Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گروهی مشترک از نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن٬ عملیات گسترده و وسیعی را علیه مواضع مزدوران ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در محور «سه راه الوازعیه» در محور شرقی پایگاه راهبردی «خالد بن ولید» در جنوب غرب استان تعز انجام دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، براساس اطلاعات به دست آمده٬ نیرو‌های یمنی در جریان این عملیات دقیق موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران ائتلاف را در هم بشکنند و شماری از آنان را کشته و زخمی کنند و خسارتی را به تجهیزات نظامی وارد کنند؛ سایر نیرو‌های مزدور پس از متحمل شدن ضربات سنگین از مناطق درگیری متواری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر٬ بخش‌هایی از سه راه الوازعیه میان نیرو‌های یمنی و مزدوران دست به دست می‌شود؛ سه راه الوازعیه دروزاه شرقی برای ورود به سه راهی بسیار مهم المخاء است که از محور غرب به بندر مخاء و از محور شمالی به شهر حیس در جنوب استان الحدیده متصل می‌شود.

از محور جنوب شرق استان تعز خبر می‌رسد، ده‌ها تن از مزدوران ائتلاف عملیات گسترده‌ای را در جبهه «حیفان» انجام دادند، اما خبر‌ها حاکیست نیرو‌های یمنی مستقر در منطقه با اقدام به موقع مانع نفوذ شدند و پس از چند ساعت درگیری موفق شدند حمله را به طور کامل دفع کنند و شماری از آنان را کشته و زخمی کنند.

به گزارش میزان٬ منطقه راهبردی حیفان در جنوب شرق استان تعز واقع شده و تحت کنترل کامل رزمندگان یمنی است؛ نیرو‌های مزدور در چند ماه گذشته ده‌ها بار حملاتی را به منظور اشغال این منطقه انجام دادند که در تمامی موارد با شکست روبرو شدند و ناکام ماندند.

به گفته منابع میدانی٬ در صورتی که منطقه حیفان سقوط کند مناطق شمالی از جمله «دی سامر، جبیل، معازیج، عرار اعروق، قبع الظح» در معرض خطر سقوط و اشغال توسط مزدوران ائتلاف قرار خواهند گرفت و کار برای نیرو‌های یمنی در این محور بسیار سخت می‌شود.

در حال حاضر٬ حدود ۴۵ درصد از خاک استان تعز شامل مناطق شمالی، مرکزی و شرقی از جمله «الراهده، الهجده، الجند، الکدحه» در کنترل نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن است؛ ۵۵ درصد از مساحت استان شامل مناطق جنوبی و غربی از جمله «المخاء، پایگاه خالد بن ولید، التربه، المسراخ، ذیاب و...» در اشغال نیرو‌های مزدور است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیروهای یمنی ارتش یمن انصارالله ائتلاف عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد