Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@09:25:11 GMT

صلاحیت معادن غیرفعال چهارمحال و بختیاری سلب می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۲۴۳۶

صلاحیت معادن غیرفعال چهارمحال و بختیاری سلب می شود

شهرکرد- ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از ابلاغ دستورالعمل سلب صلاحیت بهره‌ برداران غیر فعال معادن که بیش از 6 ماه تعطیلی هستند خبر داد و گفت: این صلاحیت به بهره‌ برداران واقعی واگذار می‌ شود.

محمد کاظم منزوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ، بدون اشاره به تعداد معادن غیر فعال در استان ، معادن موجود را 182 معدن ذکر کرد و تصریح کرد: با تدبیر دولت دوازدهم، امسال 7 معدن نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این ابلاغیه بر اساس ماده 53 آیین نامه اجرایی قوانین معادن کشور، در بحث سلب صلاحیت استفاده از امتیاز معادن، تمام شرایط در نظر گرفته می شود و بهره برداران باید تمام دلایل و دفاعیات خود را به صورت مکتوب ارائه کنند.
منزوی ، ظرفیت تولید استخراج مواد معدنی استان را بیش از 5 میلیون تن در سال اعلام کرد و گفت : معادن فعال شده سال جاری در بخش استخراج سنگ آهک و سنگ لاشه و در شهرستان های لردگان، کوهرنگ، بروجن،بن، فارسان و کیار است.
سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: درآمد سالانه بخش معادن استان در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت های قبل 35 درصد افزایش یافته است.
وی، میزان درآمد سالانه دولت از بخش معادن این استان 7 میلیارد و 500 میلیون ریال دانست و افزود : این میزان در دولت تدبیر و امید به بیش از 12 میلیارد ریال رسیده است.
به گزارش ایرنا، 182 معدن با 671 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و600 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
6199/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت معدن و تجارت معادن چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

سید عماد شاهرخی‌ سیزدهم اردیبهشت در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم  به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه  گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

به گفته شاهرخی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در بخش کشاورزی باعث تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد  معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر  از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره سازی شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد  ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

به گفته شاهرخی در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود