Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@17:08:05 GMT

ورود موج بارشی جدید از پنج شنبه/ هشدار سیلاب

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۴۷۸۶

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: موج فعلی بارش های فردا پیش از ظهر­­ کشور را ترک می کند و موج بعدی از غروب پنجشنبه وارد کشور می شود که بارش های خوبی خواهد داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد اصغری افزود: بارش های ناشی از موجی که­­ هم اکنون در کشور فعال است تمام نشده و امروز نیز بستر برای وقوع بارش های سیل آسا در استان های جنوبی و نیمه شرقی کشور فراهم است که می توان به استان های هرمزگان، کرمان، شرق بوشهر، شرق فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی جنوبی وشمالی و سواحل دریای خزر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: این سامانه بارشی با وزش باد همراه است که مسافران با عبور از گردنه ها با کولاک برف مواجه خواهند شد، ضمن اینکه وزش باد باعث­ می شود در جنوب شرق با خیزش گرد وخاک همراه شویم و منجر به ­کاهش دید و کیفیت هوا می شود. کارشناس هواشناسی افزود: در نیمه غربی با وجود رطوبت و سرمایه هوا، مه پدیده­ غالب در گردنه های خواهد بود ضمن اینکه این موجی که هم اکنون در کشور فعال است باعث ریزش بارش در نیمه شرقی خواهد شد اما­ فردا پیش از ظهر­ ایران را ترک خواهد کرد. وی گفت: موج بعدی پنجشبنه غروب وارد کشور می شود که بارش های خوبی به همراه خواهد داشت و در چند نوبت کل کشور را در بر می گیرد.
اصغری­ افزود: البته در پایتخت امروز پیش از ظهر و همچنین فردا پیش از ظهر ­هوا آرام است و این ارامش هوا در کلانشهرهایی مانند تهران، اصفهان، تبریز و کرج و سنندج باعث افزایش غلظت آلاینده ها می ­شود.  هشدار وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
سازمان هواشناسی درباره وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر ۶ استان کشور هشدار داد.
سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای اعلام کرد: امروز بارش باران به شکل رگبار و همراه رعد و برف باعث آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان‌های کرمان، مرکز و شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و برخی مناطق سیستان و بلوچستان می‌شود.

همچنین در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش باران همراه با آبگرفتگی معابر و بارش برف برای امروز پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی توصیه کرده برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود و هموطنان از تردد و توقف غیرضروری در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های مناطق ذکر شده خودداری کنند. ضمن این‌که در زمان تردد در جاده‌های کوهستانی همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی ضروری است. 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بارش باران برف کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا این وضعیت علاوه بر مناطق مذکور برای در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روز پنج‌شنبه به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبارهای پراکنده دارند در سایر مناطق کشور، بارش‌های قابل ملاحظه در پیش است.

رفیعی در ادامه بیان کرد: روز جمعه نیز در جنوب و جنوب شرق بارش ها پراکنده است اما در سایر مناطق کشور بارش ها قابل ملاحظه خواهند بود.

به گفته کارشناسی سازمان هواشناسی؛ شدت بارش ها که در حد هشدار نارنجی است برای امشب در نیمه جنوبی ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان پیش‌بینی شده است که سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه ها را در پیش دارد. لذا هموطنان در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

وی افزود: تا روز پنج شنبه آب های جنوب کشور مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است و در چهار روز آینده در مناطقی از سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد در بعضی از ساعات وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک را داریم.

تهران آخر هفته بارانی می‌شود

وی افزود: از روز پنجشنبه تا شنبه علاوه بر افزایش ابر در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است؛ همچنین طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

کد خبر 6093192 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه
  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • پیش بینی رگبار تگرگ و سیلاب‌های محلی در نیمه غربی کرمانشاه
  • صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای امروز
  • هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در اغلب مناطق/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار؛ سامانه جدید بارشی در راه مازندران است
  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود