Web Analytics Made Easy - Statcounter

دنیای پیرامون‌مان روی دیگر سکه نیز دارد؛ آن هم زمانی که با دوربین و تجهیزات دیگر مثل میکروسکوپ روی آن را زوم می‌کنیم و تازه به یک سری شگفتی‌ها می‌رسیم که در حالت عادی قابل دیدن نیستند.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، در مسابقه عکاسی جهانی که شرکت نیکون تحت عنوان «دنیای کوچک» برگزار کرده، شرکت‌کنندگان را به جستجو و کاوش در دنیای اطراف با دوربین‌های قوی دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که امسال ۴۴‌امین سالی است که این مسابقه برگزار می‌شود و نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ عکس از ۸۹ کشور مختلف به این مسابقه ارسال شده است.
تصاویر برنده این مسابقه را از آخر به اول در ادامه می‌بینید:  
چشم‌هایی به شکل عینک آفتابی     اگرچه حشرات یکی از معضلات کشاورزی به شمار می‌روند، اما همین حشرات دو تا از بهترین سوژه‌های برندگان مسابقه عکاسی دنیای کوچک شده‌اند.
یوسف الحبشی از امارات متحده عربی، نخستین جایزه این مسابقه را به دلیل عکاسی از چشم سوسک قرمز نخل آسیایی از آن خود کرد. وی این عکس را با هدف تحقیق روی نحوه کنترل جمعیت حشرات گرفته است.
شکارچی انبه در استرالیا حشره‌ای وجود دارد که از بذر انبه تغذیه می‌کند و ظاهری شبیه به بیگانه‌ای دارد که گویا زره زمستانی به تن کرده و آماده حمله به سرزمین یخی است. اما لارو این حشره به بذر انبه حمله و آن را تسخیر می‌کند و باعث صدمات جدی به این میوه می‌شود و آنقدر ریز است که به سختی قابل دیدن است. این عکس توسط پیا اسکاندول از استرالیاست و در این مسابقه هشتم شده است.
تولد یک هاگ   تصویر بالا ساختار تولید یک هاگ سرخس را نشان می‌دهد که توسط راگلیو مورن از پاناما گرفته شده است.
زره آبکی سولیوس گوگیس از نیپرویل آمریکا این عکس را از کرم یک پروانه گرفته است که خود را در خانه‌ای از حباب استتار کرده است.
خرامیدن پر   این تصویر بزرگ‌شده بخشی از پر طاووس است که توسط جان تونجر از ترکیه گرفته شده است.
عنکبوت دوکی   تسا مونتاگ از دانشگاه هاروارد این عکس را از جنین عنکبوت گرفته است که سطح آن صورتی، هسته‌هایش آبی رنگ و میکرولوله‌های بدن آن سبز هستند.
قطره اشک     نرم بارکر، عکاس پاتولوژی دانشگاه پزشکی جان هاپکینز این عکس غیرمعمول را از یک قطره اشک انسان گرفته است. وی در این مورد می‌گوید: اشک پستانداران از چندین نوع پروتئین تشکیل شده است، اما به شدت شور است. زمانی که اشک شروع به خشک شدن می‌کند، به شکل کریستالی درمی‌آید که الگوی آن را در این تصویر می‌بینید.
نگاه عمیق‌تر   این تصویر ساختار پیچیده یک هولوگرام امنیتی، همان تصاویر ریزی که اغلب در کارت‌های اعتباری یا کالا‌های گران‌قیمت وجود دارد، را نشان می‌دهد. این تصویر گویای آن است که چقدر هولوگرام‌های امنیتی پیچیده هستند و تقلب در آن‌ها کار دشواری است. هریس آنتونوپلوس از آتن یونان این عکس را گرفته است.
چشمانی که از یک کنه جاسوسی می‌کنند     در این تصویر یک کنه واروا، انگل زنبور عسل، را می‌بینید که یک چشم زنبور عسل در حال تماشای آن است. این عکس توسط آنتوین فرانک از فرانسه گرفته شده است. این کنه، انگلی است که در کندو‌های زنبور عسل با خوردن خون زنبور‌های بالغ آن‌ها را تهدید می‌کند.
خال چشم     ترزا گودا از نیویورک آمریکا این تصویر را از یک خال آبی در قرنیه یک انسان چشم قهوه‌ای گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری مسابقه عکاسی عنکبوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم

دیگر خبرها

  • پایان هیجان در اراک، کنار زدن مدافع عنوان قهرمانی با سخت کوشی آلومینیوم سازان
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • فیلم| لحظاتی از جذاب‌ترین و تکنیکی‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال
  • گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • آدمکشی در هیجان جوانی!
  • آرمان-حضرت: چه رقابت هیجان‌انگیزی! (عکس)
  • شور و هیجان "پپ گواردیولا"در تمرینات منچستر سیتی (فیلم)
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • خطیر:گرفتن حق امضای من درست نیست، بعضی دنبال هیجان هستند/ امروز بهترین اتفاق بعد از انقلاب برای استقلال بود+فیلم