Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ­سازمان توسعه تجارت ایران؛ ​­­فرهاد پرند رایزن بازرگانی ایران در روسیه با اشاره به میزان مبادلات تجاری ایران و روسیه  اظهار کرد :حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه نیز در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل ­۲ درصد رشد داشته و به ۱ میلیارد ۷۴۰ میلیون دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقم صادرات ایران به روسیه در سال ۲۰۱۸ به ارزش ۵۳۳ میلیون دلار رسید در حالیکه در سال ۲۰۱۷ این رقم ۳۹۲ میلیون دلار برآورد شده بود.

بیشتر بخوانید: واردات گوشت تا متعادل شدن قیمت ها ادامه دارد

وی افزود: ­مهم‌ترین کالا‌های صادراتی ایران به روسیه را پسته، کشمش، خرما، سیب درختی، خیار، گوجه فرنگی، ماهی، میگو، شیر، پنیر، چای، کیوی، کلم، کاهو، مس، وسایل حمل و نقل (شناور)، سیمان، پلاستیک، محصولات صنایع شیمیایی تشکیل داده است.

رایزن بازرگانی ایران در روسیه ادامه داد: حذف دلار در مبادلات، رشد سهم پرداخت‌ها با پول ملی بین دو کشور و موافقت‌های انجام شده برای حل مشکلات گمرکی در سفر رئیس کل گمرک ایران به روسیه به روند رشد مبادلات بازرگانی بین دو کشور تا رسیدن به حد مطلوب کمک خواهد کرد.

 ­از زمان استقرار رایزنی بازرگانی ایران در روسیه، صادرات ایران از ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به ۵۳۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

انتهای پیام/

رشد چشمگیر صادرات ایران به روسیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:اتاق ایران برنامه های متنوعی برای افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با چین دارد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم صمد حسن‌زاده عصر امروز در همایش ایران و چین همزمان با برگزاری ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو 2024)، اظهار داشت: اتاق ایران در بیشتر زمینه‌های فناوری معدنی و تجاری، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی و محصولات دانش بنیان، فولاد و خدمات فنی و مهندسی، حوزه گردشگری و سایر موارد آماده همکاری بیشتر بین دو کشور است.

وی افزود: برنامه اتاق ایران برای توسعه تجاری بین دو کشور ایران و چین و تسهیل در صادرات با افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با راهکارهای متنوع است، ضمن اینکه حضور هیات‌های تجاری برای اجرای قراردادهای مشارکتی و رفع برخی موانع تعرفه‌ای و استاندارد کالاها و ضمانت‌های تجاری در دو کشور صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی میزبان مقامات تجاری از کشور چین است، گفت: باید از توانمندی‌ها و توسعه اقتصادی بین ایران و چین بهره‌گیری کرد و در همین راستا از ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات بین دو کشور استفاده کرد.

حسن‌زاده اضافه کرد: چین با حجم 30 میلیارد دلار نخستین شریک تجاری ایران است که این حجم تجارت را می‌توانیم به 50 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که ایران شریک چین در خاورمیانه بوده است، گفت: اتاق ایران با سابقه 120 سال نقش سیاست‌گذاری و راهبردی در تجارت و بازرگانی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: در زمینه‌های مشترک آماده توسعه همکاری ایران و چین هستیم؛ اولویت برنامه‌های اتاق بازرگانی توسعه و تقویت مناسبات تجاری با چین است تا دو کشور بتوانند از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • قیمت روز خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • قیمت خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد