Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@16:42:24 GMT

توافق دو ائتلاف بزرگ عراق برای خروج نیروهای خارجی

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۰۹۵۲۴

به گزارش فارس، دو ائتلاف بزرگ «فتح» به رهبری هادی العامری و «سائرون» به رهبری مقتدی صدر امروز برای دومین هفته پیاپی در نشست مشترکی برای بررسی مسائل جاری عراق شرکت کردند.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه المدی، سه‌شنبه هفته گذشته، دو طرف به توافق رسیدند که برای تکمیل کابینه و انتخاب وزرای کشور و دفاع و ادامه همکاری‌ها در داخل پارلمان، کمیته‌ای ویژه جهت هماهنگی‌ها ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نصار الربیعی» رئیس هیأت سیاسی جریان «صدر» نیز امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در نشست با ائتلاف فتح، توافق شد که حضور هیچ نیروی خارجی در عراق پذیرفته نشود.

هادی العامری، نیز در این خصوص گفت: مقابله با تروریسم و رشد فکری و تصویب قوانین ضروری نیاز به همکاری دوشادوش نیروهای سیاسی عراق دارد.

او با بیان اینکه همکاری و نزدیکی میان فتح و سائرون علیه هیچ گروهی نیست و به نفع عراق است، بر توافق با سائرون برای خروج نیروها و برچینی پایگاه‌های خارجی تأکید کرد.

بحث و جدل‌ها حول لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق که مدت‌هاست به صورت پراکنده در محافل عراقی وجود داشت پس از سخنان روز سوم فوریه ترامپ شدت یافته است و بسیاری از گروههای عراقی اعلام کرده‌اند که طرح خروج نیروهای آمریکایی بزودی در پارلمان مطرح خواهد شد. رئیس‌جمهور آمریکا در آن سخنان گفته بود که هدف از حضور نیروهای آمریکایی در عراق، رصد تحرکات ایران در منطقه است که این سخن بدون استثناء واکنش تمامی گروههای و احزاب عراقی را برانگیخت.

در این راستا، «مهدی تقی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق شنبه (۲۰ بهمن) به خبرگزاری «المعلومه» این کشور گفت که این کمیسیون موفق به جمع آوری امضای ۷۰ نماینده عراقی جهت طرح پیش‌نویس قانون اخراج نیروهای بیگانه از جمله نیروهای آمریکایی شده است. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

شورای ائتلاف معتقد است در نهایت این تشخیص مردم و رأی مردم است که نمایندگان ملت را در مجلس شورای اسلامی تعیین خواهد کرد و آنچه ما بر آن اصرار داریم این است که رأی‌دهندگان با ملاحظه و مطالعه سوابق انقلابی و علمی و اجرایی نامزدهای شورا و مقایسه آن با دیگر نامزدها، به صالح‌ترین و مناسب‌ترین فرد رأی دهند.

بر این اساس کاندیداهای مورد حمایت و وثوق جبهه انقلاب مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

مطابق این خبر، فهرست ۱۶ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهر تهران برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز بدین شرح است:

کد خبر 6098211 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا