Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان مدیریت بحران کشور با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و دو بانک مرکزی و کشاورزی ، با تدوین دستورالعملی برای کشاورزان خسارت دیده در مخاطرات طبیعی که سررسید بدهی‌های بانکی‌شان فرا رسیده، تسهیلاتی را اتخاذ کرد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این باره، گفت: کشاورزان خسارت دیده که سررسید بدهی آنها از تاریخ ۰۱/‏۰۷/‏۱۳۹۶‬ لغایت‬ ۲۹/‏۱۲/‏۱۳۷۹‬ است، می‌توانند از طریق کارگروه‌های شهرستانی نسبت به پیگیری امهال تسهیلات خود اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با اشاره به سهم هریک از استان‌های کشور از مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال (موضوع بند ۴ مصوبه ۱۲۴۴۱۶ مورخ ۲۱/‏۰۹/‏۹۷‬ هیأت وزیران) در دستورالعمل اجرایی بند قانونی یادآور شد: توزیع شهرستانی سهمیه اعلام شده برای هر استان، بر عهده شورای هماهنگی مدیریت بحران هر استان می‌باشد.

معاون وزیر کشور درباره ترتیبات اجرایی معرفی افراد مشمول روند امهال تصریح کرد: ذی‌نفعان مشمول می‌باید درخواست خود و نام مؤسسه اعتباری عامل خود را به دبیرخانه کارگروه (مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان) اعلام نمایند تا دبیرخانه نسبت به بررسی و تأیید اولیه تقاضای ذی‌نفعان مشمول اقدام و نتایج را به مؤسسه اعتباری عامل اعلام نماید.

نجار افزود: مؤسسه اعتباری عامل موظف است نسبت به اعلام اصل و مانده تسهیلات و همچنین هزینه‌های مرتبط با بخشودگی سود، کارمزد و جرایم و امهال سه‌ساله تسهیلات هریک از ذی‌نفعان مشمول براساس مفاد این دستورالعمل، به دبیرخانه کارگروه اقدام نماید.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: کارگروه مربوطه با رعایت اولویت‌های تعیین شده در این دستورالعمل، حداکثر ظرف یک هفته پس از اعلام مؤسسه اعتباری عامل نسبت به اعلام ذی‌نفعان مشمول و همچنین تأیید هزینه‌های مربوطه در چارچوب سهمیه ابلاغی اقدام و مراتب را جهت اقدام نهایی به مؤسسه اعتباری عامل اعلام نماید.

وی افزود: مؤسسه اعتباری عامل موظف است پس از انجام اقدامات لازم جهت بخشودگی سود، کارمزد و جرایم متعلقه و هزینه امهال سه ساله، آمار استانی مربوطه را در مقاطع ماهانه به کارگروه و بانک مرکزی جهت انعکاس به مراجع ذی‌ربط اعلام نماید.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور اظهار داشت: کارگروه موظف است صرفاً در چارچوب سهمیه استانی تعیین شده نسبت به معرفی ذی‌نفعان مشمول به مؤسسه اعتباری عامل اقدام نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران كشاورزان مخاطرات طبیعی وزارت جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، گفت: کرمانشاه به عنوان مرکز و هاب مدیریت بحران و حوادث غرب کشور مصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بابک محمودی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه هر اقدامی در زمینه بحران باید در قالب پیشگیری باشد، اظهار داشت: باید نقاط پرخطر در طبیعت به مردم معرفی شوند و امدادرسانی‌ها باید به سرعت انجام شود که سبب نشویم مردم از حضور در طبیعت دلزده شوند.

وی با اشاره به استقبال مردم از کوهستان عنوان کرد: راهنمایان در کوهستان حضور دارند و در برخی مسیرها صعود افراد باید با راهنما انجام شود و این تلفات را کاهش می‌دهد.

محمودی با بیان اینکه بیستون چهارمین توده سنگی بزرگ دنیا است و برای سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی بسیار مهم است، گفت: کوهستانی بودن را نباید یک تهدید دانست، بلکه می‌توان به آن به عنوان یک فرصت اشتغال‌زایی نگاه شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور افزود: با تصویب کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی و حوادث غرب کشور از نظر پایگاه هوایی و تجهیزات انباری و تخصصی تجهیز می‌شود.

وی بیان کرد: این مرکز می‌تواند علاوه بر استان کرمانشاه به سایر استان‌های غرب کشور نیز خدمات‌رسانی کند، اما استان باید حداقل‌های انبارداری شامل سیستم اعلام حریق را راه‌اندازی کند و در این صورت کرمانشاه به عنوان هاب منطقه‌ای برای مدیریت بحران در نظر گرفته خواهد شد.

محمودی با اشاره به اینکه فرودگاه کرمانشاه اکنون با مشکلاتی مواجه است که به‌زودی برطرف می‌شود، گفت: چنانچه آشیانه دیگری در فرودگاه برای استقرار دائمی سه تا چهار فرزوند بالگرد ایجاد شود بسیار کمک کننده خواهد بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: ما انگیزه‌ای برای افزایش تعداد پایگاه‌ها نداریم، زیرا بسیار هزینه بر است و این انگیزه را باید فرمانداران و استانداران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور