Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@08:47:29 GMT

انقراض حشرات تا 1 قرن دیگر

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۴۸۶۵

انقراض حشرات تا 1 قرن دیگر

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، طبق نخستین بررسی علمی جهانی، چنانچه روند سریع مرگ حشرات همچنان ادامه یابد، این موجودات تا یک قرن دیگر منقرض می شوند.

این درحالی است که جهان به دلیل کاهش تعداد حشرات در پرتگاه فروپاشی اکوسیستم طبیعت قرار دارد. بیش از ۴۰ درصد گونه حشرات مختلف در حال کاهش هستند و امکان دارد تا ۱۰۰ سال دیگر منقرض شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر یک سوم جمعیت حشرات نیز در معرض خطر انقراض هستند.

خطر انقراض حشرات ۸ بار سریع تر از پستانداران، پرندگان و خزندگان است. مولفان این تحقیق معتقدند روش کشت مواد غذایی در عصر حاضر روند کاهش تعداد حشرات را سرعت بخشیده است. به گفته آنان اگر این مشکل حل نشود، تاثیر انقراض حشرات حیات انسان را تهدید خواهد کرد.

پروانه ها و شب پره ها از گونه هایی هستند که به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارند. «فرانسیسکو سانچز بایو» یکی از محققان این پژوهش جهانی می گوید: ما متوجه شدیم ۴۱ درصد گونه های حشرات که می شناسیم با کاهش تعداد روبرو هستند. ۱۰ درصد از حشراتی که می شناسیم نیز منقرض شده اند. طبق این پژوهش نخست از دست رفتن زیستگاه، در درجه دوم آلودگی و در درجه سوم تغییرات آب وهوایی به کاهش تعداد حشرات منجر شده است.

به گفته محققان تغییر روش تولید مواد غذایی به خصوص استفاده از آفت کش ها، یکی از روش هایی است که کاهش تعداد حشرات را معکوس می کند.

این تحقیق در نشریه journal Biological Conservation منتشر شده است.

انتهای پیام/

178 / 279 حشرات آلودگی زیستگاه موجودات اکوسیستم مواد غذایی معکوس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حشرات آلودگی زیستگاه موجودات اکوسیستم مواد غذایی معکوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ گفت: با به کارگیری تمهیدات حفاظتی جدی مختص قبل و حین برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۳، وقوع تخلفات به طور چشمگیری کاهش یافته است.

عبدالرسول پورعباس افزود: در جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ تنها یک مورد تخلف مشاهده شده است.

وی توضیح داد: در یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون، داوطلبی قصد عکس برداری از سؤالات و ارسال آن را داشته که مراقبین متوجه موضوع شده و از بروز تخلف ممانعت کرده‌اند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: سال گذشته نیز تنها قصد اقدام برای یک مورد تخلف در هنگام برگزاری آزمون سراسری گزارش شد که البته از انجام اقدام غیرقانونی جلوگیری شده بود.

دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت