به همراه دارد.

او با بیان اینکه در سطح ۱۰ هزار قنوات عملیات آبخیزداری انجام شده است، افزود: اجرای این عملیات ۱.۵ تا ۳ برابر آبدهی قنوات را افزایش می‌دهد.

وحید گفت: طی برنامه هفتم و هشتم ۹۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری باید انجام شود که سالانه ۵۱ میلیارد متر مکعب استحصال آب را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند