Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان در این دیدار با بیان اینکه در چهل سالگی انقلاب، نظام به بلوغ و بالندگی رسیده است، اظهار کرد: چهل سالگی انقلاب را مرهون از جان گذشتگی‌های کسانی که جان و مال خود را برای اهداف و آرمان های انقلاب و امام راحل(ره) فدا کردند، هستیم.
اکبر اسدی رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه شهدا، جانبازان و آزادگان به باورهای خود که برایشان اهمیت داشت، ادای دین کردند، افزود: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران می‌تواند توشه راهی برای دانشجویان که آینده سازان این کشور هستند، باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: متاسفانه انقلاب، دفاع مقدس و جان‌فشانی‌ها قدری فراموش شده که این دیدارها و خاطره‌گویی‌ها می‌تواند برای کسانی که در آینده مسئولیتی برعهده خواهند داشت، مفید باشد که اگر این فراموشی اتفاق بیافتد تاوان سنگینی باید بدهیم.
رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه آزادگان سرافراز میهن در دوران اسارت سختی‌ها و شکنجه‌های بسیاری را متحمل شده‌اند، عنوان کرد: در مناطق جنگی چیزی به اسم پول، ثروت و مادیات معنا و مفهومی نداشت و هیچ کس برای کسب پست، مقام و پاداش به جبهه نرفت.
در ادامه این دیدار غلامعلی ترابی حبیب از آزادگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه در جریان عملیات والفجر 8 به اسارت درآمده است، گفت: در عملیات والفجر 8 که منجر به آزادسازی فاو شد و همدان نقش مهمی در این عملیات داشت، من و تعدادی از هم‌رزمانم در یک توپخانه از ساعت 23 شب تا 10 صبح به محاصره دشمن درآمدیم و در همین حین نیز بر اثر انفجار یک بمب، مجروح شدم.
وی با اشاره به اینکه در آن زمان 28 ساله و دارای 4 فرزند بودم، افزود: پس از 16 ساعت محاصره، اسیر شدیم و ما را به نزدیکی بصره بردند، در آنجا من یکی از نیروهای بعث عراق را از طبقه دوم به پایین انداختم که همین امر موجب شد تا مورد شکنجه‌های بسیار عراقی‌ها قرار گیرم.
ترابی حبیب تصریح کرد: حدود 3 ماه را با شهیدان تندگویان و ابوترابی در یک بند بودیم اما پس از آن، آنها را از ما جدا کرده و به سلول انفرادی بردند، دوسال خانواده از من بی اطلاع بودند تا اینکه یکی از دوستانم که اسارت مرا دیده بود به آنها خبر داد که من اسیر شده ام، 7 سال در بند اسارت نیروهای بعثی بودم و در سال 1369 به ایران بازگشتم.
این جانباز دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که چرا با وجود همسر و فرزند به جبهه رفته است، گفت: من خیاط بودم که امام خمینی(ره) فرمان حضور در جبهه را صادر کرد، حرف امام (ره) برای ما حجت بود و به خاطر همین، تولیدی و خانواده را رها کردم و به فرمان امام راحل(ره) به جبهه اعزام شدم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان دیدار با جانباز اسیر آزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی کاظم نظری از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم نظری مدیرکل پیشین اداره‌کل هنرهای نمایشی، با انتشار متنی از هنرمندان تئاتر، کارمندان اداره‌کل هنرهای نمایشی، رییس‌ها و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور و دیگر فعالان تئاتری، قدردانی و خداحافظی کرد.

متن یادداشت کاظم نظری به شرح زیر است:

«به نام خدا با سلام و احترام

حضور در عرصه هنرهای نمایشی به‌ویژه مدیریت آن در سطوح مختلف مصداق بارز جهاد است. جهاد، تلاشی صادقانه، بی‌ادعا و عاشقانه است؛ حرکت در مسیری سخت اما دل‌نشین، زیرا اهداف متعالی، مسئولیت اجتماعی، سازندگی اجتماعی و فرازمندی روح و اندیشه را به همراه دارد. قطعاً در این مسیر، سنگلاخ‌ها و ناملایمات و کج‌اندیشی‌ها و سلیقه‌ها و بعضاً عدم شناخت از اثربخشی هنرهای نمایشی، جسم و روح و روان را می‌آزارد، اما تو می‌ایستی و به راه ادامه می‌دهی تا زمانی که نفسی هست، توانی هست و احساس ضرورت. اینجانب بر خویش می‌بالم که در دوران حضورم همگام و همسفر و همراه شما عزیزانی بودم که طی طریق هنری‌تان همان مصداق جهاد بود، با هم پیش رفتیم و صد البته توفیقات بیشماری که عامل اصلی آن اراده و صبوری و مدیریت شما در انجمن استان‌ها بود که بالاترین توفیق و خوشبختی این حقیر در این دوران بود.

به‌هر حال گاهی باید آمد و گاهی باید رفت، این رفتن نه پایان کار که البته تنظیم نفس است و جانی تازه. از همه شما سپاسگزارم برای همه بزرگی‌تان، امیدوارم همه کاستی‌ها و نشدن‌ها و حسرت‌ها و خواسته‌های عقیم مانده را بر این حقیر ببخشید. ما همه اهل خانواده تئاتریم، همیشه هستیم چراکه چراغ صحنه همیشه روشن است. در پناه خالق هستی پیوسته تندرست و پیروز باشید.»

کد خبر 6099602 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • قدردانی کاظم نظری از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور
  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است