Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:42:40 GMT

گفت‌وگوی عود و گیتار / تلفیق سه ژانر موسیقی

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۷۴۳۷

گفت‌وگوی عود و گیتار / تلفیق سه ژانر موسیقی

کنسرت هم‌نوازی عود و گیتار «زریاب» به سرپرستی و آهنگسازی مجید ناظم پور یازدهم اسفندماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود. 

به گزارش ایسنا، کنسرت هم‌نوازی عود و گیتار «زریاب» به سرپرستی و آهنگسازی مجید ناظم پور ساعت ۲۱:۳۰ روز شنبه (یازدهم اسفند ماه) در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

در این کنسرت که با هم‌نوازی ساز باستانی عود و همراهی انواع گیتار و سازهای کوبه ای همراه خواهد بود، قطعاتی منتخب از آلبوم «زریاب» به آهنگسازی مجید ناظم پور نوازنده شناخته شده عود، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آهنگساز در این اثر کوشیده بود تا سه ژانر موسیقایی ایرانی، عربی و فلامنکو را در هم آمیخته و فضایی جدید را خلق کند.

ناظم‌پور در این کنسرت تصمیم دارد محتوای آلبوم «زریاب» را که جزو پرشنونده‌ترین موسیقی‌های پخش شده از رادیو است، به شکل وسیع‌تر به همراه سازهای مدرن الکترونیک اجرا کند.

امیرحسین حمیدی نوازنده گیتار، بنیامین مباشر امینی نوازنده گیتار، سهراب علیجانی نوازنده گیتار بیس، شایان میرغفوری نوازنده گیتار الکتریک، سیاوش معصومی نوازنده کوزه، مهرزاد املشی نوازنده کاخن و داربوکا، افشین هنرور نوازنده بندیر و تمبک و مجید ناظم پور آهنگساز، سرپرست گروه و نوازند عود، گروه اجرایی این کنسرت را تشکیل می‌دهند.

کنسرت هم نوازی عود و گیتار «زریاب» به سرپرستی و آهنگسازی مجید ناظم پور ساعت ۲۱ روز شنبه (یازدهم اسفند ماه) در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كنسرت موسيقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)

عصر ایران - نقاشی دیواری "نوازنده ویولن سل فنی" (A Violonchelista de Fene) توسط SFHIR روی یک ساختمان 9 طبقه کشیده شده است. این یکی از بزرگترین نقاشی های دیواری عمودی در زندگی حرفه ای خالق آن است.

نقاشی دیواری نوازنده ویولن سل در سال 2023 در شهر فنی، اسپانیا کشیده شد و توسط وب سایت استریت آرت سیتیز در رقابت بهترین نقاشی های دیواری سال 2023 مقام نخست را کسب کرد. استریت آرت سیتیز از سال 2016 بهترین نمونه های هنر خیابانی از سراسر جهان را معرفی می کند.

SFHIR به عنوان خالق نقاشی دیواری نوازنده ویولن سل فنی به طور ماهرانه ای از شکل ساختمان برای ادغام نقاشی دیواری با سازه استفاده کرده است. هنگام شب، با روشن شدن چراغ های راه پله و خروج نور از پنجره ها این گونه به نظر می رسد که فرت های ویولن سل روشن می شوند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «بنکسی»، معروف ترین هنرمند جهان که کسی او را نمی شناسد! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی