Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@09:23:24 GMT

دلار در سال جدید به کدام سمت خواهد رفت؟

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۱۴۱۶

کارشناسان ارزی معتقدند امسال دلار سال کم‌فروغ تری را در مقایسه با سال قبل تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، سال گذشته دلار به دلیل افزایش نرخ بهره و عملکرد درخشان اقتصادی آمریکا توانست در برابر بسیاری از رقبای خود، دست به پیشروی بزند. اما به نظر می‌رسد شتاب رشد قیمت دلار در هفته‌های اخیر به دلیل نگرانی از تنش تجاری با چین و کند شدن نرخ رشد اقتصادی آمریکا، کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظرسنجی رویترز از ۷۰ استراتژیست ارزی، اکثریت کارشناسان معتقد هستند که دلار بخش بزرگی از پیروزی‌های خود در سال ۲۰۱۸ را از دست خواهد داد و حدود ۸۰ درصد این افراد معتقدند رالی دلار در حال متوقف شدن است.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در واکنش به ریزش شدید بازار سهام و ارزش دلار، گفته است که این بانک در افزایش نرخ بهره تجدید نظر خواهد کرد و رویکرد صبر و انتظار را در پیش خواهد گرفت. تحلیل گران بانک "مورگان استنلی" در یادداشتی نوشتند: به نظر می‌رسد روند رو به رشد قیمت دلار در بازارهای جهانی، عملکرد مطلوب اقتصاد امریکا و روند افزایشی نرخ بهره در حال معکوس شدن باشند.

در نظرسنجی رویترز مشخص شد اکثر کارشناسان معتقدند ارزش رقبای مهم دلار در برابر این ارز در طول سال جاری تقویت خواهد شد، اما احتمالاً این افزایش قیمت چشمگیر نخواهد بود چرا که کاهش نرخ رشد اقتصادی مسأله‌ای جهانی است و دامن سایر ارزها را نیز خواهد گرفت.

کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو که مهم‌ترین رقیب دلار محسوب می‌شود احتمالاً بانک مرکزی اروپا را وادار به رها کردن برنامه محرک خود خواهد کرد و با توقف عملیات خرید اوراق قرضه بر حسب یورو توسط این بانک، از سرعت رشد قیمت یورو کاسته خواهد شد. جین فولی، استراتژیست ارزی در " روبو بانک" گفت: شاید امسال شاهد بهبود وضعیت اقتصادی منطقه یورو باشیم اما آمارهای اقتصادی فعلی چندان نشان‌دهنده رشد مستحکم در این منطقه نیستند. در حال حاضر سخت است که نسبت به یورو خیلی خوشبین باشیم.

مسیر پوند انگلیس نیز بستگی به نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا خواهد داشت. برخی کارشناسان معتقدند امسال زمان خوبی برای شرط بستن روی ارز کشورهای نوظهور خواهد بود. پتر کرپتا، استراتژیست ارزی در بانک "آی ان جی" گفت: ارزهای نوظهور در حال حاضر قیمتی پایین‌تر از ارزش واقعی خود دارند و احتمالاً از تغییر در نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا منتفع خواهند شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دلار رشد اقتصادی منطقه یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱هزار و ۳۷۶ تومان رسید.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۳۴۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۲۰۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان است.

دیگر خبرها

  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات دلار مبادله‌ای/یورو کاهش یافت
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج