Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- برنامه نود دوشنبه شب(بيست و دوم بهمن‌ماه) به بررسي مسابقات هفته اخير ليگ برتر پرداخت.
به گزارش آريا، حدود يک ميليون و 142 هزار نفر در نظرسنجي اين هفته برنامه نود شرکت کردند که بيش از 40 درصد اعتقاد به برد تراکتورسازي، 36 درصد نظر به برتري استقلال و حدود 24 درصد اعتقاد به تساوي اين مسابقه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فردوسي‌پور در خصوص کليپ جذاب هفته گذشته که راجع به عمکلرد و صحنه‌هاي جذاب بازي‌هاي تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا بود، اما موجب ناراحتي برخي از اهالي ورزش ازجمله حميد سوريان شده بود، توضيحاتي ارائه داد و عنوان کرد: «ما در آن کليپ تصاويري از حميد سوريان عزيز پخش کرديم؛ تصاويري از بهت، ناراحتي و تلخي شکست تيم ملي ايران مقابل ژاپن که مثل باخت حميد سوريان برابر حريف ژاپني غيرمنتظره بود؛ حميد سوريان عزيز فوتبالي است و کلي مدال جهاني و المپيک به دست آورده است؛ آن کليپ فقط روايتگر حس و حال ما در رقابت‌هاي جام ملت‌ها بود که به يکباره شکست و حسرت خورديم.»
کارشناسي داوري با مسعود مرادي
- پارس جنوبي جم و فولاد خوزستان
ناصر سالاري خطايي روي مهاجم پارس جنوبي مرتکب نشد و تصميم داور در عدم اعلام پنالتي درست بود.
- سپيدرود و سايپا
در دقيقه اول وقت‌هاي اضافه نيمه دوم، نورمحمدي خطايي در محوطه جريمه روي مهاجم سايپا مرتکب نشد و داور تصميم درستي داشت.
- ذوب‌آهن و نساجي
حدادي‌فر در محوطه جريمه ذوب‌آهن خطايي انجام نداد و داور به درستي ادامه بازي را اعلام کرد.
در دقيقه 83 مدافع نساجي بخاطر خطاي شديد روي محمدرضا خلعتبري بايد از زمين اخراج و يک پنالتي به سود ذوب‌آهن اعلام مي‌شد که داور هيچ يک از اين تصميمات را نگرفت.
- صنعت نفت و سپاهان
خطاي وفا هخامنش روي مهاجم سپاهان در محوطه جريمه اتفاق افتاد که داور به اشتباه بيرون از محوطه جريمه اين برخورد را اعلام کرد.
- پرسپوليس و پديده
اکبر صادقي در محوطه جريمه پديده پاي شايان مصلح را زد و خطاي پنالتي به درستي اعلام شد.
اکبر صادقي با آرنج به صورت احمد نوراللهي زد و به دليل شدت خطا بايد اخراج مي‌شد که داور به اشتباه اين تصميم را نگرفت.

کارشناسي داوري
- پديده شهرخودرو و استقلال خوزستان
برخورد مدافع استقلال خوزستان و محمد قاسمي‌نژاد به درستي پنالتي اعلام نشد.
داور تصميم درستي در عدم اعلام پنالتي بعد از افتادن مهدي‌خاني روي زمين در محوطه جريمه استقلال خوزستان داشت.
- نساجي و تراکتورسازي
داور به درستي برخورد مجتبي ممشلي با احسان حاج‌صفي در محوطه جريمه تراکتورسازي را پنالتي تشخيص نداد.
در دقيقه 79 محمدامين رضايي، دروازه‌بان نساجي با دست چپ، پاي ساسان انصاري را گرفت و بايد يک پنالتي به سود تراکتورسازي اعلام مي‌شد.
- ماشين‌سازي و صنعت نفت
داور تصميم اشتباهي در عدم اعلام خطاي پنالتيِ مدافع صنعت نفت روي فريد کريمي داشت.
در دقيقه 2 توپ به دست علي قرباني در محوطه جريمه سپاهان برخورد کرد ولي پنالتي نبود.
- فولاد و پرسپوليس
گل فولاد به درستي آفسايد اعلام شد و مهاجم فولاد کمي جلوتر بود. روي گل اول فولاد مشخص نيست توپ به دست پريرا خورده است يا نه که اگر خورده باشد هند است و در اين شلوغي فقط مي توان گفت ادامه بازي بهتر است. در همين صحنه پس از اين که بيرانوند توپ را زد پاي پريرا به او خورده و چون قبلش بيرانوند توپ را زده بود خطا نيست. عکس العمل داور در مقابل اعتراض بازيکن فولاد نشان مي‌دهد که مي خواست کارت زرد دوم را به جعفري بدهد اما نظرش با اصرار بازيکن فولاد عوض شده است. پنالتي فولاد اشتباه بود و نادري خيلي نزديک به ميرزايي مهاجم فولاد بود و نمي تواند چنين نيرويي وارد کند که مهاجم زمين بخورد و پنالتي نبود. اعتراض بيرانوند به داور پس از سوت پايان نيمه اول به درستي با کارت زرد جريمه شد.

فتاحي: برانکو در اهواز گفت بازي مي‌کنيم
سعيد فتاحي، رييس کميته مسابقات سازمان ليگ در گفت‌وگوي تلفني با برنامه نود پيرامون حواشي ديدار تيم‌هاي فولاد و پرسپوليس اظهار کرد: هفته گذشته نامه‌اي از استانداري خوزستان آمد که اگر ممکن است، زمان بازي عوض شود؛ ما بخاطر حساسيت بازي و با توجه به اينکه پرسپوليس بازي عقب افتاده در جام حذفي با پديده داشت و بايد در ليگ قهرمانان آسيا حاضر مي‌شد، عنوان کرديم در صورت امکان اين مسابقه انجام شود.
او با بيان اينکه بحث مسائل امنيتي مطرح بود، ابراز کرد: همه جاي دنيا اين اتفاق مي‌افتد؛ در فرانسه يک ساعت قبل از بازي تيم ملي بخاطر مسائل امنيتي مسابقه برگزار نشد؛ ما هم مجددا به خوزستان نامه زديم که با توجه به تقويم فشرده مسابقات، امکان تعويض بازي نيست و اگر نمي‌توانند در اهواز اين ديدار را برگزار کنند، به شهر ديگري در استان خوزستان ببرند چون اين قوانين را سازمان ليگ پيش‌بيني کرده بود؛ سازمان ليگ برگزار کننده مسابقات است ولي نظم برعهده شوراي تامين و نيروي انتظامي خواهد بود.
فتاحي ادامه داد: تا ساعت 21 شب قبل از مسابقه که هماهنگي‌ها انجام شده بود، گفتند امکان برگزاري مسابقه وجود دارد ولي بعد از آن شوراي تامين پيشنهاد داد بازي يک روز بعد و پس از راهپيمايي بيست و دوم بهمن‌ماه انجام شود.
مسؤول مسابقات سازمان ليگ اضافه کرد: با آقاي عرب، سرپرست باشگاه پرسپوليس که سابقه مديريت در حراست وزارت ورزش و جوانان را نيز دارد، تماس گرفتم و گفتم استانداري خوزستان چنين درخواستي داشته است؛ حق پرسپوليس بود که بگويد بازي مي‌کنيم يا نه؛ آقاي عرب هم عنوان کرد اگر به غير از بيست و يکم بهمن‌ماه بازي باشد، در فرداي آن مسابقه بازي نخواهيم کرد.
او يادآور شد: 30 دقيقه بامداد روز يکشنبه استاندار خوزستان با من تماس گرفت و حتي قرار شد بازي در همين روز باشد؛ ساعت 10 صبح يکشنبه با نيروي انتظامي در ورزشگاه غدير اهواز حضور داشتم و مشکلي نبود؛ حدود ساعت 13 گفتند نمي‌توانيم بازي را برگزار کنيم و امنيت بازي مهم‌تر از برد و باخت‌ها است.
فتاحي عنوان کرد: بنده به‌عنوان رئيس کميته مسابقات سازمان ليگ نمي‌توانم تصميم گيرنده اين موضوع باشم و قانون اين مسائل را پيش بيني کرده است؛ مجددا به ما اعلام کردند بررسي‌هاي لازم را انجام دهيم؛ حتي درب بر روي هواداران باز نشد.
مسؤول کميته مسابقات سازمان ليگ ابراز کرد: ابتدا تيم فولاد و بعد از آن نفرات پرسپوليس وارد ورزشگاه غدير شدند؛ وقتي پرسپوليس به استاديوم رسيد، برق منطقه قطع شده بود که اين موضوع را به آقايان برانکو و قنبرپور گفتم؛ فولادي‌ها با نور موبايل به رختکن رفته بودند تا لباس‌ها را عوض کنند ولي بخاطر طولاني شدن قطعي برق، از برانکو خواستم بازيکنان به دليل آلودگي هواي تونل ورزشگاه، از اتوبوس روي نيمکت بيايند و فعلا به رختکن نروند.
فتاحي ادامه داد: مجددا به برانکو گفتم هنوز معلوم نيست بازي برگزار شود و به آقاي قنبرپور تاکيد کردم اگر شرايط برگزاري بازي نيست، بنده بخاطر نبود برق مي‌توانم صورت جلسه‌اي تنظيم کنم تا مسابقه برگزار نشود ولي آقاي برانکو گفت اشکالي ندارد و بازي مي‌کنيم.
او با بيان اينکه نمي‌دانم چرا همه هجمه‌ها سمت من است، گفت: همه کارهايي که بايد قانونا مي‌کردم را انجام دادم و براي برگزاري مسابقه از آقاي قنبرپور که تصميم گيرنده و نماينده مدير عامل در آنجا بود، سوال کردم.

عرب: يک ايرادي در کار فتاحي است
ايرج عرب، سرپرست باشگاه پرسپوليس در گفت‌وگوي تلفني با برنامه نود، با بيان اينکه اولا بحث برد و باخت مطرح نيست و بحث حواشي و موضوعات غير حرفه‌اي است، اظهار کرد: شب بازي جلسه هماهنگي انجام مي‌شود و همه نهادها و افرادي که واجد صلاحيت هستند، موضوع برگزاري مسابقه را صورت جلسه مي‌کنند که بايد بازي برگزار شود؛ مثل همه مسابقات در آن جلسه کار تمام شد.
او ادامه داد: ساعت 22 همان شب آقاي فتاحي با من تماس مي‌گيرند و مي‌گويند زمان بازي را بخاطر مسائل امنيتي جابجا کنيد؛ شوراي تامين مي‌تواند به دلايل خاص بازي را لغو کند ولي گفتم شما اجازه نداريد زمان مسابقه را تغيير دهيد چون پرسپوليس تيم کوچکي نيست و بازي‌هاي فشرده‌اي دارد؛ گفتم اگر مي‌خواهيد چنين کاري انجام دهيد، اين ديدار لغو کنيد، نه اينکه به تعويق بيافتد که اگر اين کار صورت مي‌گرفت، اين دومينو تا آخر ليگ وجود داشت.
عرب اضافه کرد: ديگر خبري از خوزستان نشد و ما با خيال راحت به کارمان ادامه داديم؛ بنده اين حواشي را مديريت کردم، تماس‌هاي فتاحي را به تيم نگفتم و فشارها را خودم تحمل کردم؛ ساعت 10 صبح فردا مجددا گفتند بازي لغو شود ولي باز هم اين موضوع را به تيم انتقال ندادم، اما در حالي که تيم ما از هتل به ورزشگاه مي‌رفت، در داخل اتوبوس به بيرانوند زنگ مي‌زنند و مي‌گويند به دلايل امنيتي اين مسابقه برگزار نمي‌شود که او هم اين موضوع را داخل تيم پخش مي‌کند؛ بخاطر همين بيرانوند در تونل ورزشگاه غدير آن حس را داشت.
سرپرست باشگاه پرسپوليس درخصوص داوري بازي با فولاد گفت: از نظر داوري که صد در صد متضرر شديم و پيگيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم؛ ما آماده همه گونه همکاري براي راه‌اندازي سيستم داوري ويدئويي هستيم؛ با راه نيانداختن VAR  ، داوران و تيم‌ها متضرر مي‌شوند و اين مسائل پيش مي‌آيد.
عرب با تاکيد بر اينکه برگزاري مسابقات يک روند خاصي دارد، ابراز کرد: از چند هفته قبل جدول برگزاري بازي‌ها را به ما مي‌دهند و ما نيز برنامه‌ريزي مي‌کنيم؛ جلسه قبل از بازي نيز برگزار شده و قرار بود اين مسابقه صورت بگيرد، اما فردا بين راه ورزشگاه به دروازه‌بان ما مي گويند به دلايل امنيتي بازي برگزار نمي‌شود؛ اين کجاي حرفه‌اي‌گري است؟
او عنوان کرد: نمي‌دانم چه کسي به بيرانوند زنگ زده است؛ به همين دليل تيم با ناراحتي وارد رختکن مي‌شود.
سرپرست باشگاه پرسپوليس ادامه داد: يک ايرادي در کار آقاي فتاحي است؛ سازمان ليگ وقتي برنامه‌ريزي دارد، بايد از آن دفاع کنند؛ وقتي ايشان در جلسه قبل از مسابقه شرکت مي‌کند و اين مسائل پيش مي‌آيد، يعني به وظيفه خود عمل نکرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برنامه نود فولاد پرسپوليس فتاحي عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاحبه بد موقع و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پرسپولیس در آستانه بازی حساسش با سپاهان با چند موضوع مواجه شده است. اول اینکه حذف سرخ ها از جام حذفی روحیه تیمی را کاهش داده و ریکاوری تیم برای بازگشت به لیگ و داشتن انگیزه برای رقابت با استقلال کار راحتی نیست.

* آخرین وضعیت بیرانوند، هنانوف و عالیشاه

مسئله دوم مصدومان پرسپولیس است. وضعیت بیرانوند هنوز مشخص نیست. او روز گذشته تمرین را با مربی گلرها شروع کرده اما اینکه بتواند از دروازه حراست کند مشخص نیست. وضعیت وحدت هنانوف نیز نامشخص است. او بعد از سپری کردن مصدومیت از ناحیه کشاله ناگهان سرما خورد تا بازی با آلومینیوم در جام حذفی را از دست بدهد. در مورد امید عالیشاه هم که باید گفت با توجه به مصدومیت از ناحیه همسترینگ او سخت بتواند مقابل سپاهان به میدان برود.

* سعید صادقی و نیمکت نشینی

مسئله سوم شایعاتی است که در مورد سعید صادقی مطرح می شود. در نیم فصل دوم اوسمار کمتر از صادقی به عنوان بازیکن فیکس استفاده کرده و همین به نظر می رسد انگیزه های بازیکن پرسپولیس را کاهش داده است. او هم ناگهان در آستانه بازی با آلومینیوم اعلام کرده سرماخورده و بدن درد دارد و به این ترتیب سرخپوشان یکی دیگر از بازیکنان مهم خود را برای این بازی نداشتند. در چند روز گذشته هم شایعاتی مطرح شده که اوسمار او را برای فصل بعدی نمی خواهد البته مسائلی که معمولا در روزهای پایانی فصل در مورد بازیکنان زده می شود اما وقتی هنوز وضعیت تمدید قرارداد اوسمار مشخص نیست چطور می توان با قاطعیت گفت که وضعیت صادقی برای فصل بعد چگونه است؟

* مصاحبه بد موقع کار دست اوسمار داد

اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس تا پیش از اینکه به برنامه فوتبال برتر برود روند خوبی را در پیش گرفته بود اما حضور در این برنامه و انجام برخی صحبت هایی که کرد باعث شده تا شرایط درونی سرخپوشان کمی بهم بریزد.

اینکه اوسمار ویرا از روی بی تجربگی و یا تفاوت فرهنگی و فکری او با فوتبال ایران صحبت از بازیکنان مورد علاقه اش می کند هر چه باشد باعث شده تا برخی از بازیکنان پرسپولیس از این صحبت ها خوششان نیاید. نگاه منطقی می گوید سرمربی هیچ تیمی نباید وقتی هنوز فصل در جریان است اسمی از بازیکنان مورد پسند خود بیاورد اما اینکه چرا اوسمار این قدر توجیه نبوده و یا اصلا چرا باید باشگاه پرسپولیس به او اجازه دهد در این شرایط حساسی که تیمشان دارد او وارد یک مصاحبه چالشی شود موضوعی است که باید در موردش روشنگری شود.

در هر حال نام بردن از نفراتی مثل رامین رضاییان و شهریار مغانلو و رضا اسدی باعث شده تا بازیکنان تیمش ناراحت شوند. به خصوص در مورد رامین رضاییان که حساسیت هایی هم از قبل وجود داشته و اصلا یکی از دلایلی که یحیی گل محمدی سرمربی سابق سرخپوشان به راحتی با جدایی رضاییان موافقت کرد همین مسائل بود و نمی خواست در تیمش دو دستگی ایجاد شود.حالا ویرا برای جمع کردن این حواشی کار سختی دارد و باید  در بازی های باقی مانده عیار خود را نشان دهد. شاید تنها قهرمانی در لیگ برتر بتواند مهر تائیدی بر عملکرد وی باشد وگرنه حذف از جام حذفی به یکباره شرایط این تیم را به سمت حواشی تغییر داد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • مصاحبه بد موقع و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!
  • درگیری شدید صلاح با کلوپ؛ خشم فرعون
  • شادی جنجالی آنتونی در اولدترافورد (عکس)
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • اصغری: تعویض‌های پرسپولیس جواب نداد/ تمرکزمان روی حذفی نیست
  • شاهکار حسینی با تعویض‌ها مقابل پرسپولیس
  • پورحمیدی: می‌بریم اما حالم بد است!
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • پرسپولیس در ضربات پنالتی باخت و حذف شد