Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان، با اعلام این خبر گفت : با تشدید فعالیت این سامانه بارشی بجز جنوب شرق، در غالب مناطق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود که بیشترین مقدار آن در جنوب‌غرب، جنوب و جنوب شرق کشور به شکل رگبار و رعد و برق و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور به شکل بارش باران و برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وظیفه خاطرنشان کرد: فردا سه‌شنبه نیز  در شمال شرق بارش برف و باران و در شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعد و برق رخ می‌دهد.

وی با توجه به جریانات شمالی از روی دریای خزر، در استان‌های واقع در کرانه‌های دریای خزر، از امروز  دوشنبه تا بعدازظهر فردا  بارش باران و در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف را  پیش‌بینی کرد.   

به گفته مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور دوشنبه در برخی مناطق جنوب شرق وزش باد شدید همراه با گرد وخاک و سه‌شنبه در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.

به گفته وظیفه، فردا به ویژه در مناطق شرقی و تنگه هرمز طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

حجم زیاد تردد در جاده های مازندران

از سوی دیگر از استان مازندران خبر می رسد که  بارش باران ، برف و از ساعات آغازین امروز دوشنبه در جاده‌های این استان آغاز شده که منجر به ترافیک سنگین شده و مسافران را در جاده‌های این استان منتهی به تهران دچار مشکل کرد‌ه‌است.

همزمانی تعطیلات پایان هفته حجم زیادی از مسافران را برای مسافرت زمستانه به استان همیشه سبز مازندران کشاند و با توجه به اینکه از فردا آغاز روز کاری بعد از تعطیلات است، جاده های مازندران در مسیر بازگشت به پایتخت و مرکز کشور با ترافیک سنگین مواجه شده است.

برپایه این گزارش با اشاره به اعمال محدودیت های ترافیکی در جاده های مازندران از ظهر امروز محور هراز، حد فاصل پارک جنگلی تا سه راهی چلاو، پلیس راه بائیجان تا گزنک، سه راهی لاسم تا امام زاده هاشم و پلیس راه بایجان تا آب اسک ترافیک سنگین و در باقی مسیر پر حجم است.

فرمانده پلیس راه مازندران نیز  با اشاره به پیش بینی بارش های شدید باران و برف تا صبح چهارشنبه، گفت : به دلیل لغزنده بودن جاده ها و کاهش میدان دید ، رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند و از اقدام به رانندگی پر خطر خودداری نمایند .

 

 

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تصادف هواشناسی سازمان هواشناسی کشور برف وباران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور، استان‌های ساحلی خزر و قزوین، البرز و تهران رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته شده و علاوه بر مناطق فوق، در شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

خلیج فارس و دریای خزر در ۲ روز آینده مواج هستند.

کد خبر 849547 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر
  • جاده چالوس یکطرفه شد/بارش باران در جاده‌های ۱۰ استان
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز