Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس مصر با وجود مخالفت گسترده مردمی، تمدید دوره ریاست«السیسی» را فردا به رای می گذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، مجلس نمایندگان(پارلمان) مصر اعلام کرد: این مجلس فردا چهارشنبه (24 بهمن 1397) جلسه رای اصلاح قانون اساسی در خصوص تمدید دوره ریاست جمهوری «عبدالفتاح السیسی» را باوجود مخالفت های گسترده مردمی برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«احمد سعد الدین» دبیرکل مجلس نمایندگان مصر در گفتگو با رویترز، گفت: این مجلس فردا درخواست ائتلاف«حمایت مصر» و تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان را که به «علی عبدالعال» رئیس مجلس برای اصلاح برخی از مواد قانونی ارایه دادند، به رای می گذارد.

 

سعد الدین افزود: از مهمترین اصلاحات پیشنهاد شده مدت ریاست جمهوری از چهارسال به شش سال و تاسیس شورایی به ریاست السیسی برای حمایت از دولت و اهداف انقلاب، اتخاذ تدابیر ضروری هنگام قرارگرفتن دولت در معرض خطر است.

همچنین ایجاد اتاق دوم مجلس با بازگرداندن مجلس شورایی به نام «مجلس سنا» از جمله اصلاحات پیشنهادی است. این اتاق در دوره «انور سادات» با هدف تشکیل مجلس منتخب صوری که یک سوم اعضای آن را رئیس جمهوری تعیین می کند، ایجاد شده بود.

 

مصری ها، این پیشنهادات را اهانت به ملت مصر و مصادره آزادی ها به شمار می آوردند. زیرا این اصلاحات استفاده از قانون اساسی و پارلمان برای تحقق اهداف السیسی و برنامه وی برای سیطره طولانی مدت بر مصر است.

فراکسیون«25/30» که 16 نماینده از 596 نماینده مجلس مصر را تشکیل می دهند، در کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته اعلام کرد: مخالف پیشنهادات اصلاحی قانون اساسی است.

 

بیشتر اعضای مجلس موافقت اولیه خود را نسبت به اصلاحات که به رئیس جمهوری اختیارات گسترده ای مربوط به تعیین قضات و دادستان داده شود، اعلام کرده بودند.

براساس متن قانون اساسی کنونی مصر، باید اصلاحات پیشنهادی پس از موافقت رسمی پارلمان، به همه پرسی گذاشته شود.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: 22 بهمن راهپیمایی22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی فاطمیه ایام فاطمیه راهپیمایی اردبیل ایران اصلاحات پارلمان مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کونسیسائو: مشکلی با رئیس جدید پورتو ندارم

به گزارش "ورزش سه"، سرخیو کونسیسائو در روزهای اخیر قرارداد خود را با پورتو تا سال 2028 تمدید کرد. قرارداد او هنگام ریاست پینتو دا کاستا به‌عنوان رئیس سابق باشگاه امضا شده بود.

طبق گزارش رسانه‌های پرتغالی، با توجه به انتخاب ویلاش بواش، این قرارداد ممکن است با توافق دوطرفه لغو شود.

کونسیسائو پس از بازی شب گذشته به اسپورت‌تی‌وی در مورد این احتمال گفت: "من با افتخار آماده‌ام تا با او گفت‌وگو کنم. این یک موضوع لذت‌بخش است و من هیچ مشکلی ندارم. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و پیروزی او در انتخابات ریاست باشگاه را تبریک بگویم.

اعضا مستقل هستند، آن‌ها این انتقال را در این زمان برای باشگاه انتخاب کردند. من در دسترس هستم تا با هر کسی که نماینده و مسئولیت باشگاه پورتو را بر عهده دارد، بدون هیچ مشکلی و با کمال میل صحبت کنم. ما به بازی‌های قهرمانی و فینال جام حذفی پرتغال فکر می‌کنیم که می‌خواهیم در آن برنده شویم."

تمدید قرارداد کونسیسائو در 25 آوریل نهایی شد و چند روز بعد تغییرات در راس باشگاه انجام شد. داکاستا قبل از این برای 15 سال ریاست باشگاه را برعهده داشت.

دیگر خبرها

  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • کونسیسائو: مشکلی با رئیس جدید پورتو ندارم
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد