Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از امروز (بیست و سوم بهمن ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به مدت سه روز برپا خواهد شد.

در این دوره از نمایشگاه، آنطور که مسئولان سازمان میراث فرهنگی گفته‌اند، قرار است تنها به بحث معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران پرداخته نشود بلکه این نمایشگاه تخصصی‌تر با رویکرد توجه به بخش خصوصی استان‌ها برپا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا یکصد برنامه و نشست تخصصی جانبی از سوی سازمان میراث فرهنگی برای این منظور پیش‌بینی شده است.

نشست فعالان گردشگری ایران با تورساب کشور ترکیه روز بیست و دوم بهمن ماه در هتل اسپیناس پالاس برگزار شده و نشست‌های دیگری نیز با حضور فعالان بخش‌های خصوصی گردشگری در روزهای آینده برپا خواهد شد.

نشست‌ها و دیدارها، کارگاه‌های آموزشی، رونمایی از استارت‌آپ‌های گردشگری، برنامه‌های فرهنگی و آئینی، معرفی طرح‌ها و پروژه‌ها، از جمله بخش‌های این نمایشگاه خواهد بود.

در این باره محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری به خبرنگار مهر گفت: ۶ نشست تخصصی نیز برپا خواهد شد که در آنها بخش خصوصی می‌تواند در کنار ما حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: اطلس رویدادها و یا اپلیکیشن‌ها در این نمایشگاه توسط اداره‌ میراث فرهنگی استان‌ها نیز رونمایی می‌شود. بخش خصوصی نیز دستاوردهای خود را نمایش خواهد داد. شرکت‌های دیگر نیز کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنند تا این نمایشگاه صرفاً نمایش ظرفیت‌های سفر نباشد.

لاریجانی افزود: در حاشیه این نمایشگاه، آژانس‌های کشور افغانستان در یک نشست دو ساعته و آژانس‌های کشور بلغارستان در یک نشست یک ساعته، به معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورشان می‌پردازند.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری تصریح کرد: امیدواریم با این پایه‌گذاری که در دوره دوازدهم نمایشگاه رخ داده، بتوان در دوره‌های بعدی نیز همین مسیر را ادامه داد و این نمایشگاه را تخصصی‌تر برگزار کرد تا مرجعی برای کسب و کارهای مختلف باشد.

به گزارش مهر، مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران امروز توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی و جمعی از سفرای کشورهای خارجی برگزار خواهد شد. به غیر از بخش خصوصی کشورهای خارجی، وزیر گردشگری عراق و هیئت همراه، معاون وزیر گردشگری بلغارستان و هیئت همراه، دبیرکل اکو، معاون استاندار ترکیه و هیئت همراه، سفرای کشورهای بلغارستان، اندونزی، قرقیزستان، شیلی، انگلستان، عراق، آذربایجان و مالزی و رایزن بازرگانی کشور آذربایجان در این مراسم حضور خواهند داشت.

مراسم امضای تفاهمنامه با وزارت امور خارجه، سازمان صدا و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سالن خلیج‌فارس محل دائمی نمایشگاه همزمان با مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود.

همچنین مسئولان سازمان میراث فرهنگی، نشستی با رایزن فرهنگی و اقتصادی سفارت عمان در ایران و دیدارهایی با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری افغانستان، معاون وزیر گردشگری بلغارستان، عراق و سفیر انگلستان در ایران خواهند داشت.

بعدازظهر نیز مراسم آئینی استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، لرستان، قزوین و کهگیلویه و بویراحمد روبروی سالن میلاد برپا می‌شود.

روز چهارشنبه نیز نشست‌ها و مراسم رونمایی از اپلیکیشن‌های گردشگری به همراه اجرای مراسم آئینی ادامه خواهد داشت. در این روز هم همایش «گسترش روابط عمومی گردشگری ایران و چین» برپا خواهد شد.

در روز پنجشنبه نیز نشست‌ تخصصی با فعالان گردشگری هند، نشست هماهنگی فستیوال بین‌المللی چوگان و نشست تخصصی با فعالان گردشگری سنگاپور برپا می‌شود.

به جز برگزاری مراسم آئینی استان‌های دیگر که بعدازظهر هر روز روبروی سالن میلاد برپا می‌شود، در حاشیه این نمایشگاه نشست‌هایی با فعالان رسانه‌های روسیه و فعالان گردشگری پاکستان، بغداد و مالزی، از جمله برنامه‌های روز جمعه خواهد بود.

ورود بازدیدکنندگان برای این نمایشگاه آزاد است اما هر فرد باید دو هزار تومان در زمان ورود به نمایشگاه بین‌المللی هزینه پرداخت کند.

کد خبر 4540109 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: بخش خصوصی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ظهر پنج شنبه با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج به خبرنگاران اعلام کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف «حامد شریعتی» شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

اسعد فرهادی با اشاره به رسالت‌های حوزه هنری در توجه به فرهنگ و هنر استان ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گردآوری و در معرض نمایش علاقمندان و پژوهشگران قرارگرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی این هنرمند بوده که در سال ۱۴۰۱ به مناسبت روز سنه به همت حوزه هنری به نمایش گذاشته شد و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه‌های هفته سنه ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه، و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام است بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: براساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره‌مندی از تمام هنرها علی‌الخصوص هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام‌های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

فرهادی تصریح کرد: آئین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسؤولان، هنرمندان و علاقه مندان در محل گالری سوره برگزار می‌شود.

۶ اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 6088498

دیگر خبرها

  • حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست