Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران -ايرنا-حضور باشکوه و معنادار ملت بزرگ ايران در راهپيمايي 22 بهمن 97 جلوه هاي بي نظيري را خلق کرد، زيرا هم جشن چهل سالگي درخت تنومند انقلاب اسلامي به شايستگي برگزار شد و هم تلاش گسترده مقام هاي آمريکايي و صهيونيستي براي نااميدکردن ملت ايران به ياس تبديل شد.

ميليون ها ايراني در سرتاسر ايران صبح دوشنبه به خيابان ها آمدند و با حضور گسترده خود، حماسه اي از اقتدار و صلابت را به نمايش گذاشتند، موضوعي که از چشمان رسانه هاي خارجي پنهان نماند و حضور گسترده مردم و پيام اين حضور به صورت ويژه اي در گزارش هاي خبري در رسانه هاي جهان بازتاب يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ايرنا، درحالي که روز دوشنبه شرايط جوي در بسياري از نقاط ايران ابري، باراني و برفي بود، ميليون ها ايراني با حضور در راهپيمايي 22 بهمن، چهل سالگي پيروزي انقلاب را جشن گرفتند. اين مراسم همچون سال هاي گذشته ازسوي رسانه هاي خارجي مورد توجه قرار گرفت و هريک از اين رسانه در گزارش هايي به پوشش اين رويداد پرداختند.
رسانه هاي غربي در گزارش هاي خود حضور گسترده مردم ايران و صحبت هاي حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري در مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را پوشش دادند.
خبرگزاري رويترز در گزارشي از مراسم 22 بهمن نوشت که با وجود افزايش قيمت ها، کمبود مواد غذايي و تورم بالا، مشارکت در راهپيمايي هاي امروز گسترده بوده است.
اين خبرگزاري همچنين در انعکاس سخنراني رئيس جمهوري به نقل از وي نوشت: ايران مصمم است که قدرت نظامي و برنامه موشکي بالستيک خود را افزايش دهد.
خبرگزاري آمريکايي آسوشيتدپرس نيز در گزارشي از تهران به نقل از مردي که به همراه همسر و پسر 18 ماهه اش در راهپيمايي شرکت کرده بود، نوشت: من آينده روشني براي فرزندم و کشورمان مي بينم.
اين خبرگزاري در بخش ديگري از گزارش با اشاره به تنش در روابط ايران و آمريکا نوشت: `امسال سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با افزايش تنش ها ميان ايران و آمريکا و تبعات خروج اين کشور از برجام مصادف شده است.هفته پيش آيت الله خامنه اي رهبر عالي ايران با دفاع از شعار مرگ بر آمريکا، سران و نه مردم اين کشور را مخاطب آن خوانده بود`.
خبرگزاري فرانسه نيز از اجتماع هزاران نفر در مرکز تهران خبر داد و انقلاب اسلامي چهل سال پيش را زلزله اي سياسي خواند که به هزاران سال سلطنت پايان داد و پژواک آن هنوز در منطقه طنين انداز است.
اين خبرگزاري در گزارشي از تهران نوشت: مردم با وجود بارش باران در راهپيمايي شرکت کردند. دولت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب امسال را به نشانه بلوغ در سنت اسلامي و مبعث حضرت محمد (ص) در سن چهل سالگي بهاي فراوان داده بود.
شبکه هاي تلويزيوني و راديوهاي غربي نيز در گزارش هاي خود از ايران به حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن پرداختند. فردريک پلتن خبرنگار شبکه تلويزيوني سي ان ان آمريکا که از ميدان آزادي تهران و حضور ميليوني مردم تهران گزارش مي داد، گفت: مردم ايران از مشکلات بوجود آمده همچون دشواري اقتصادي که با خروج دولت آمريکا از توافق هسته اي براي آنان رقم خورد، آگاه هستند.
وي افزود: مردم ايران از دولت آمريکا به ويژه از ترامپ خشمگين هستند.
شبکه خبري تلويزيوني فرانس 24 فرانسه نيز با پوشش خبري راهپيمايي 22 بهمن در گزارشي ويژه به مناسبت چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي اعلام کرد: بازگشت آيت الله خميني (ره) به تهران نقطه عطف انقلاب بود.
خبرنگار فرانس 24 در اين گزارش وِيژه افزود: آيت الله خميني (ره) در سال 1979، اندکي پيش از خروج شاه از ايران و زماني که انقلاب به نقطه اوج خود رسيد، شوراي انقلاب را تشکيل داد که بعدها جمهوري اسلامي شد.
وي افزود: در 16 ژانويه سال 1979 شاه ايران را ترک کرد و هرگز به کشور بازنگشت و اين نقطه پايان پادشاهي 2500 ساله در ايران بود.
شبکه خبري دولتي راي نيوز 24 ايتاليا نيز گزارش داد: مردم ايران روز دوشنبه زير بارش باران، چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي را در خيابان ها جشن گرفت.
اين شبکه خبري در بخش ديگري از گزارش خود افزود: روز 22 بهمن در تقويم ايراني ها، روز سقوط رژيم محمدرضا شاه پهلوي و بازگشت پيروزمندانه آيت الله خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي از تبعيد است. اين مراسم در لحظه اي دشوار براي ايران که با تحريم هاي جديد امريکا دچار افزايش قيمت ها و تورم شده اند، برگزار شد.
فرانک متوون خبرنگار راديو فرانسه نيز روز دوشنبه در خيابان هاي منتهي به ميدان آزادي سرگرم ارسال گزارش هاي مستقيم خود بود.
وي در گزارش هاي خود از تهران به حضور گسترده مردم در مراسم بزرگداشت پيروزي انقلاب اسلامي پرداخت و گفت: جمعيت عمدتا جواني که در تجمع امروز ديدم با غرور ملي، جمعيت بزرگي بود که با وجود باران شانه به شانه هم در خيابان ها حضور يافتند تا از انقلاب خود حمايت کنند و اين با وجود تمام مشکلات اقتصادي در طول 40 سال گذشته رخ مي دهد.
روزنامه لوموند فرانسه نيز در گزارش خود از سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، از اين انقلاب به عنوان کابوس 40 ساله آمريکا ياد کرد و نوشت: جمهوري اسلامي ايران با وجود تحريم هاي آمريکا، بدون وقفه به پيگيري اهداف خود ادامه مي دهد.
خبرگزاري شين هوا چين نيز در گزارشي از تهران نوشت: مردم ايران امسال با اقتدار بيشتري با حضور در خيابان ها در جريان راهپيمايي 22 بهمن، چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي داشتند.
اين خبرگزاري در گزارش خود نوشت: مردم ايران در راهپيمايي بزرگ خود در شهرها و استان هاي مختلف کشور، شعارهايي عليه دولت دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا و تحريم هاي آن کشور عليه ملت ايران، سر دادند.
راهپيمايي 22 بهمن همچنين مورد توجه بسياري از رسانه هاي منطقه قرار گرفت و هريک از اين رسانه ها در گزارش هاي خود حضور گسترده مردم در اين مراسم در صدر اخبار خود قرار دادند.
شبکه خبري الميادين با آغاز راهپيمايي در تهران در گزارشي از تهران اعلام کرد که ميليون ها ايراني در سراسر اين کشور پيروزي انقلاب اسلامي را جشن گرفتند.
خبرنگار الميادين از تهران گزارش کرد: مردم ايران از صبح دوشنبه راهپيمايي گسترده اي را براي بزرگداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خود آغاز کردند. مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسراييل اصلي ترين شعارهاي تظاهرکنندگان در اين راهپيمايي است.
به گزارش الميادين، همزمان با تهران، در بيش از هزار شهر و دهها هزار روستاي راهپيمايي 22 بهمن آغاز شده است.
شبکه خبر المنار نيز با بازتاب راهپيمايي گسترده مردم ايران در تهران و ساير استان هاي کشور در روز 22 بهمن نوشت: مردم ايران يکصدا در راهپيمايي فرياد زدند به دستاوردهايي انقلاب اسلامي در طول چهل سال گذشته افتخار مي کنيم و به آينده کشور اميدواريم.
شبکه خبري الجزيره نيز مراسم راهپيمايي 22 بهمن را همراه با سخنراني رئيس جمهوري در ميدان آزادي بطور مستقيم پخش کرد.
خبرنگار اين شبکه تلويزيوني که از خيابان آزادي تهران و از بين جمعيت شرکت کننده در تظاهرات گزارش ارسال مي کرد، در گزارش خود گفت: مردم ايران در پايان چهارمين دهه پيروزي انقلاب خود با حضور در خيابان ها سالگرد انقلاب اسلامي را جشن گرفتند.
در اين ميان شبکه خبري روسيا اليوم با بازتاب سخنان روحاني، به نقل از وي نوشت: ايران از هيچ کس براي ادامه تقويت توانمندي هاي دفاعي و موشکي خود اجازه نگرفته و نخواهد گرفت.
روسيا اليوم افزود: رئيس جمهوري ايران بر ادامه تقويت برنامه موشک هاي بالستيک خود با وجود فشار از سوي کشورهاي غربي که مي خواهند مانع تقويت قدرت دفاعي ايران شود، تاکيد کرد.
روحاني تصريح کرد: حضور گسترده مردم در جشن پيروزي انقلاب، توطئه هاي دشمنان را که طي سال جاري براي ايران کشيده بودند، خنثي کرد.
بخش هاي عربي شبکه خبري بي بي سي، اسکاي نيوز، سي ان ان، و خبرگزاري هاي رويترز و خبرگزاري فرانسه نيز در گزارش هاي خود به موضوع انقلاب اسلامي و راهپيمايي مردم ايران در 22 بهمن پرداختند.
رسانه هاي ترکيه از جمله شبکه هاي خبري سون دقيقه، خبرلر، حريت، صباح، استار و ديگر شبکه ها ي اينترنتي خبري در اخباري با تيتر ميليوها ايراني در خيابانها در مطالبي با مضامين مشابه نوشتند : ميليون ها ايراني در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به رغم سردي هوا به خيابان ها ريختند.
مراسم بزرگداشت 22 بهمن از سوي روزنامه هاي عربي نيز مورد توجه قرار گرفت. روزنامه القدس العربي نوشت: صدها هزار ايراني در سراسر ايران به مناسبت چهلمين سالروز سرنگوني شاه و پيروزي انقلاب ايران به رهبري آيت الله خميني (ره) به خيابان ها آمدند.
اين روزنامه افزود: تلويزيون ايران مردم اين کشور را که در سرما و برف براي تظاهرات بيرون آمده بودند، به تصوير کشيد که با حمل انواع پلاکارد و پارچه نوشته هايي شعار مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريکا سر مي دادند.
روزنامه سعودي الشرق الاوسط نيز که همواره با نگاهي خصمانه تحولات ايران را پوشش مي دهد، سخنان روحاني درباره تقويت برنامه موشکي بالستيک را پوشش داد و به نقل از روحاني نوشت: براي تقويت انواع مختلف موشک از کسي اجازه نگرفته و نخواهيم گرفت و همچنان به تقويت قدرت نظامي خود ادامه خواهيم داد.
الشرق الاوسط با اشاره به تحريم هاي آمريکا عليه ايران نوشت که روحاني در سخنراني خود تاکيد کرد که توطئه آمريکا عليه ايران هرگز موفقيت آميز نخواهد بود.
روزنامه تشرين سوريه نيز در صفحه نخست خود در گزارشي از ايران نوشت: ايران چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را جشن مي گيرد.
روزنامه اليوم السابع مصر نيز در گزارشي به برگزاري مراسم بزرگداشت پيروزي انقلاب اسلامي در ايران پرداخت و به نقل از رئيس جمهوري نوشت: ايران به تقويت توان نظامي و موشکي خود ادامه مي دهد.
روزنامه فرامنطقه اي راي اليوم نيز بخشي از سخنان رئيس جمهوري ايران را بازتاب داد و نوشت: روحاني پس از محکوميت توطئه آمريکا، صهيونيست ها و کشورهاي مرتجع خاورميانه عليه کشورش گفت: امروز حضور مردم در خيابان هاي جمهوري اسلامي ايران، به اين معناست که دشمن هرگز نخواهد توانست که اهداف شيطاني خود را محقق سازد.
در اين ميان تارنماي روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي با بيان اينکه ايران امروز تولد چهل سالگي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) را جشن خواهد گرفت، تاکيد کرد به رغم مشکلات سياسي و اقتصادي که اين کشور با آن روبروست، اين نظام بي همتا هيچ نشاني از نابودي و محو شدن در خود ندارد.
براي پوشش مراسم راهپيمايي امسال، از 6 هزار و 500 خبرنگار داخلي وخارجي حاضر درمراسم 300 تن از رسانه هاي بين المللي بودند تا براي مخاطبان خود در سراسر جهان از تکرار طوفاني حرکت ملت ايران گزارش کنند.
شبک**9365**1908**1392
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد

به گزارش همشهری آنلاین، محمد امین سالاری پور با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در واکنش به گزارش امانی عضو شورای شهر تهران از محله جوادیه با بیان اینکه وضعیت خدمات شهری رو به پیشرفت است، گفت: محله جوادیه ۳۰۰ هکتار با ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و حدود ۱۶۰ پروانه در بافت فرسوده این محله صادر شده است؛ براساس برنامه باید ۳ درصد نوسازی انجام می شد که ما در این حدود نوسازی داشتیم و حتی چند پروژه تجمیعی داشتیم که چند مورد بیش از ۲۰ پلاک بودند.

او با بیان اینکه به حد استاندارهای مورد توقع مدیریت شهری تهران رسیدیم، گفت: شهرداری تهران با تملک یک قالیشویی به زودی یک بوستان ۵ هزار متر مربعی را افتتاح خواهد کرد و همچنین یک پارکینک زیر سطحی و مجموعه ورزشی در حال ساخت است و اعتبار آن پیش بینی شده و به زودی وارد مدار بهره برداری می‌شود.

سالاری پور با بیان اینکه در مورد نقش اتباع در گود باغ آذری باید بگویم که این محله خاص و فرسوده است و حضور اتباع در این محله چشمگیر است و چون معابر باریک است ما به صورت مکانیزه نمی توانیم در این معابر خدمت رسانی کنیم و به اهالی تذکر دادیم که در مورد نظافت دستی نکاتی را رعایت کنند گفت: البته در سه نطقه محل جوادیه سرویس بهداشتی داریم و در مورد وضعیت مدارس باید بگویم که ۳۱ مدارس و پیش دبستانی داریم که آموزش و پرورش موارد مورد نیاز را اعلام کرده بود و اگر موردی را اعلام نکند ما وارد نمی شویم.

او در مورد مشکل خون آبه و بوی تعفن در میدان بهمن نیز گفت: در مورد لایروبی نهر جگرکی باید بگویم که یک قسمت از منطقه درگیر جکرگی است و برای رفع موضوع باید اقدامات فرهنگی نیز صورت گیرد.

سالاری پور با بیان اینکه نزدیک به ۱۵ پروژه محله در سال جاری پیش بینی شده گفت: ریل راه آهن تهران- اهواز ۱۱۴ کیلومتر مربع است و مردم نمی‌توانند ساخت و ساز داشته باشند و همچنین وجود کابل‌های فشار قوی مردم را به دردسر انداخته است.

کد خبر 848330 منبع: ایسنا برچسب‌ها ساخت و ساز ریل و راه آهن - قطار شهرداری منطقه ۱۶

دیگر خبرها

  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • معلمِ متفکر
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد