Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با توجه به شرایط نامساعد جوی و بارش باران در برخی از نقاط هرمزگان جشن چهل سالگی انقلاب با حضور پرشور مردم هرمزگان و مدافعان خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛مردم استان هرمزگان در طول تاریخ مدافعان بی ادعای مرزها و خلیج همیشه فارس هستند که به رسم چهل ساله اخیر و در راستای تجدید پیمان با ارزش های انقلاب و آرمان های امام راحل در راهپیمایی جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز همزمان با سراسر کشور مدافعان خلیج فارس اعم از شیعه و سنی دوشادوش یکدیگر در گوشه و کنار استان با حضور پرشکوه دریوم الله ۲۲ بهمنتجلی دیگری از همدلی و وحدت را به نمایش خواهند گذاشت.

 

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان دراین مراسم با تبریک دهه فجر و فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی،گفت: شرایط نامساعد جوی نیز جلوی این مردم را نگرفت و پا به پای مردم استان و سراسر کشور برای بزرگی و عزت این سرزمین حماسه ای دیگر آفریدند.

میرزایی، حضور پرشور مردم را دارای پیام هایی مهم برای همه دشمنان دانست و تاکید کرد: درست است که مشکلاتی وجود دارد و بی کفایت برخی مسئولین نیز بر این مشکلات افزوده است، اما باعث نمی شود که این ملت از انقلاب و نظام خود خسته شوند.

وی، با اشاره به جشن چهل سالگی انقلاب و ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در یک جنگ جهانی سوم قرار گرفته ایم، یک سمت این جنگ، آمریکای جنایتکار قرار گرفته، سمت دیگر آن، اروپای مکار و در طرف دیگر انقلاب اسلامی واقع شده و اگر مسیرمان مسیر اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند باشد، پیروز جنگ خواهیم بود.

امام جمعه پارسیان، با بیان اینکه آمریکا، نقشه شوم تابستان داغ را به گور برد، تصریح کرد: دشمن برای خود پروژه تابستان داغ را ترسیم کرده بود که لکه ننگی بر پیشانی اش چسبید، و امروز نیز برای زمستان سرد خواب دیده بودند که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی سیلی محکمی توسط ملت نثارشان شد.

شیخ خنجی، امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: بسیاری از عزیزان ما خون خود را در راه انقلاب دادند و این شهادت ها باعث شد تا این انقلاب امروز اینگونه با عزت باشد.

امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان، با قدردانی از حضور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، عنوان کرد: چهل سال از عمر این انقلاب گذشت، و همواره دشمنان در صدد نابودی آن بودند ولی مردم همیشه با وجود مشکلات این انقلاب را تنها نگذاشتند زیرا مردم ما از وضع بد اقتصادی نمی ترسند و خواسته آنها اقتصادی نیست.

وی، وحدت را رمز موفقیت این ملت دانست و عنوان کرد: رمز موفقیت و پیروزی این ملت وحدت است، همان نکته ای که امام راحل بیش از ۴۰ سال پیش منادی آن بود، و امروز از خدایی نکرده در حریم های عقیدتی ما کوتاهی شود، دشمن ما آمریکا نخواهد بود بلکه خود ما به انقلاب خیانت می کنیم .

 

فرماندار پارسیان نیز، با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با تمجید از حضور مردم در شرایط نامساعد جوی، اظهار کرد: بعد از ۴۰ سال گردنه های زیادی را پشتاز هشت سال دفاع مقدس گرفته تا جنگ های روانی، اقصادی و فرهنگی سرگذاشته ایم.

فرماندار پارسیان با تاکید بر اینکه آمریکا دشمن ماست، خاطرنشان کرد: باید به این باور برسیم که آمریکا دشمن ماست و این حضورهای پررنگ و همراهی ملت همیشه در صحنه است که این انقلاب را بیمه می کند.

 

مردم شهید پرور میناب هم زمان با سراسر کشور یکبار دیگر با حضور پررنگ خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن اقتدار ملی، حمایت از ولایت فقیه، پایبندی به ارزشها، آرمانهای امام و شهدا را به نمایش گذاشتند.

مردم میناب با حضور خود به جهانیان نشان دادند که پاسدار ارزشهای انقلاب و خون شهدای عزیزشان هستند و برای حفظ این نظام و انقلاب گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستند.

در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در میناب همه آمده بودند و با سردادن شعارهای کوبنده مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر داعش ، مرگ بر منافقین و کفار وحدت و یکپارچگی خود را به رخ دشمن کشیدند، نوجوانان و جوانانی که به صحنه آمدند تا به دنیا نشان دهند راه امام(ره) و شهدا ادامه دارد و برای دفاع از ارزش ها تا پای جان ایستاده اند.

کودکان نیز با در دست داشتن پرچم های جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی حضور یافتند و به همراه والدین خود بر علیه استکبار جهانی شعار می دادند.

مردم شهرستان رودان نیز مسیر راهپیمایی از میدان جمهوری اسلامی به سمت مسجدجامع ختم شد و سپس حجت الاسلام رستگار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان به ایراد سخنرانی پرداخت.

مردم شهیدپرور و انقلابی استان هرمزگان با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، بار دیگر با آرمان های انقلاب و امام (ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

در راهپیمایی امروز خیل عظیم مردم شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند و نوشته‌هایی در محکومیت جنایات آل سعود در دست داشتند.

در چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، منطقه شاهد نمایش ظلم‌ستیزی، توانایی و اراده ملت ایران برای صیانت از مقاومت اسلامی و اثبات خواستن و توانستن جمهوری اسلامی ایران و ناتوانی و ناکامی آمریکا است که این نشانه بلوغ انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران است.

در پایان راهپیمایی قطعنامه‌ خوانده شد و مردم در تایید این قطعنامه و در پایان هر بند با شعار الله اکبر، خامنه ای رهبر، مرگ بر آمریکا سر دادند.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک و منطقه‌ای ژئوپلتیک است و آمریکا تلاش دارد تا منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتاً چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ نشست تخصصی "خلیج فارس، اقتدار ملی، حُسن همجواری" امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه) با حضور حسن عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه، اساتید دانشگاه و جمعی از کارشناسان این حوزه برگزار شد.

حسن عبدلیان‌پور در ابتدای این نشست با بیان اینکه کارهای علمی زیادی برای نام بزرگ خلیج فارس در مرکز وکلا انجام شده است، گفت: آنچه باعث شده است توجهات به منطقه خلیج فارس افزایش پیدا کند اقدامات کشورمان مبنی بر پایان دادن به هژمونی آمریکا در منطقه است.

وی ادامه داد: خلیج فارس مظهر نقش مؤثر ایران در ثبات و امنیت منطقه است و آنچه سبب افزایش توجهات به خلیج فارس در دهه‌های اخیر شده، اقدام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پایان دادن به هژمونی آمریکا در منطقه بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد: صدور سند برای جزایر 3گانه خلیج فارس

عبدلیان‌پور با بیان اینکه روز دهم اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌ فارس است و در تقویم به نام روز خلیج فارس نامگذاری شده؛ گفت: خلیج فارس از شمال با ایران، از غرب با کویت و عراق و از جنوب با عربستان، بحرین، قطر و امارات همسایه است؛ وسعت این پهنه آبی 240 هزار کیلومتر است و توسط تنگه هرمز به دریای عمان و از طریق آن به دریا‌های آزاد راه دارد.

وی ادامه داد: اهمیت خلیج فارس به دیروز و امروز نیست و ریشه در تاریخی به درازای قرن‌ها و سده‌ها دارد، اما آنچه سبب شد تا این پهنه آبی بیش از هر زمانی اهمیت یابد، پیروزی انقلاب اسلامی است که سبب خاتمه یافتن هژمونی آمریکا در منطقه شد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که امنیت خلیج فارس مربوط به حوزه داخلی منطقه است و ربطی به کشور‌های بیگانه ندارد و قرار نیست بازیگران خارجی در تأمین امنیت آن نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک و منطقه‌ای ژئوپلتیک است؛ آمریکا تلاش دارد تا منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتاً چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود؛ ایران معتقد است که امنیت منطقه خلیج فارس، مربوط به کشور‌های حوزه و پیرامون خلیج فارس و نه مربوط به آمریکاست.

عبدلیان‌پور به جعل نام خلیج فارس از سوی برخی کشورها اشاره کرد و گفت: وجود سند‌های متعدد مبنی بر هویت فارسی خلیج فارس گواه بر کذب این ادعا است. کشور‌های حاشیه خلیج فارس از طریق جعل نام خلیج فارس به دنبال تبلیغاتی و روانی هستند همه آنها می‌دانند که نام خلیج فارس، همین خلیج فارس است، اما در چارچوب اعمال فشار سیاسی و روانی بر جمهوری اسلامی ایران، به این مسأله دامن می‌زنند.

وی گفت: خلیج فارس برای ما یک مسأله استراتژیک و دائمی است و هیچکس هم نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر بدهد.

عبدلیان‌پور افزود: خلیج فارس، خلیج همیشه فارس بوده و خواهد بود و هیچ عاملی نمی‌تواند نام و موقعیت ژئوپلتیک این خلیج را عوض کند؛ امنیت این منطقه به هیچ وجه به دست بازیگران خارجی نخواهد افتاد. اگر امنیت و ثباتی در منطقه خلیج فارس است، با نام جمهوری اسلامی ایران گره خورده است؛ جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با کمک کشور‌های منطقه می‌تواند ثبات و امنیت منطقه را به خوبی تأمین کند.

رئیس مرکز وکلا گفت: همه می‌دانیم جعل نام خلیج فارس از موضوعات سیاسی است و مجموعه وکلا و حقوقدانان  همواره به عنوان کنش‌گران فعال عرصه مسایل بین‌الملل در این خصوص موضع‌گیری کرده‌اند.

وی در ادامه به جنبش‌های دانشجویی در حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت: در سال 1393رهبر انقلاب در نامه‌ای به جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و اشاره کردند که من از شما جوانان می خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی موهن و سخیف بین شما و واقعیت سدی ایجاد کنند.

عبدلیان‌پور گفت: خیزشی که ایجاد شده است مصداق صحبت‌های رهبر انقلاب است. ایشان اشاره کردند که این قضیه ظلم هفتاد ساله حتماً مردم آمریکا را به واکنش شدید وادار خواهد کرد و حتماً جنبش‌های دانشجویی به میدان خواهند آمد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا 52 درصد از مردم آن اعلام کردند که یک دولت در فلسطین می‌تواند باشد و آن دولت فلسطین است، ما نیز به عنوان جامعه وکلا از این حق پایمال شده مردم فلسطین دفاع و حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • (ویدئو) حضور پرشور مردم در کنار تالاب هامون
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم