Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:31:56 GMT

8 ملوان گرفتار در ساحل خلیج فارس از مرگ نجات یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۵۴۷۸

8 ملوان گرفتار در ساحل خلیج فارس از مرگ نجات یافت

بندرعباس- ایرنا- رییس سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس اعلام کرد: 8 ملوان 2 فروند شناور بر اثر طوفان بامداد سه شنبه در ساحل خلیج فارس حوالی شهر بندرعباس دچار اضطرار شده بودند، که با کمک آتش نشانشان شهرداری از مرگ نجات یافتند.

به گزارش ایرنا، فرجام دانش روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: حدود ساعت چهار بامداد امروز سه شنبه یک فروند شناور لندینگ ‌کرافت و یک فروند شناور یدک ‌کش بر اثر وقوع وزش شدید باد به ساحل آمده و ملوان‌ های این 2 فروند شناور دچار اضطرار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: با تلاش ‌های صورت گرفته از سوی آتش ‌نشانان شهرداری بندرعباس، 6 نفر از ملوانان شناور لندینگ ‌کرافت از حادثه نجات یافتند و سالم هستند.
رییس سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: همچنین آتش نشانان با استفاده از خودروی بالابر و طناب، 2 ملوان یدک کش نیز که یکی از آن ها مصدوم و قادر به حرکت نبود، وارد عرشه شناور کرده و از مرگ نجات دادند.
**بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، در ادامه فعالیت سامانه بارشی بر روی استان، به تدریج از میزان ابرناکی در مناطق غربی کاسته شده و در مناطق مرکزی تا ظهر امروز سه شنبه و در مناطق شرقی و شمالی استان تا بعد از ظهر بارش باران همراه با افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود.
این سامانه بارشی که از روز شنبه وارد هرمزگان شده بود، امشب (سه شنبه) از استان خارج می شود و از ظهر تا پایان وقت امروز نیز افزایش سرعت بادهای غربی سبب مواج شدن دریا خواهد شد که توصیه می شود تمهیدات لازم در این خصوص صورت گیرد.
وی ادامه داد: از فردا چهارشنبه تا پایان هفته روند کاهش دمای کمینه و افزایش دمای بیشینه در استان هرمزگان پیش بینی می شود.
* مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: به علت بارندگی و طغیان رودخانه های فصلی راه های ارتباطی برخی از مناطق این استان مسدود است.
راه های ارتباطی برخی از مناطق هرمزگان مسدود است
علیرضا صفا ایسینی افزود: از صبح امروز (سه شنبه) راه های ارتباطی بندرچارک به بندرلنگه و مسیر ارتباطی روستای ارمک به شهرستان بستک و جاده کوه بدو به لمزان بر اثر طغیان رودخانه های فصلی مسدود است.
وی بیان داشت: رانندگان می توانند برای رفت و آمد در جاده بندرعباس به بندرلنگه از جاده قدیم مسیر دژگان استفاده کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهارداشت: همچنین مسیرهای ارتباطی جاده جدید بندرخمیر به بندرعباس، جاده کهورستان به رویدر، تنگ دالان به لار، ارمک به شهرستان بستک، جاده کوه بدو به لمزان و جاده های روستایی در دشت جیحون نیز مسدود است.
صفا ایسینی ادامه داد: جاده تخت به دهستان شمیل و روستای چاهستان در شهرستان بندرعباس نیز اکنون در اثر طغیان رودخانه جاماش و سودر بسته است.
وی از شهروندان خواست پیرو اطلاعیه و اخطاریه اداره کل هواشناسی هرمزگان از قرار گرفتن در حریم رودخانه ها و حاشیه مسیل ها دوری کنند و برای سفر بویژه تردد دریایی برنامه زمان بندی داشته باشند و در ترددها احتیاط کنند.
*مدیر اداره بنادر دریانوردی شهید باهنر بندرعباس نیز اعلام کرد: بر اثر بارندگی و افزایش شدت باد، اسکله های مسافری بندرعباس، قشم و هرمز امروز سه شنبه تعطیل است.
حمید رضا محمدحسینی افزود: تا مساعد شدن شرایط جوی، رفت و آمد شناورهای مسافری و صیادی از اسکله شهید حقانی بندرعباس به قشم و هرمز به صورت رفت و برگشت تا اطلاع بعدی ممنوع است.
وی بیان داشت: در این مدت مسافران برای سفر به قشم می‌توانند از مسیر بندر پهل خمیر به بندر لافت قشم رفت و آمد کنند.
*مدیر روابط عمومی آموزش وپرورش هرمزگان نیز اعلام کرد: به علت وزش باد و باران و آبگرفتگی معابر، مدرسه های نوبت صبح شهرستان بندرعباس و برخی شهرستان های استان از جمله بندرخمیر، رودان، بندرلنگه، بستک، حاجی آباد وقشم در همه مقطع تحصیلی تعطیل است.
نعمت روز پیکر افزود: تعطیلی مدرسه های هرمزگان بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی و آبگرفتگی معابر و بر اساس تصمیم فرمانداری شهرستان های یادشده صورت گرفته است.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث نجات ملوان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • نجات ۳۰۰ راس دام گرفتار در سیل
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر