Web Analytics Made Easy - Statcounter

کردیوند گفت: جنگ نرم دشمنان در عصر کنونی بسیاری از دختران و زنان و پسران جامعه ما را از فرهنگ اسلامی دور کرده و به سمت غرب زدگی و فرهنگ بی بند و بار غرب سوق داده است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر اسلام با طرح حجاب، سعی در سالم سازی جامعه، ایجاد امنیت برای زنان و جلوگیری از هوسرانی و گسترش فساد در جامعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظور اسلام، منزوی کردن زنان نیست بلکه امن ساختن جامعه برای آنان است تا زمینه فعالیت گسترده ایشان فراهم آید. امید است که زنان جامعه ما با توجه به این امر مهم و توجه به روح و حکمت احکام اسلام، به فعالیت های سالم در جامعه ادامه دهندهمان طور که گفتیم الگو در ساختار روحی و رفتاری انسان، به ویژه زنان مؤثر است. زندگانی حضرت زهرا(س) و فرزند گرانقدرش، پیام آور عاشورا، حضرت زینب (س) و دیگر چهره های والای تاریخ گذشته و معاصر، باید به زنان نشان داده شود تا ببینند با حفظ عفاف و حجاب به چه مقاماتی می توانند دست یافته و هویت و شخصیت خود را حفظ کنند .

واجب بودن حجاب از نظر قرآن، گفتار پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) نیز به حکم عقل و اجماع رأی فقها و علمای اسلام امری ثابت است. در قرآن، حدود چهار آیه به واجب بودن حجاب دلالت دارد. اما در مورد حفظ عفت و پاسداری از حریم آن، بیش از ده آیه در قرآن وجود دارد.

درست است که زنان نیمی از اعضای فعال جامعه هستند و باید در تمام صحنه ها تلاش داشته باشند، ولی پوشش اسلامی (حجاب) در حدی که آنان را از تلاش در صحنه های کار و فعالیت باز دارد، دست و پا گیر نیست، زیرا حجاب به معنی پرده نشینی نیست بلکه به معنی پوشش معقول است.

مسئول فرهنگی دانشگاه علوم قرآنی ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان با اشاره به حجاب و حیای حضرت فاطمه زهرا(س)  به عنوان بزرگترین و کاملترین بانوی اسلام گفت: در مورد  عفاف و حجاب حضرت فاطمه(س) همین بس  که در مقابل مرد نابینا حجاب خود را حفظ کرد و فرمود او نمی‌ بیند اما من که می‌ بینم.

جنگ نرم جوانان را را از فرهنگ اسلامی دور می کند

فروزان کردیوند با بیان اینکه این امر تجلی قانونمندی روابط زن و مرد از سیره فاطمه زهرا(س) است افزود:  امروز در عصری به سر می‌بریم  که جنگ نرم دشمنان بسیاری از دختران و زنان و پسران جامعه ما را از فرهنگ اسلامی دور کرده و به سمت غرب زدگی و فرهنگ بی بند و بار غرب سوق داده است.

وی  با بیان اینکه امروز متاسفانه در جامعه اسلامی ما بسیاری از بانوان ما از حجاب و حیای فاطمی فاصله گرفته اند گفت: برای نمونه می‌توان به یافتن همسر آینده در فضای مجازی اشاره کرد که  بسیاری از زنان ما به صورت زننده‌ای خود آرایی کرده تا همسر آینده خود را پیدا کند.

وی  با اشاره به اینکه اسلام زن را در هاله‌‎ ای از قداست و زیبایی و پاکی قرار می‌ دهد تصریح کرد:دین مبین  اسلام زن را گوهر گران‌هایی می‌داند که دارای ارزش فوق العاده است.

 مدرس دانشگاه‌های ملایر با بیان اینکه  امروز متاسفانه در فضای مجازی و  ماهواره و.. حجاب و حیای زن را نادیده گرفته و حیای زن را به ابتذال کشانده  گفت: این امور  ارزش زن  درجامعه کم می‌کند .

وی با تاکید بر اینکه تاثیر حجاب و حیا بی شک توام با هم  باعث پرهیز از زشتی و قبایح می‌شود تصریح کرد: رعایت حجاب وعفاف وحیا  آثار مثبت زیادی را در انجام واجبات وآداب واخلاق انسانی دارد  و به اهمیت وشخیصت زن دامن می‌زند.

 کردیوند  با بیان اینکه متاسفانه امروز اختلاط زن و مرد در بسیاری از موارد در جامعه ما افزایش یافته گفت: سوال برخی اینجاست چرا ما به حجاب آزادی نمی‌ دهیم   که در پاسخ باید گفت همان طور که ما  در جامعه اسلامی برای گناهانی مانند خمر و شراب  اجازه نمی‌دهیم  چرا باید برای امر واجبی که اسلام به آن سفارش موکد داشته آزادی داد.

وی با بیان اینکه حجاب هیچ محدودیتی برای زن نداشته افزود: مسئله حجاب تنها با برخورد کردن نتیجه مطلوب نمی‌دهد بلکه در مجموعه فرهنگی کشور ما باید ترتیبی اتخاذ شود که در این خصوص آموزش فکری و فرهنگی  آمیخته با اخلاق  عاطفی و  آموزش درست در خصوص رعایت حجاب قبل از هر چیز در بانوان ما نهادینه شود.

مسئول فرهنگی دانشگاه علوم قرآنی ملایر اضافه کرد: امروز نیاز است تا مواردی از جمله زمینه ازدواج  سالم، رعایت حجاب درست اسلامی ، نهی از چشم چرانی ، رعایت حریم زن و مرد در بین خانواده، ایجاد محیط اجتماعی سالم  و.. در جامعه فراهم باشد و بعد از آن برای مواردی که حجاب را زیر سوال می‌ برند مجازات در نظر گرفته شود.

ریشه بسیاری از گناهان در نبود عفاف و حجاب است

مدیر  حوزه علمیه  خواهران حضرت زینب ملایر نیز با اشاره به اینکه امروز در جامعه بسیاری از منکرات به صورت علنی در جامعه رشد پیدا کرده و اجرا می‌شود افزود: بسیاری از این منکرات ریشه در چشم و هم چشمی و توقعات بی‌جا دارد که مردم حاضرند به خاطر آن تن به هر کاری بدهند.

پروانه ترکمان اسدی با بیان اینکه ریشه بسیاری از منکرات در نبود عفاف و حجاب است، ریشه طلاق و بی بند و باری، بالا رفتن سن ازدواج، رواج فحشا و... را در بی‌توجهی به رعایت حجاب و عفاف دانست.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) ملایر با اشاره به اینکه اگر بانوان ما عفیف بوده و با حجاب اسلامی وارد جامعه شوند، مردان ما نیز از گناه مصون می‌مانند؛ اضافه کرد: وقتی خانمی با وضعیت نامناسب در جامعه ظاهر می‌شود، علاوه بر خطرآفرینی برای خود، چشمان بیمار را نیز به دنبال خود می‌کشاند.

وی با بیان اینکه عدم رعایت حجاب، مردان جامعه را نسبت  به خانواده و همسران خود سرد می‌کند، گفت: در بسیاری از مواقع می‌بینیم مردان، همسران خود را با زنان فیلم‌های ماهواره‌ای و زنان بدحجاب جامعه مقایسه می‌کنند.  

ترکمان‌اسدی تصریح کرد: البته عفاف و حجاب تنها مختص بانوان نیست بلکه مردان ما نیز باید در جامعه عفیف باشند و چشمان خود را از گناه باز دارند.

وی یکی دیگر از منکرات امروز جامعه را ماهواره‌ها دانست و گفت: متاسفانه فضای مجازی و ماهواره با تبلیغات مختلف، مدل‌های غیر اسلامی و... زمینه‌ساز بسیاری از منکرات در جامعه شده است.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) ملایر اضافه کرد: متاسفانه وجود فضای مجازی و ماهواره در جامعه مردم را غافلگیر کرد و مردم این فرصت را پیدا نکردند تا طریق صحیح استفاده از این وسایل را پیدا کنند.

ترکمان‌اسدی با بیان اینکه امروز مسوولان فرهنگی و کارشناسان مذهبی نیز باید وارد عرصه شده و با یک انقلاب فرهنگی زمینه ساز احیای معروفات در جامعه باشند تصریح کرد: باید ریشه منکرات شناسایی شود تا بتوان در مقابل آن ایستاد و زمینه ایجاد منکر را از جامعه زدود.

وی با بیان اینکه  برخی شایعات و امور برای فرار از حجاب توسط برخی بانوان مطرح می‌شود که انسان باید قلبش پاک باشد گفت: حجاب باید هم باطنی باشد وهم ظاهری  و همان طور که بر حجاب باطنی در اسلام تاکید شده بر حجاب ظاهری نیز به عنوان یک امر مهم تاکید شده است

ترکمان اسدی مثال اینکه از کوزه همان تراود که درون کوزه است گفت:  برخی فکر می‌کنند اگر عباداتی مانند  نماز و روزه را به جا آورند  دیگر نیازی نیست تا از نظر پوشش ظاهری حجاب داشته باشند و با هر پوشش می‌ توانند در جامعه ظاهر شوند

 

وی  با بیان اینکه برخی حجاب را قبول دارند اما به آن عمل نمیکنند گفت: در قرآن کریم 7 مرتبه واژه حجاب تکرار شده و در بسیاری  از آیات قرآن نیز روی این امر تاکید فراوان شده که نشان از تاکید خداند بر امر مهم حجاب است.

رئیس حوزه علمیه خواهران ملایر وجود فضای مجازی افسارگریخته ، بها دادن به بد حجابان در سطح جامعه و.. را از عوامل مهم در سوق دادن بانوان به سمت بی حجابی دانست وگفت: امروز باید مذهبی های ما بیشتر در این عرصه وارد شوند و فضای مجازی را مدیریت کنند.

وی  با تاکید بر کنترل فضای مجازی و  ایجاد  برنامه‌ های متناسب با جامعه اسلامی گفت: متاسفانه بسیاری از جوانان و نوجوانان ما  نا آگاهانه به این سمت و سو کشیده می‌شوند.

 

وی با اشاره به سرشت پاک بسیار از بانوا ن و دختران جوان  گفت:  ما در بسیاری از موارد شاهد این هستیم وقتی سخن از حجاب و حیا و زندگی حضرت زهرا(س)  می‌شود چقدر دختران و بانوان ما تحت  تاثیر قرا می‌گیرند.

وی چشم وهم چشمی‌ها، جلوه دادن بی بند و باری به عنوان یک زیبایی و.. را از جمله عوامل به سمت بی حجابی و بد حجابی زنان دانست وافزود:  متاسفانه یکی از مشکلات امروز که ریشه بیشتر بی حجابی ها است توجه  نکردن مردان به امر حجاب بانوان در خانواده است.

وی گفت: اگر مردان ما با غیرت و همت خود نسبت به حجاب همسر و دختران خود توجه بیشتری داشته باشند بسیاری از بدحجابی های امروز د جامعه کاهش پیدا می کند.

ترکمان اسدی  با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی نیزتا حد توان اقدامات خود را در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و حیای زن مسلمان داشته افزود: برگزاری نشست‌ها،  گفتمان‌ها و تشریح زندگی حضرت زهرا(س) همواره از  برنامه حوزه علمیه در این زمینه بوده است

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه امروز ما در تفاسیر آیات قرآن درست عمل نکرده‌ ایم گفت: باید تفسیر سوره ها و آیاتی که در قرآن کریم برای امر مهم حجاب تاکید داند توسط مربیان پرورشی رمدارس، مسئولان فرهنگی دردانشگاه ها و .. به درستی تفسیر و آگاه سازی شود تا نسل جوان و دختران امروز با اصل ومفهوم حجاب آشنا شوند.

 

 

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن انقلاب اسلامی راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی فاطمیه دهه فجر ایام فاطمیه اصفهان معضل بدحجابی حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت

روزنامه کیهان به اظهارات احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در باره حجاب واکنش نشان داد.

روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات بدون فهم فلسفه حجاب مدعی شده اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اکنون هم می‌توان با الزام قانونی عکس آن را انجام داد.

مقایسه الزام حجاب همراه با اقناع فرهنگی و محترمانه زنان بی‌حجاب در جمهوری اسلامی با رفتارهای مخوف و ضرب و شتم بانوان محجبه توسط رژیم دیکتاتوری پهلوی از مبنا دچار اشکال است. حجاب یک قانون مثبت، سازنده و موافق با فطرت و متضمن کرامت انسانی بانوان است. اما بی‌حجابی و برهنگی درتضاد بافطرت انسان است و نتیجه‌ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لقب‌های تازه کیهان برای 5 چهره سیاسی و فرهنگی کیهان: اعتراض به حجاب بهانه‌ای برای فتنه‌گری در دانشگاه

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟