Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@20:26:41 GMT

ضرورت ساماندهی دست‌فروشان و ون‌های سیار

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۵۷۰۵

ضرورت ساماندهی دست‌فروشان و ون‌های سیار

خبرگزاری میزان- عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت ساماندهی دست فروشان و ون‌های سیار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، حجت نظری در جریان صد و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران در بررسی طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در شهر تهران، اظهار کرد: این طرح در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و با تصمیم کمیسیون به هیات رئیسه برای طرح مجدد ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شهر تهران دست‌فروش‌ها، ون‌های سیار و وانت‌هایی وجود دارد که نیاز است در سطح شهر تهران ساماندهی شوند، اضافه کرد: بسیاری از شهروندان از طریق دست‌فروشی ارتزاق می‌کنند و وجوهی نیز برای دست‌فروشی پرداخت می‌شود، ولی این وجوه به حساب شهرداری تهران واریز نمی‌شود و مشخص نیست این وجوه در کجا هزینه شده است.

نظری افزود: در حال حاضر شاهد آن هستیم که سدمعبر‌هایی در سطح شهر اتفاق می‌افتد که تخلف است و دست‌فروشی در قانون به صراحت ممنوع شده، ولی ما می‌توانیم با ساماندهی دست‌فروشی درآمد پایدار کسب کنیم و با عدالت با کسانی که از این طریق ارتزاق می‌کنند رفتار کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم طرحی را به تصویب برسانیم که موجب رضایت شهروندان شود و دست‌فروشی در سطح شهر نیز ساماندهی شود، تصریح کرد: کمیته‌هایی در سطح مناطق تشکیل می‌شود که درخواست‌ها را برای گرفتن فضا‌های مختلف برای ون‌ها و وانت‌ها به صورت عادلانه در اختیار آن‌ها قرار دهد و اپلیکیشنی نیز تهیه خواهد شد که نسبت به رزرو و اداره فضا‌ها برای افرادی که اقدام به دست‌فروشی می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد و این فضا‌ها دائم در اختیار افرادی خاص قرار نگیرد.

نظری گفت: برای اینکه از وضعیت نابسامان کنونی خارج شویم و عدالت را رعایت کنیم پیشنهاد می‌کنم که به این طرح رای بدهیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ون دستفروش تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد

ابوالفضل رفیعی گفت: در حوزه انتخابیه زنجان – طارم ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق اخذ رای سیار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات، افراد شرکت کننده باید در همان حوزه انتخابیه که مرحله اول رای داده اند، ‌شرکت کنند و رای دهند و افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده اند می توانند در هر یک از حوزه های انتخابیه مورد نظر خود رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه همه شرایط در این ۲ حوزه برای فرایند رای گیری مهیاست، تاکید کرد: انتخابات در این ۲ حوزه همانند دور قبل نیمه الکترونیکی است و تعداد و محل شعب هیچ تغییری نمی کند.

وی اظهار کرد: متولدان ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ و ماقبل آن واجد شرایط سنی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

 استان زنجان در مجموع چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم استان در ۱۱ اسفند سال گذشته، سه منتخب به خانه ملت راه یافتند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با ۲ کرسی، مصطفی طاهری به عنوان نفر اول این حوزه با کسب ۴۶ هزار و ۵۶۸ رای راهی بهارستان شد و ۲ نفر بعدی یعنی نبی الله محمدی با کسب ۲۶ هزار و ۶۷۰ رای و محمد اسماعیلی با ۱۹ هزار و ۱۶۶ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا فردا
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • فیلم سرقت میلیاردی از فروشگاه موبایل‌فروشی در تهران
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟