Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@09:35:28 GMT

هجوم خرس‌های قطبی در روسیه

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۵۷۹۲

هجوم خرس‌های قطبی در روسیه

خرداد: با ورود ده‌ها خرس قطبی به سکونتگاه‌هایی در یک منطقه دورافتاده در روسیه، مقام‌ها وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مقام‌ها در مجمع‌الجزایر "نوایا زملیا" که محل زندگی چند هزار نفر است اعلام کردند که خرس‌ها در مواردی به ساکنان حمله کرده و وارد ساختمان‌های مسکونی و دولتی شده‌اند.

خرس‌های قطبی در اثر تغییرات اقلیمی بیش از پیش مجبور به ورود به خشکی (از آب‌های قبلاً پوشیده از یخ) برای یافتن غذا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه آنها را یک گونه در معرض خطر طبقه بندی و شکار آنها را ممنوع کرده است. سازمان فدرال محیط زیست این کشور اخیراً از صدور مجوز کشتن آنها با تیر خودداری کرد.

ترس خرس‌ها از گشتی‌های پلیس و علائمی که قبلاً آنها را فراری می‌داد ریخته و در نتیجه مقام‌ها می‌گویند نیاز به تدابیر شدیدتر وجود دارد.

آنها می‌گویند که اگر سایر شیوه‌های ترساندن خرس‌ها ناکام بماند، در آن صورت کشتن این حیوانات تنها راه چاره خواهد بود.

"بلوشیا گوبا"، بزرگترین سکونت گاه در این مجمع الجزایر از وجود ۵۲ خرس در ناحیه خبر داده، به طوری که شش تا ۱۰ قلاده خرس دائم در اطراف سکونت گاه پرسه می‌زنند.

مقام‌ها می‌گویند که حضور این تعداد خرس در ناحیه بی سابقه است و زندگی عادی در آنجا را مختل می‌کند.

"الکساندر مینایف" معاون سازمان مدیریت ناحیه گفت: مردم می‌ترسند، می‌ترسند خانه‌هایش را ترک کنند، زندگی روزمره مختل شده و والدین نمی‌خواهند بچه‌هایشان را به مدرسه یا کودکستان بفرستند.

با ذوب بیشتر یخ‌های قطب شمال بر اثر تغییرات اقلیمی، خرس‌های قطبی دیگر نمی‌توانند فقط با شکار خود را سیر کنند و مجبورند با آمدن به خشکی به جست و جوی غذا بپردازند که این امر آنها را به طور بالقوه در تقابل با انسان قرار می‌دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی، در سال ۲۰۱۶ میلادی پنج دانشمند روس در یک ایستگاه دورافتاده آب و هوایی در جزیره "تروی نوی" در شرق "نووایا زملیا" برای چند هفته در محاصره خرس‌های قطبی قرار داشتند.

برچسب ها: روسیه ، خرس‌های قطبی ، محیط زیست

منبع: خرداد

کلیدواژه: روسیه خرس های قطبی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای خاص رادیو خاموش شد

مسعود اسکویی مجری پیشکسوت ورزش و رادیو که به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بخش مراقبت‌های ویژه بود، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، مسعود اسکویی مجری و مفسر قدیمی ورزش رادیو وتلویزیون به دلیل شکستگی ناحیه پا و لگن در بیمارستان لاله عمل جراحی شد و مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر پزشکان بود که امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.

استاد اسکویی که متولد سال ۱۳۱۸ بود، از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمده و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را داشت. او از جمله گزارشگران و مفسران ورزشی بود که در رشته‌های مختلف از جمله والیبال سال‌ها سابقه فعالیت داشت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • صدای خاص رادیو خاموش شد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش (فیلم)
  • هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • جمشیدیان: شانس بردن سپاهان و پرسپولیس برابر است/ طلایی پوشان فوتبال را از ۲ قطبی در آوردند
  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی