Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:01:04 GMT

«U-Turn۲» در جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۵۲۴۲

«U-Turn۲» در جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «U-Turn۲» با طراحی و نویسندگی داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان و کارگردانی داریوش نصیری در بخش آثار چهل سالگی انقلاب اسلامی در سی‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا خواهد شد.

داریوش نصیری درباره مضمون این نمایش ارزشی بیان کرد: نمایش«U-Turn۲» با اشاره به آیه ۲۸۲ سوره مبارکه بقره (بلندترین آیه قرآن کریم)، آیات ۹۹ و ۱۰۰ سوره مبارکه مومنون و سوره مبارکه حمد، سخنان حضرت امام خمینی (ره)، اصل پنجم قانون اساسی و شعر «انسانم آرزوست» از مولانا نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایش در خصوص قانونمداری، رعایت نکردن قوانین الهی و انسانی توسط گنهکاران، فرصت یکباره انسان برای زندگی، لزوم حرکت انسان در صراط المستقیم، حق الناس و ولایت فقیه است. این نمایش پس از چند اپیزود به نقطه عطف این اثر یعنی سال ۱۳۵۷ می‌رسد و سپس با چند مقطع زمانی از جمله پیروزی انقلاب اسلامی،دفاع مقدس، ایران در راه سازندگی، ایستادگی ایران، به پایان می‌رسد.

در نمایش «U-Turn۲» داریوش نصیری، علی سوهانی، حشمت ا... زارعی، سیدرضا حسینی،حامد جبارزاده، اسفندیار میمند، محمد علی محبوبی، عباس اکبری، محمد موذنی، آرسین احمدی، حسین خانزاده، محمد حسین نوائی، علیرضا حسن زاده محبی، امیر حسین صدیقی، محمد مهدی شورآبی، علی مشایخی، فراز حامی، پویا جلالی، مهدی مهدی فر، محمد حسن عدلی، سهیل توکلی، پوریا علیمحمدی، زهرا اسلام پناه، معصومه محمدی، زینب زارع، سحر میراضی، مائده خداخواه، فاطمه سلیمی، هدیه میرزا آقایی، محمد مهدی جورابلو، مرتضی صباحی و کوروش نصیری ایفای نقش خواهند کرد.

همچنین سایرعوامل این نمایش ۴۰ نفره عبارتند از: مرتضی وکیلیان، امیرکاووس بالازاده و سعید قاسمی مشاوران کارگردان، امین سروری و حمیدرضا مقصودی عکاس، تصویربردار و تدوین صدا، زهرا اسلام پناه و زینب زارع دستیاران کارگردان، محمدامین ترابی و سیدرضا حسینی طراح پوسترو بروشور، امیرحسین سعیدی و محمد سعیدی تنظیم و پخش صدا.

نمایش «U-Turn۲» با مشارکت معنوی مرکزهنرهای نمایشی حوزه هنری و ناحیه مقاومت بسیج ابوذر تهیه و تولید شده است و روزهای پنجشنبه و جمعه ۲ و ۳ اسفند ساعت ۱۶ در محوطه تئاتر شهر اجرا خواهد شد. این نمایش کاری از گروه هنری تئاتر «دارهام» و مدت‌زمان آن ۴۰ دقیقه است.

بخشهایی از این اثر نمایشی، در چند نوبت، در راهپیمایی پر شور ۲۲ بهمن ماه سالجاری در میان استقبال پرشور مردم اجرا شد.

سی‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از ۲۲ بهمن ماه تا ۴ اسفند در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 4540035 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر کارگردان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روزهای تمرین را پشت سرمی‌گذارد.

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و... همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهرهای مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است. همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ۱۰ جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

کد خبر 6087516 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان
  • کشتی فرنگی بین المللی جام تختی؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی