Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری مجرم سابقه دار در زمینه فروش سؤالات کنکور اینبار به اتهام کلاهبرداری خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در مورخه ۲۵/۱۰/۱۳۹۷ پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن گروهی از شکات و مالباختگان در اظهاراتی مشابه عنوان کرده بودند توسط مدیر یک مؤسسه به نام "منشور ادبیان" مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شکات و مالباختگان در اظهاراتی مشابه به کارآگاهان عنوان داشتند: از طریق فضای مجازی بویژه در سایت دیوار و همچنین آگهی تبلیغاتی یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار، به مؤسسه‌ای به نام "منشور ادبیان" در خیابان جمال زاده مراجعه کردیم که مدعی جذب مدرس جهت تدریس در آموزشگاه‌های مختلف بود. در زمان تنظیم قرارداد مبالغ مختلفی از ۴۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان از ما دریافت شد، اما با گذشت زمان مشخص شد هیچگونه فعالیتی در زمینه تدریس و معرفی ما به آموزشگاه‌ها یا سایر مؤسسات علمی به عنوان مدرس از سوی این مؤسسه صورت نگرفته است.
کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در بررسی سوابق و اسناد بدست آمده از مؤسسه منشور ادبیان اطلاع پیدا کردند که این مؤسسه صرفا یک مؤسسه کاغذی و فاقد هرگونه مجوز قانونی در زمینه جذب مدرس و ... است و دفتر مؤسسه نیز صرفا یک مکان استیجاری با کاربری اداری است.
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان موفق به شناسایی مدیر مؤسسه منشور ادبیان به نام سعید. م. (۵۲ ساله) به عنوان یکی از مجرمین سابقه داری شدند که پیش از این چندین بار به اتهام کلاهبرداری در پوشش فروش سؤالات کنکور و جعل مدارک دولتی دستگیر و روانه زندان شده است.
با شناسایی تصویر سعید. م. به عنوان مدیر متواری مؤسسه منشور ادبیان، اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه و دستگیری این شخص آغاز شد و سرانجام در مورخه ۱۳/۱۱/۱۳۹۷ وی در مخفیگاهش در محدوده خیابان کارگر شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:: متهم در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جرم و تأسیس مؤسسه منشور ادبیان به منظور کلاهبرداری شد، اما پس از مواجه حضوری با تعدادی از مالباختگان و ارائه مستندات از سوی کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی به ناچار لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق اعتراف کرد؛ در حال حاضر متهم با قرار صادره از سوی مقام محترم قضایی، جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین دیگر مالباختگان پرونده در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد؛ لذا از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کلاهبرداری مجرم سابقه دار سوالات کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران

کینه خونین، کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد.

به گزارش تسنیم، به دنبال قتل کاگر قهوه‌خانه‌ای در شهرری به‌خاطر کینه‌جویی، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، قرار گرفت.

بیست و هشتم فروردین ماه امسال، کشف جسد مرد جوانی در قهوه‌خانه‌ای در شهر ری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که گلویش با چاقو بریده شده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد قاتل پس از ارتکاب جنایت تمام قلیان‌های موجود در قهوه‌خانه را شکانده است.

کارآگاهان که در جریان تحقیقات میدانی متوجه دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم شده بودند، به بازبینی آن پرداختند که مشخص شد، کارگر قبلی قهوه‌خانه به نام مــالک با نقشه قبلی از درب ورودی وارد و پس از چند دقیقه با لباس و دستانش خونی از محل جنایت خارج شده است.

در نخستین گام صاحب قهوه‌خانه، هدف تحقیق قرار گرفت و به تیم جنایی گفت: مــالک در گذشته اینجا کار می‌کرد، اما به دلیل مشکلاتی که داشت، اخراجش کردم و مقتول از فردای آن روز در قهوه‌خانه مشغول به کار شد که او کینه به دل گرفت و دست به این جنایت زد.

پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی گسترده ابتدا مخفیگاه مرد جنایتکار را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور ، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران