Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات ضدایرانی رییس جمهور آمریکا در جمع نمایندگان سنا، گفت: ترامپ در حالی عنوان کرد که ایران درصدد دستیابی به سلاح هسته ای است که کشورمان عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) است و از ابتدای فعالیت هسته ای اعلام کرد قصد استفاده غیر صلح آمیز از این انرژی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ورامین، پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که رژیم صهیونیستی در منطقه دارای کلاهک های هسته ای بوده و حتی عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) نیست. بر این اساس به نظر می رسد سیاستمداران کاخ سفید باید پاسخ دهند چرا شرکای آنها می توانند به این سلاح های دسترسی داشته باشند؟.

وی با اشاره به اینکه ترامپ مدعی شده کشورمان رژیمی تروریستی است، ادامه داد: باید یادآور شد که سیاستمداران دروغگو کم حافظه هستند زیرا ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خودش بارها اعلام کرد که گروه تروریستی-تکفیری داعش توسط آمریکایی ها ایجاد شده و در مقابل امروزه همه دنیا اذعان دارد که ایران توانست با کمک ائتلاف منطقه ای داعش را در عراق و سوریه از بین ببرد و نابود کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی منافع خود را در خطر دیده و تلاش کرده اند به کشورمان آسیب بزنند، تصریح کرد: حال باید از ترامپ سوال کرد ایران اسلامی که موضوع منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای را برای اولین مرتبه اعلام کرد و رهبر انقلاب نیز فتوای شرعی در خصوص مسئله هسته ای بیان کردند، چطور می تواند بدنبال سلاح هسته ای باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد رییس جمهور آمریکا نیز همانند دیگر سردمداران قبلی این کشور از شکست پیاپی سیاست هایش در قبال ایران عصبانی است و امیدوار است با طرح چنین سخنانی خودش را تبرئه کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس جمهور آمریکا در دومین سخنرانی سالانه خود در کنگره گفت که واشنگتن چشمان خود را به روی نظام ایران که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد نخواهد بست.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنرانی مدعی شد که ایران رژیمی تروریستی بوده و آمریکا به مقابله با نظام ایران پرداخته و واشنگتن هرگز به ایران اجازه نخواهد داد که به سلاح اتمی دست پیدا کند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت:"از رژیمی که مرگ بر آمریکا می‌گوید و تهدید به نسل‌کشی علیه یهودیان می‌کند، چشم بر نمی‌داریم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ان پی تی آمریکا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیاز خطرناکی پیش می‌رود

رییس آژانس مرکزی اطلاعات(سیا) آمریکا در گفت‌وگویی به تکرار ادعاهایی درباره روابط دفاعی ایران و روسیه پرداخته و درباره سطح فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا، "ویلیام برنز" رییس سیا با مطرح کردن ادعاهایی درباره همکاری دفاعی ایران و روسیه، گفت که شراکت روسیه و ایران در حال پیشروی "در مسیر بسیار خطرناکی" است.


پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد که برنز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد، روسیه در ازای دریافت کمک‌های نظامی برای جنگ در اوکراین در حال ارائه ،کمک‌هایش به ایران در زمینه برنامه موشکی آن است.
روسیه از سوی اوکراین و متحدان غربی آن به استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین متهم شده است.
ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که همکاری‌های نظامی آن با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه بوده و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.
مقامات ایران همنین تاکید کرده‌اند، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در این جنگ می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و آماده میانجیگری برای رسیدن به راهکاری برای حل‌وفصل سیاسی این مناقشه است.


با این حال، برنز مدعی است که ایران تسلیحاتی به روسیه داده که در جنگ اوکراین، از جمله علیه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده‌اند.


رییس سیا همچنین در ادامه مدعی شد که روسیه در حال بررسی عرضه هواپیماهای جنگنده به ایران نیز هست.


برنز در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ایران گفت که برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش پیشرفته است.


او مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران "تا حدی پیشرفته است که اگر بخواهند پافراتر بگذارند، غنی‌سازی ۹۰ درصدی تنها چند هفته طول می‌کشد."
برنز با ادعای این که ایران پیشتر، در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کرد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شد، گفت که فکر نمی‌کند ایران تلاش‌ها برای ساختن تسلیحات هسته‌ای را ازسرگرفته باشد.


ادعای برنز درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران تنها ماهیتی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیاز خطرناکی پیش می‌رود
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین