Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@13:41:01 GMT

آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۰۰۳۲

در نخستین روز جشنواره 12 نمایش صحنه‌ای، 5 نمایش در بخش به‌ علاوه‌ فجر و 6 نمایش خیابانی به اجرا درآمد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

تالار وحدت با 2 اثر از تهران (خانه برناردا آلبا به کارگردانی علی رفیعی و رستم و سهراب به کارگردانی میر کمال میر نصیری)، تئاترشهر با 41 اثر نمایشی (15 اثر از تهران، 19 نمایش از شهرستان، 6 اثر خارجی و 1 نمایش مشترک ایران و سوریه)، تماشاخانه سنگلج با 6 نمایش (1 اثر از تهران و 5 نمایش از شهرستان)، تئاتر مولوی با 10 اثر نمایشی (7 نمایش از تهران، 1 اثر شهرستان و 2 نمایش خارجی)، تالار حافظ با 6 اثر از تهران و شهرستان (موی سیاه خرس زخمی به کارگردانی جابر رمضانی، استیو به کارگردانی مهران رنجبر، عروسی خون به کارگردانی فضل الله عمرانی، آخرین باران به کارگردانی محسن عظیمی، آنشرلی با موهای خیلی قرمز به کارگزدانی امیر بهادر اکبر پور دهکردی و مقدس به کارگردانی مهدی محمدی عبد)، تماشاخانه ایرانشهر با 19 نمایش (14 نمایش از تهران، 14 اثر از شهرستان و 1 نمایش خارجی)، خانه هنرمندان با 4 نمایش (2 اثر از تهران و 2 نمایش از شهرستان)، تالار فردوسی با اجرای یک اثر نمایش عروسکی (اپرای عشق به کارگردانی بهروز غریب پور بر اساس داستان شیخ صنعان و دختر ترسا ) میزبان جشنواره خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تماشاخانه عباس جوانمرد از روز نخست این جشنواره با اجرای یک اثر از فرانسه در جدول این رویداد قرار دارد.

همچنین 3 اثر نمایشی از شهرستان در تماشاخانه سرو روی صحنه خواهد رفت ضمن اینکه بخش رادیویی این جشنواره نیز در این تالار نمایشی اجرا می‌شود.

تماشاخانه مهر حوزه هنری میزبان یک اثر نمایشی از تهران از 22 تا 25 بهمن است و نمایشی دیگر از تهران از 22 تا 26 بهمن ماه در تماشاخانه ماه این مجموعه به روی صحنه خواهد رفت.

برج آزادی نیز تنها در تاریخ 30 بهمن ماه میزبان یک اثر نمایشی (بچه گرگ ها به کارگردانی نگس هاشمی پور) از تهران خواهد بود.

در مجموع این تماشاخانه‌ها میزبان 13 اثر نمایشی در بخش تئاتر ملل، 29 نمایش نیز در بخش مسابقه تئاتر ایران یک، همچنین 23 نمایش نیز در بخش مسابقه تئاتر ایران دو خواهند بود.

 25 نمایش در بخش مسابقه تئاتر بین‌المللی، 17 اثر در بخش میهمان و 11 نمایش در بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی در بخش صحنه‌ای این دوره از جشنواره حضور دارند.

بخش خیابانی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در محوطه مجموعه تئاترشهر، محوطه خانه هنرمندان ایران و مترو میدان ولیعصر (ع)- ایوان انتظار با حضور 26 گروه نمایشی از تهران و شهرستان برگزار خواهد شد. سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر از 22 بهمن ماه تا 4 اسفند ماه در تهران میزبان علاقمندان خواهد بود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جشنواره تئاتر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «دوازده سی‌وشش» به نویسندگی و کارگردانی امید دانشوران و تهیه‌کنندگی کوروش شاهونه کاری از کمپانی تئاتر جوانان است که از 25 اردیبهشت 1403، ساعت 18:15 در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. 

زهره محمدی، امیر نصیری و امید دانشوران به‌عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. آیدا عارفی، محمدرضا فدایی، مهسان یحیی پور نیز بازیگران سیاه‌پوش این نمایش هستند.

نمایش «دوازده سی‌وشش» سال گذشته در جشنواره «هم آغاز» تئاتر شهر شرکت کرده بود و توانست جایزه دوم کارگردانی و سوم طراحی صحنه را از آن خود کند.

داستان این نمایش درباره لکه سیاهی است که در سازمان سفید کننده پیدا می‌شود و …

امید دانشوران (طراح صحنه و لباس)، شیدا آذرپور (طراح  صدا)، لعیا شمس‌الدینی (نور)، امید دانشوران (طراح گرافیک)، سعید راسخی پور (ساخت آنونس)، آیدا عارفی (دستیار کارگردان)، هومن مظهری (مجری طرح)، علیرضا ربانی زاده (برنامه‌ریز)، مجتبی راوش (مشاور کارگردان)، سعید راسخی پور (مدیر تبلیغات)، مهسان یحیی پور (مدیریت صحنه)، سعید مشی، امیر عباسی، ساسان سبک‌روح (دستیار صحنه)، حمید تن، محمد غفاری (عوامل فنی)، محمدرضا فدایی، لعیا شمس‌الدینی، آیدا عارفی (گروه صحنه) و علی کیهانی (روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت ایران کنسرت و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد