Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان یزد از پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته توسط مردم استان یزد به عنوان حق بیمه خبر داد. ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حسن علی طالعی در نشست خبری که به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار شد اظهار داشت: ماموریت صنعت بیمه ارائه اطمینان و آرامش پایدار به آحاد جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تنها شرکت سهامی بیمه ایران در شهرستان‌های یزد و اردکان فعالیت داشت و هیچ شرکت دیگری یا شعبه‌ای در سایر شهرستان‌ها فعالیت نداشت.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان یزد خاطرنشان کرد: الان تعداد 22 شرکت بیمه در استان یزد دارای شعب و دفاتر فروش هستند که تعداد 29 شعبه شرکت‌های بیمه‌ای در شهرستان‌های استان یزد فعالیت می‌کنند.

طالعی با بیان اینکه مجموع دفاتر نمایندگی این شرکت‌ها در استان یزد یک هزار و 44 دفتر است ادامه داد: در حال حاضر تنها شرکت سهامی بیمه ایران در قالب شرکت دولتی فعالیت می‌کند و سایر شرکت‌ها به عنوان بخش خصوصی فعال هستند.

شرایط برخورداری از مستمری بازنشستگی با حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمهعیدی 1500 مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمانشاه واریز شدبدهی 100 میلیارد تومانی بیمه سلامت در اردبیل پرداخت شد

وی بیان کرد: مهمترین شاخص‌های اندازه‌گیری توسعه یافتگی صنعت بیمه در هر منطقه شامل ضریب نفوذ بیمه و حق بیمه سرانه است که این دو شاخص هم بر اساس سالنامه آماری 1396 بیمه مرکزی، ضریب نفود بیمه در استان دو و 26 صدم درصد و حق بیمه سرانه 527 هزار تومان است.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان یزد ادامه داد: از نظر حق بیمه در استان یزد جایگاه دوم در بین استان‌های کشور بعد از استان تهران را به خودمان اختصاص دادیم که حاکی از حضور موثر شرکت‌های بیمه در استان و همچنین فرهنگ بالای بیمه‌ای مردم یزد است.

طالعی با تاکید بر اینکه مردم استان یزد برای سرمایه‌‌های انسانی و مالی خود توجه به بیمه را دارند گفت: به لحاظ ضریب نفوذ بیمه‌ای هم فاصله استان‌ها خیلی کم است ولی استان یزد در جایگاه 12 در بین استان‌های کشور قرار دارد.

وی در ارتباط با جایگاه دوم استان در ارتباط با حق بیمه در کشور ادامه داد: استان تهران با توجه به اینکه تمرکز خاصی به لحاظ امور بیمه ای در کشور دارد و اگر تهران را به این دید در ردیف حق سرانه بیمه در نظر نگیریم، استان یزد جایگاه نخست کشور در بین سایر استانها را دارد.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان یزد افزود: در سال گذشته صنعت بیمه استان یزد نزدیک به 600 میلیارد تومان فروش داشته و مبلغ خسارتی که این صنعت در استان یزد پرداخت کرده حدود 400 میلیارد بوده است.

طالعی با تاکید بر اینکه تفاوت این دو عدد را نمی‌توان به عنوان سود تلقی کرد گفت: حساب‌ها و روش‌های خاصی برای محاسبه سود وجود دارد که با اعمال این حساب‌ها، مشخص می‌شود که این تفاوت قیمت سود نیست و هزینه‌های بسیار دیگری هم وجود دارد.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، با ابلاغ رسمی بیمه مرکزی از ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۲ صدور کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث منوط به مفاصاحساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی شد و در صورت بدهی بیمه‌گذار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نمی کرد.

بیشتر بخوانید: شرط صدور بیمه شخص ثالث لغو شد؟

بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229051 برچسب‌ها پرداخت عوارض آزاد راهی

دیگر خبرها

  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها