Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی در گفتگو با ایلنا با تاکید بر روند رو به رشد حضور بانوان در این رشته ورزشی به برگزار شدن یک دوره مسابقات موتورکراس در دو رده آماتور و حرفه‌ای برای بانوان اشاره کرد و گفت: قرار بود سوم اسفند هم مسابقات موتور ریس بانوان را برای اولین بار در کشور داشته باشیم که این مسابقات به 16 اسفند موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزه سید مهدی درباره علاقه روزافزون هنرجویان به این رشته گفت: تعداد علاقه‌مندان به موتورسواری در کشور با وجود نوپا بودن این رشته در حال افزایش است، در رشته اتومبیلرانی هم در همه رده‌ها اعم از سرعت، رالی و ... سعی کردیم کلاسهای اختصاصی به صورت آماتور مخصوص بانوان تشکیل دهیم تا کسانی را که آشنایی زیادی با این رشته ندارند به اتومبیلرانی جذب کنیم.

فیروزه سیدمهدی در خصوص برگزاری این دوره‌ها در شهرستانها هم گفت: فدراسیون فراخوانی داده و یکسری دوره‌ها را در پیست آزادی تهران برگزار می‌کند، برخی شهرستانها هم خودشان میزبانی این رشته‌ها را چه در اتومبیلرانی و چه موتورسواری می‌گیرند و ما مدرس را به آن استانها روانه خواهیم کرد.

سید مهدی با اشاره به پیشرفت بانوان شهرهایی چون مشهد، یزد و اصفهان در این رشته گفت: از لحاظ فرهنگی در برخی استانها مشکلاتی داریم، مخالفت خانواده‌ها به دلیل ترس از خطرات و مسائل فرهنگی که مخصوص همان استان است موجب می‌شود بانوان کمتر به این رشته‌ها ورود پیدا کنند.

وی افزود: اتومبیلرانی رشته گرانی محسوب شده و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور هم ورودی آقایان و هم بانوان ما نسبت به سالهای قبل کمتر شده است ولی در کل یک سوم آقایان، خانمها در این رشته فعال هستند. به ویژه در رشته اسلالوم با توجه به اینکه خانم‌ها می‌توانند با خودروهای شخصی خود هم شرکت کنند و خیلی هزینه‌بر نیست تعداد متقاضیان خانم بالاتر است.

 

سید مهدی با بیان اینکه یکسری اعزام‌ها را در رده بانوان برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم، گفت: سال پیش دو نفر از ورزشکاران آقا را به مسابقات اعزام کردیم ولی ماشین‌های ما در سطح جهانی نیستند و فعلا سعی داریم تا آنها را به سطح جهانی برسانیم.

گفت‌وگو: رویا روستایی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بانوان اتومبیلرانی موتور ریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور

اولین دوره مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی به میزبانی اردبیل آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رییس هیأت کشتی استان اردبیل عصر پنجشنبه در مراسم آغاز مسابقات کشتی بین‌المللی جام صفوی در سالن رضازاده اردبیل، گفت: مسابقات بین‌المللی کشتی نوجوانان جام صفوی از امروز در اردبیل با حضور 15 تیم داخلی و سه تیم خارجی آغاز شد.

قدرت حاج‌نوری تصریح کرد: کشتی‌گیران کشورمان در قالب 15 تیم و 35 کشتی‌گیر خارجی نیز از کشورهای ارمنستان، عراق و قرقیزستان در این مسابقات حاضر شدند تا رقابت نفس‌گیری را در اردبیل برای ارتقای آمادگی خود انجام دهند.

وی گفت: این مسابقات در سالن رضازاده تا عصر فردا ادامه خواهد داشت و کشتی‌گیران کشورمان و سه کشور دیگر روی تشک رفته و رقابت پایاپایی را با هم انجام خواهند داد.

رییس هیأت کشتی استان اردبیل افزود: 170 کشتی‌گیر از کشور ایران و 35 کشتی‌گیر نیز از سه کشور عراق، ارمنستان و قرقیزستان در این رقابت‌ها حاضر شدند که سهم کشتی‌گیران اردبیلی 21 نفر است که در قالب تیم اردبیل، در این دوره از رقابت‌ها حاضر شدند.

حاج‌نوری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این مسابقات در سطح بین‌المللی انجام شده و سعی بر این است تا با حضور داوران و کشتی‌گیران، رقابت‌های خوبی را در این 2 روز شاهد باشیم تا نفرات برتر به عنوان تیم منتخب کشورمان در رده سنی نوجوانان بتوانند در مسابقات پیش روی آسیایی و جهانی حضور پیدا کنند.

رییس هیأت کشتی استان اردبیل اضافه کرد: استاندار اردبیل و فدراسیون کشتی در برگزاری این مسابقات نهایت تلاش و همکاری را انجام دادند تا ما بتوانیم اولین دوره مسابقات بین‌المللی جام صفوی را در رشته کشتی برگزار کنیم تا دوبنده‌پوشان کشورمان با حضور در روی تشک بتوانند رقابت‌های خوبی را در سطح مناسب انجام دهند.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • از حضور رکابزنان قزوینی در تیم ملی تا نقل و انتقالات در کراپ الوند
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • مسابقات بوکس در ملایر در حال برگزاری است
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • پایان مسابقات استندآپ پدل برد و پدل بردینگ بانوان در کیش
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور