Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه یک تحقیق گسترده از وجود فساد جنسی گسترده در ورزش کانادا در ۲۰ سال اخیر حکایت دارد. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ ورزشی ورزش جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری «اینساید دِگیمز»، انگلیس، شبکه CBC کانادا اخیراً تحقیقاتی در حوزه فساد در ورزش این کشور منتشر کرده که حقایق تأسف‌باری را برملا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش بیش از 200 مربی در رشته‌های ورزشی مختلف از سال 1998 تاکنون به آزار جنسی ورزشکاران زیر سن قانونی متهم و محکوم شده‌اند.

انتشار این گزارش واکنش کمیته ملی المپیک کانادا و کمیته پارالمپیک این کشور را به همراه داشته و آنها مدعی شده‌اند که همواره حامی ورزش بدون فساد اخلاقی و تبعیض از هر نوع بوده‌اند.

در تحقیقات CBC‌ فاش شده که حداقل 222 مربی که در حوزه تعلیم ورزشکاران تازه‌کار کانادا ایفای نقش کرده‌اند، در دو دهه اخیر به ورزشکاران تحت تعلیم خود تعرض جنسی کرده‌ که بیش از 600 نفر از قربانیان زیر سن قانونی (18 سال) بوده‌اند. در این افشاگری همچنین مشخص شده که پرونده 34 تن از متهمان هنوز در جریان بوده و آنها در حال محاکمه هستند.

افشاگری زن ملی‌پوش سابق سوئدی درباره فساد اخلاقی در فوتبال این کشور

 

متهمان پرونده فساد اخلاقی ورزش کانادا در 36 رشته مختلف فعالیت داشته‌اند که بیشترین آمار آن مربوط به رشته هاکی با 86 متهم،‌ 59 مورد محکومیت و 8 مورد محاکمه در حال اجرا است. پس از آن، رشته‌های فوتبال هنرهای رزمی، بسکتبال و شنا بیشترین آمار موارد فساد اخلاقی مربیان را داشته‌اند.

انتهای پیام/

R1015163/P/S1410,3,28/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"کانادا" ورزش بانوان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کانادا ورزش بانوان اخبار کانادا ورزش بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت درباره جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش اظهار داشت: به منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی ساختارمند، مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید.

وی با بیان این­که این اساسنامه به تایید شورای نگهبان رسیده است، عنوان کرد: اساسنامه صندوق برای اجرا، امروز از سوی دفتر هیئت دولت به دستگاه­‌های اجرایی ابلاغ شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: مطابق قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۳۹۹، همه قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی در همه رشته­‌ها و همچنین قهرمانان و پیشکسوتان جانباز، نابینا، ناشنوا و معلول باید مورد حمایت قرار بگیرند. این صندوق، در راستای اجرایی شدن این وظیفه قانونی، حمایت مؤثر­تری از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی انجام خواهد داد.

بهادری جهرمی با بیان این موضوع که در اساسنامه صندوق، ۱۱ وظیفه حمایتی برای قهرمانان و ورزشکاران پیش­‌بینی شده است، گفت: زیرساخت اعطای انواع تسهیلات اعتباری، از جمله وام­‌های مسکن، ازدواج و اشتغال طبق این اساسنامه فراهم شده است که پس­ از تأمین منابع می­‌تواند به­ تدریج این موارد اجرایی شود.

وی با بیان این­که بخشی از منابع و فعالیت­‌های صندوق می‌تواند به تسهیل بیمه­‌های اجتماعی ورزشکاران و پیشکسوتان تخصیص پیدا کند، گفت: صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان، علاوه بر منابعی که در اختیار دارد، می­‌تواند از تسهیلات مالی و اعتباری بانک­‌ها و مؤسسات مالی نیز در راستای حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی استفاده کند.

سخنگو و دبیر هیئت دولت با اشاره به این موضوع که مطابق اساسنامه­‌ای که ابلاغ شده، دو نفر از رؤسای فدراسیون­‌های ورزشی نیز عضو هیئت امنای صندوق خواهند بود، گفت: وزیر ورزش و جوانان، رئیس هیئت امنای صندوق است. علاوه بر این، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعضای هیئت امنای صندوق هستند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: ۵ محل برای تأمین منابع مالی صندوق در اساسنامه پیش­‌بینی شده که ردیف‌های مالی در قوانین بودجه سالانه، یکی از این منابع است.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران ایرانی در میادین ورزشی و به­‌خصوص بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی ایران که با کسب مدال‌های رنگارنگ در میادین ورزشی، پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز درمی­‌آورند، شایسته حمایت­‌های مؤثر و مستمر هستند. دولت سیزدهم به همین­ منظور اساسنامه صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش را مصوب و ابلاغ کرد. ان­‌شاءالله با آغاز فعالیت­‌های این صندوق، حمایت­‌های عملی بیشتری از این عزیزان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازیگر سرشناس به اتهام تعرض جنسی بازداشت شد
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟