Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن- ایرنا- 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی از دیدار' کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به عنوان نقطه عطفی در شبه جزیره کره که منطقه را به سمت صلح هدایت می کند، یاد کرد.

به گزارش ایرنا خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه گزارش کرد که 'مون' در نشستی با حضور شماری از مسئولان ارشد این کشور در سئول افزود: دومین دیدار سران آمریکا و کره شمالی باعث می شود شبه جزیره کره از رویارویی و مناقشه به سمت صلح و موفقیت برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این دیدار می تواند یک فرصت بسیار خوب برای کره جنوبی باشد تا روابط با کره شمالی را بهبود بخشد و هر دو کشور بتوانند در مسیر توسعه اقتصادی گام های بلندی بردارند.
او دیدار سران دو کشور را برای پیشبرد فرایند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره حیاتی دانست و افزود: ملاقات اول سران در سنگاپور یک اقدام تاریخی بود دیدار دوم نیز یک حرکت جدید در روابط آمریکا و کره شمالی و یک اقدام مهم برای تکمیل فرایند غیراتمی سازی است.
رییس جمهوری کره جنوبی تاکید کرد: شبه جزیره کره هر روز بیش از قبل به صلح، ثبات و امنیت نزدیک می شود و ملاقات سران این دو کشور، یک تحول مهم در آسیای شمال شرقی به حساب می آید.
آن طور که رسانه های منطقه و آمریکا گزارش کرده اند دیدار ترامپ و کیم که قرار است روزهای 27 و 28 فوریه در ویتنام برگزار شود دومین ملاقات آنها از ژوئن سال گذشته محسوب می شود.
وزارت خارجه ویتنام هم با انتشار بیانیه ای از این ملاقات استقبال کرده و افزوده است: در راستای هماهنگی های بیشتر و بنا به دعوت 'ری یونگ هو' وزیر خارجه کره شمالی، قرار است روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته 'فام بین مین' معاون نخست وزیر و وزیر خارجه ویتنام به پیونگ یانگ سفر کند.
تحقیقاتی بتازگی از سوی موسسه 'ریل میتر' در کره جنوبی انجام شده است که براساس آن از میان هر 10 نفر از اتباع این کشور، 6 نفر از ملاقات سران آمریکا و کره شمالی حمایت می کنند.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره جنوبي كره شمالي آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • موندو افشا کرد: ملاقات فلورنتینو پرز با تیم داوری ال‌کلاسیکو پیش از شروع مسابقه
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید