Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در بخش جنبي سيزدهمين نمايشگاه کتاب خوزستان، از ٦ کتاب ترجمه شده فارسي به عربي و عربي به فارسي رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري آريا از اهواز، در بخش جنبي سيزدهمين نمايشگاه کتاب خوزستان، ٢٢ بهمن از ٦ کتاب ترجمه شده مترجمان خوزستاني با حضور جواد کاظم نسب الباجي نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان و مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان رونمايي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اين گزارش، کتاب‌هاي «ديدار» نوشته ميخائيل نعيمي با ترجمه نعيم عموري، «گفتمان ترس» نوشته محمدعلي فرحات با ترجمه حمزه کوتي، «جنايت»نوشته نجيب محفوظ با ترجمه معصومه کارخانه و عبدالعزيز حمادي، «نقش زبان عربي در پيشبرد فرهنگ اروپا» نوشته فيليپ طرازي با ترجمه عربي به فارسي رونمايي شدند.
همچنين کتاب‌هاي «حين اضع في البياض الکثير» نوشته مهدي مرادي با ترجمه حسين طرفي عليوي (از فارسي به عربي) و «وحدتي سناء» نوشته وحيد کياني با ترجمه سعيد الهليچي با ترجمه فارسي به عربي رونمايي شدند.
ستار جليل زاده مترجم خوزستاني در حاشيه اين رونمايي اظهار کرد: ٢٢ کشور عربي زبان وجود دارد، با وجود اين کشورها و اين گستره از زبان عربي مي‌توانيم با ترجمه آثار فارسي به زبان عربي، فرهنگ و وضعيت اجتماعي آن کشورها را با فرهنگ فارسي عجين کنيم.
وي ترجمه متون فارسي به عربي و برعکس را پلي ميان ٢ فرهنگ عربي و فارسي دانست و از همه مترجمان جوان خواست به حوزه ترجمه عربي پا بگذارند و نترسند.
جليل زاده با اشاره به اهميت تسلط بر زبان مبدا و مقصد در ترجمه اذعان داشت: بسياري از کتاب‌هايي که از عربي به فارسي و از فارسي به عربي وارد بازار شده‌اند گاه به دليل نبود تسلط بر يکي از زبان‌ها ضعيف هستند که همين امر موجب کاهش استقبال از مخاطب شده است.
پايان پيام./

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمايشگاه کتاب خوزستان 22 بهمن رونمايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره از نمایشگاه کتاب با بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب حضور خواهد داشت.

براساس این خبر در غرفه کانون پرورش فکری در بخش کودک و نوجوان بیش از ۱۰ مربی برتر کانون از سراسر کشور حضور دارند و به کودکان و خانواده‌ها در انتخاب کتاب مشاوره می‌دهند.

کانون زبان ایران نیز با بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر است و مشاوره، تعیین سطح رایگان و تخفیف ویژه کانون زبان ایران در غرفه‌های کانون صورت می‌گیرد.

همچنین مراسم جشن امضا با حضور نویسندگان آثار، اجرای کتاب تئاتر، برگزاری کارگاه‌های مادران، رونمایی از باشگاه صدهزار تایی‌های کانون، رونمایی از نشان باشگاه مخاطبان کانون، اختصاص تخفیف ویژه برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس و اختصاص تخفیف ویژه برای مراکز کانون استان تهران از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

علاوه براین در غرفه کانون سه مراسم رونمایی برای تولیدات جدید کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد که رونمایی از کتاب‌های گروه سنی صفر (کتاب‌های مناسب برای گروه سنی زیر ۴ سال) از جمله این برنامه‌هاست.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن‌های ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی، ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) و بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی https://book.icfi.ir/ حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود