Web Analytics Made Easy - Statcounter

این نامه یک روز پس از آن ارسال شد که آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا موسوم به PDVSA اعمال کرد. آفتاب‌‌نیوز : رئیس جمهور ونزوئلا به دنبال دریافت حمایت اوپک در برابر تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت کشورش است و در نامه‌ای که به این سازمان ارسال کرده به قیمت نفت و خطرات بالقوه اش برای دیگر اعضای این سازمان اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از منابع آگاه به این مساله اعلام کرد: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که ونزوئلا یکی از اعضای بنیانگذار آن است از صدور هر گونه بیانیه رسمی در این خصوص امتناع کرده؛ چرا که این سازمان تاکید دارد دغدغه‌اش سیاست نفتی است نه مسائل سیاسی.
بیش از ۴۰ کشور از جمله آمریکا، قدرت‌های اروپایی و اکثر کشورهای آمریکای لاتین خوآن گوآیدو، "رئیس جمهور خودخوانده" ونزوئلا را به عنوان "رهبر " این کشور به دنبال انتخابات سال گذشته به رسمیت شناختند.
این درخواست مادورو در نامه‌ای که در تاریخ ۲۹ ژانویه سال جاری میلادی برای محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک ارسال شده مطرح شده و خبرگزاری رویترز نیز آن را ملاحظه کرده است.
این نامه یک روز پس از آن ارسال شد که آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا موسوم به PDVSA اعمال کرد.
مادورو در این نامه نوشت: کشور ما امیدوار است تا همبستگی و حمایت کامل کشورهای عضو اوپک و کنفرانس وزرای این سازمان را در مبارزه‌ای که ما در حال حاضر با مداخله خود سرانه آمریکا در امور داخلی ونزوئلا داریم، دریافت کند.
در ادامه این نامه آمده است: من به دنبال حمایت و همکاری قاطعانه شما برای محکوم کردن مشترک این مصادره بی‌شرمانه اموال مهم یکی از اعضای اوپک هستم.
مادورو در ادامه این نامه نوشت: اوپک باید کمک کند تا راه حل‌های بالقوه‌ای را بر مبنای تأثیر این اقدام بر بازار جهانی انرژی و خطری که این اقدام برای دیگر کشورهای عضو این سازمان دارد مشخص کنیم.
این تحریم‌ها در ونزوئلا باعث افزایش قیمت جهانی نفت شده که روز دوشنبه حدود هر بشکه به ارزش ۶۲ دلار تجارت شد. این اقدام تبادل بیش از ۲۰ تانکر حامل نفت ونزوئلا را که در سواحل خلیج آمریکا پهلو گرفته بودند مختل کرد.
این در حالی است که رویکرد اوپک عدم مداخله در اختلافات سیاسی است که پای یکی از اعضای این سازمان نیز در آن دخیل باشد.
ونزوئلا زمانی یکی از سه تولید کننده نفت ارشد اوپک بود اما به دنبال فروپاشی اقتصاد این کشور میزان تولید نفت ونزوئلا به شدت کاهش یافته است.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ونزوئلا مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تراکتور برای تعویق بازی با گل‌گهر

مسئولان هیات فوتبال تبریز از سازمان لیگ درخواست کردند که بازی تراکتور در این هفته یک روز به تعویق بیفتد.

طرفداری | مسئولان هیات فوتبال تبریز از سازمان لیگ درخواست کردند که بازی هفته بیست و هفتم این تیم یک روز به تعویق بیفتد.

تیم فوتبال تراکتورسازی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر روز شنبه هفته آینده در تبریز میزبان گل گهر سیرجان است و با توجه به اینکه جمعه این هفته انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم برگزار می‌شود و روز شنبه شمارش آرا خواهد بود مسئولان تبریزی از سازمان لیگ خواسته‌اند که این بازی یک روز به تعویق بیفتد.

از دست ندهید ????????????????????????

مجری آرسنالی خطاب به سرمربی منچستریونایتد: حالا آرامبخش بخور! سوپرگل شهاب زاهدی در جی لیگ چطور به ثمر رسید؟ (فیلم) اریک تن باخت؛ رکورد بیشترین شکست منچستریونایتد شکسته شد خشم اسطوره منچستریونایتد: شب بخیر!

دیگر خبرها

  • رهبر کره شمالی: از آرمان مقدس روسیه حمایت می‌کنم
  • نامه رسمی پرسپولیس با اشاره به استقلال!
  • بادامکی: طوری نباشد که فقط ما بدون تماشاگر بازی کنیم
  • درخواست فوری باشگاه پرسپولیس: مثل استقلال نگاهمان کنید
  • پیشنهاد اسرائیل به آمریکا برای قطع بودجه سازمان ملل
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • درخواست پرسپولیس: دستگردی نه، با تماشاگر!
  • درخواست قانونگذاران آمریکا برای پاسخگویی درباره رابرت مالی
  • درخواست تراکتور برای تعویق بازی با گل‌گهر
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند