Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب که روز دوشنبه برای دیدار با مسئولان لبنان وارد این کشور شد، درباره همزمانی سفرش با سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به بیروت گفت که همزمانی این سفر تصادفی بوده و شخصا با ظریف آشنا بوده و مشکلی در این باره وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان،«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان امروز (دوشنبه) در کاخ بعبدا بلافاصله پس از دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابوالغیط پس از دیدار با عون در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره همزمانی سفرش به بیروت با سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران واینکه آیا یک رقابت عربی-ایرانی درباره لبنان در جریان است، گفت:من این برداشت را ندارم. من به «میشل عون»رئیس جمهوری و«سعدالحریری» نخست وزیر وعده داده بودم که بلافاصله پس از تشکیل دولت جدید در لبنان برای تبریک گفتن به آنها در این کشور حاضر خواهم شد.
وی افزود:معتقدم که عرب ها بر سر یک کشور عرب با یکدیگر رقابت نمی کنند به این معنی که لبنان یک کشور عربی است و در چارچوب تعارفات و گرم کردن روابط عربی-عربی باید به سمت آن بیاییم.همزمانی سفر من با سفر وزیر خارجه ایران از روی تصادف است علاوه براین من وی را شخصا می شناسم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
ابوالغیط درباره تماس های پشت پرده برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب گفت:من با دقت و بطور جدی این موضوع را دنبال می کنم اما تاکنون توافقی را درباره این موضوع که بتوان بر سر آن بحث کرد شاهد نبودم؛ توافقی که به نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب برسر این موضوع منجر شده و در آن پایان اختلاف ها و بازگشت سوریه به کرسی خود در این اتحادیه اعلام شود، تا امروز این تحول به این مفهوم رخ نداده است.
وی درباره اینکه آیا فرصت برای دعوت از سوریه برای شرکت در نشست آینده وجود دارد،تصریح کرد، وزرای خارجه اتحادیه عرب در6مارس(15 اسفند) یک جلسه عادی خواهند داشت بنابراین از هم اکنون تا آن تاریخ یعنی سه هفته برای این موضوع فرصت وجود دارد و می تواند این تحول رخ دهد اگر اتفاق نیفتاد نشستی دیگر در 28-27 مارس (8-7 فروردین) در تونس برگزار خواهد شد و می تواند فرصتی برای دعوت از سوریه به اتحادیه عرب باشد ولی اکنون مساله زمان نیست بلکه اراده و تصمیم و توافق کشورهای عضو اتحادیه عرب بر سر بازگشت سوریه به این اتحادیه است.
وی درباره اینکه دبیرخانه اتحادیه عرب نیاز به کمک برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب دارد،گفت: دبیر خانه اتحادیه عرب این موضع را تعیین نمی کند.
ابوالغیط درباره اینکه آیا اتحادیه عرب ابتکار عمل جمعی کشورهای عربی را برای بازگشت سوریه به اتحادیه نیاز دارد، تصریح کرد:این امر از سوی دو یا سه وزیر در جلسات پشت پرده یا در مشورت های دو جانبه در پشت در های بسته مطرح می شود اما هنوز فضا برای این امر پخته نشده و تنها زمان این اختلاف ها را حل خواهد کرد و هنوز برخی رویکردها وجود دارد که وضعیت سوریه هنوز برای بازگشت آماده نیست این رویکردهایی است که در جلسات علنی یا پشت درهای بسته وجود دارد اما اینها در حد حرف است و بازگشت سوریه باید مورد توافق قرار گیرد و در توافقی کتبی که وزرای خارجه اتحادیه عرب آن را تایید می کنند اتحادیه عرب و دبیرخانه آن در جهت بازگرداندن سوریه به این اتحادیه عمل کنند.
وزیر خارجه ایران روز گذشته وارد بیروت شد. این چهارمین سفر ظریف به لبنان به عنوان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم است.
در چارچوب این سفر دو روزه، ظریف امروز (دوشنبه) با «میشل عون» رئیس جمهوری و جبران باسیل وزیر خارجه لبنان دیدار کرد.
خاورم**9366**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان اتحاديه عرب سعد الحريري و ميشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!

تفاوت بین پارانویا و شهود اغلب در نشانه‌های ظریف نهفته است. در حالی که همه ما دوست داریم باور کنیم که دوستانمان وفادار هستند، واقعیت گاهی اوقات می‌تواند متفاوت باشد.

تشخیص این علائم می‌تواند مشکل باشد، اما نگران نباشید. در این مقاله، ۹ نشانه ظریف را که دوستتان پشت سرتان درباره شما صحبت کرده است، بررسی خواهیم کرد؛ و به یاد داشته باشید، این برای بالا بردن سوء ظن نیست، بلکه به شما دانشی برای مدیریت بهتر چنین موقعیت‌هایی می‌دهد.

۱) تغییر در رفتار
اولین نشانه‌ای که باید به دنبال آن باشید تغییر محسوس در رفتار آنها نسبت به شما است.

البته ما در مورد نوسانات خلقی گاه به گاه یا یک روز سخت صحبت نمی‌کنیم. ما در مورد تغییرات مداوم صحبت می‌کنیم.

اما بیایید واقع‌بین باشیم. فقط به این دلیل که آنها عجیب رفتار می‌کنند به این معنی نیست که آنها در مورد شما شایعات می‌کنند. پس شاید وقت آن باشد که با یک گفتگوی دوستانه ماجرا را روشن کنید.

۲) چیز‌هایی را می‌دانند که نباید
دومین علامت زمانی است که به نظر می‌رسد دوست شما چیز‌هایی در مورد شما می‌داند که شما با او به اشتراک نگذاشته اید.

اگرچه بی ضرر به نظر می‌رسد، اما اگر اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌شود شخصی یا حساس باشد، می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد.

۳) از تماس چشمی اجتناب می‌کنند
تماس چشمی عنصر اساسی ارتباط انسانی است. این نحوه ارتباط ما، نشان دادن علاقه و ایجاد اعتماد است. اما وقتی کسی احساس گناه یا ناراحتی می‌کند، ممکن است از نگاه شما دوری کند.

البته، همه با تماس چشمی راحت نیستند، و این کاملا طبیعی است. اما اگر دوستتان به طور ناگهانی نمی‌تواند به چشمان شما نگاه کند، به خصوص در حین گفتگو در مورد موضوعات یا افراد خاص، ممکن است نشانه آن باشد که او چیزی را پنهان می‌کند.

با این حال، بسیار مهم است که صرفاً بر اساس این علامت نتیجه گیری نکنید. از آن به عنوان تکه‌ای از پازل همراه با علائم دیگری که در این مقاله در مورد آنها صحبت می‌کنیم استفاده کنید.

۴) بیش از حد تدافعی هستند
علامت چهارم این است که دوست شما به طور ناگهانی بیش از حد تدافعی شود، به خصوص وقتی سؤالات ساده یا بی‌اهمیتی می‌پرسید.

۵) شما این را احساس می‌کنید
رتبه پنجم در لیست ما کمی متفاوت است - همه چیز در مورد اعتماد به شهود شماست.

غرایز ما در طول هزاران سال برای محافظت از ما تقویت شده است. اگر هر زمان که در اطراف یک دوست خاص هستید، احساس بی‌اعتمادی کردید، ممکن است ارزش توجه به آن را داشته باشد.

در حالی که این می‌تواند کمتر از سایر علائم باشد، آنچه را که دل شما به شما می‌گوید نادیده نگیرید. گاهی اوقات، ضمیر ناخودآگاه شما چیز‌هایی را می‌داند. اما مطمئن شوید که این را با سایر نشانه‌ها و شواهد ملموس بسنجید تا از سوء تفاهم‌های غیر ضروری جلوگیری شود.

۶) همیشه مشغول هستند
یکی دیگر از نشانه‌هایی که باید به آن توجه کنید زمانی است که دوستتان به طور ناگهانی برای شما وقت ندارد.

در حالی که همه گاهی اوقات مشغول می‌شوند، اگر دوست شما به طور ناگهانی هیچوقت در دسترس نباشد، می‌تواند نشانه ظریفی باشد که پشت سر شما در مورد شما صحبت می‌کند. مثل همیشه، فقط بر اساس این علامت نتیجه گیری عجولانه نکنید. آن را به طور کلی در نظر بگیرید.

۷) در دعوت شما به رویداد‌های اجتماعی مردد هستند
علامت هفتم کمی بیشتر قابل توجه است: آنها از دعوت شما به رویداد‌های اجتماعی اجتناب می‌کنند.

این می‌تواند به این دلیل باشد که آنها سعی می‌کنند شما را از افرادی که با آنها درباره شما صحبت می‌کردند دور نگه دارند. یا ممکن است نگران باشند که این افراد چیزی را که گفته اند فاش کنند.

اگر دوستتان به طور ناگهانی شما را از برنامه کنار می‌گذارد یا در دعوت شما به مجالس تردید دارد، ممکن است به این دلیل باشد که او نگران آن چیزی است که ممکن است در گفتگو پیش بیاید.

باز هم، مهم است که فقط بر اساس این علامت در قضاوت عجله نکنید. ممکن است یک سوء تفاهم یا یک تصادف باشد. اما اگر این رفتار با برخی از نشانه‌های دیگر همراه باشد، ممکن است زمان گفتگوی باز و صادقانه با دوستتان باشد.

۸) وقتی با آنها روبرو می‌شوید ناراحت می‌شوند
آخرین و شاید گویاترین نشانه، عکس العمل آنها هنگام مواجهه با آنهاست.

اگر چندین مورد از این نشانه‌ها را مشاهده کرده اید و تصمیم دارید در مورد آن با دوست خود حرف بزنید، به نحوه واکنش آنها توجه کافی داشته باشید. اگر بیش از حد عصبی، تدافعی به نظر می‌رسند، یا نمی‌توانند در چشمان شما نگاه کنند، ممکن است به این دلیل باشد که پشت سرتان درباره شما صحبت کرده اند.

به یاد داشته باشید، هدف از این کار متهم کردن یا حمله نیست، بلکه برقراری ارتباط آشکار و صادقانه است. زیرا در نهایت، یک دوستی محکم باید صداقت داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی