Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@15:17:04 GMT

پولدارترین افراد جهان چقدر مالیات می‌دهند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۰۶۲۵

پولدارترین افراد جهان چقدر مالیات می‌دهند؟

برای مثال یک درصد ثروتمند جامعه در هند به‌طور متوسط ۸۱ هزار دلار در سال مالیات می‌پردازند، در حالی که این رقم برای ثروتمندان اماراتی ۸۹۱ هزار دلار است.

به گفته بلومبرگ، بیش‌ترین مالیات بر درآمد یک درصد ثروتمند جامعه متعلق به امارات با ۸۹۱ هزار در سال است و پس از این کشور، سنگاپوری‌ها با ۶۹۴ هزار دلار و بحرینی‌ها با ۴۷۳ هزار دلار در رده‌های بعدی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک درصد ثروتمند جامعه، به‌طور متوسط هر ساله ۴۷۸ هزار دلار از درآمد خود را در آمریکا، ۲۹۰ هزار دلار را در انگلیس، ۲۱۵ هزار دلار را در فرانسه و ۱۹۰ هزار دلار را در کانادا به عنوان مالیات به دولت می‌پردازند.

از سوی دیگر نرخ مالیات بر درآمد ثروتمندان در فرانسه با ۴۸ درصد بیش از سایر کشورهاست. استرالیا، چین، آفریقای جنوبی، انگلیس و سوئیس نیز دیگر کشورهایی است که از ثروتمندان خود مالیات بالای ۴۰ درصد می‌گیرند. در طرف دیگر، برزیل و سنگاپور بین ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمد این افراد را مطالبه می‌کنند.

مالیات ثروتمندان

یک درصد ثروتمند جهان بخش بزرگی از ثروت خود را صرف خرید خانه‌های لوکس می‌کنند، به گونه‌ای که ثروتمندان موناکویی به‌طور متوسط، ۲۶.۴ میلیون دلار برای خرید خانه هزینه می‌کنند. این رقم برای ثروتمندان هنگ‌کنگی معادل ۶.۸ میلیون دلار، سنگاپوری‌ها ۵.۳ میلیون دلار، استرالیایی‌ها ۴.۲ میلیون دلار و انگلیسی‌ها ۴.۱ میلیون دلار است.

ثروتمندان سه کشور برزیل، آفریقای جنوبی و هند، به‌طور متوسط کمتر از یک میلیون دلار برای خرید خانه هزینه می‌کنند؛ این رقم در برزیل معادل ۷۰۰ هزار دلار، آفریقای جنوبی ۷۰۰ هزار دلار و هند ۶۰۰ هزار دلار است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: رییس مجلس گفته‌اند مالیات بر سوداگری شامل ۰.۵ درصد جامعه می‌شود و نگرانی ندارد! حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهارنظر بی‌توجهی به کارکرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیرمستقیم این نوع از مالیات‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

عبدالناصر همتی، رییس پیشین بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: رییس مجلس گفته‌اند: مالیات بر سوداگری شامل ۰.۵ درصد جامعه می‌شود و نگرانی ندارد!

حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهارنظر بی‌توجهی به کارکرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیرمستقیم این نوع از مالیات.‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

در واقع برمبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانی که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرف مخارجی می‌کنند که غالبا برای رشد اقتصادی زیان‌بار هستند.

بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته‌بازی است، مقابله کنید و این‌قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید!

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود