Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فریدون مجلسی»، کارشناس مسائل بین‌الملل و دیپلمات سابق، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص ضرورت پیوستن ایران به FATF گفت: FATF قراری است میان کشورها که با پیوستن به آن و تعهداتی که داده می شود کشورها می توانند وارد معاملات بانکی شوند. ایران مجبور به پیوستن نیست اما اگر بخواهد از خدمات بانکی استفاده کند، باید عضو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران با توجه به تحریم‌های یک جانبه‌ای که از دولت آمریکا وجود دارد محدود است و با اضافه نشدن به FATF این محدودیت‌ها افزون‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: FATF از پول‌ها برابر پولشویی، فحشا، قمار، رشد قاچاق و حمایت از گروه های تروریستی مراقبت می کند. یکی از کارهای FATF این است که با شفافیت منشا و مقصد هر پولی را مشخص کند.

مجلسی با اشاره به فواید پیوستن ایران به FATF بیان کرد: اضافه شدن ایران به FATF موجب می شود که سایر کشورها در معاملات مالی مطمئن باشند که با کشوری سر و کار دارند که پولشویی نمی‌کند، با قاچاق و فحشا مقابله می‌کند، با انتقال اموال نامشروع مخالفت دارد، برای القاعده پول نمی‌فرستد و بنابراین با عضو شدن در FATF احترام بین‌المللی ایران افزوده می شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه افزود: از چند سال پیش که قانون مبارزه با پولشویی به تصویب رسید، ما این ساز و کار را در داخل کشور آغاز کردیم.

وی یادآور شد: در صورت نپیوستن به FATF شرکت‌هایی که با خارج از ایران در ارتباط هستند آسیب می‌بینند. در واقع پیوستن به FATF به نفع کشورمان بوده و مهم‌ترین بیمه این است که هر زمانی ایران احساس کند منفعتی برایش ندارد بدون هیچ آسیبی می تواند خارج شود.

خبرنگار: فاطمه زاهد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران پول قاچاق گروه های تروریستی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پورتو پس از ۴ سال تصمیم به جدایی از این تیم پرتغالی گرفت و پس از پایان فصل، با قراردادی آزاد راهی تیم اینتر میلان ایتالیا می‌شود.

طارمی در سال‌های اخیر عملکرد خیلی خوبی در پورتو داشت و فصل گذشته با ۲۲ گل به عنوان آقای گل لیگ پرتغال شناخته شد و مورد توجه سران اینتر قرار گرفت. در همین زمینه سران پورتو، «تیرنو باری» مهاجم اهل گینه تیم بازل سوئیس را مدنظر قرار داده‌اند تا جایگزین طارمی شود. آنها اعتقاد دارند که «باری» در کنار «اوانیلسون» می‌توانند زوج خطرناکی را در خط حمله این تیم به وجود آورند.

مدیران پورتو از جدایی طارمی مطمئن هستند و پس از پایان مسابقات این بازیکن رسماً راهی اینتر می‌شود تا دومین مهاجم تیم ملی ایران پس از سردار آزمون در سری آ ایتالیا مشغول به فعالیت شود.

کد خبر 6090530

دیگر خبرها

  • جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ