Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@11:41:05 GMT

خوداتکایی ایران در تولید غذا به ۸۲درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۷۵۴۸

خوداتکایی ایران در تولید غذا به ۸۲درصد رسید

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت در حال حاضر ۸۲درصد از انرژی غذایی مورد نیاز مردم از تولید داخلی تأمین می‌شود و به وضعیت پایدار رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین،  معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت در حال حاضر ۸۲درصد از انرژی غذایی مورد نیاز مردم از تولید داخلی تأمین می‌شود و به وضعیت پایدار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس کشاورز با اعلام این مطلب اظهار داشت: درصد خوداتکایی کشور در تولید گندم از ۶۵ درصد در سال ۹۲ به ۱۰۵ درصد در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود: در سال ۹۲ خوداتکایی در تولید شکر ۴۹ درصد بوده که در حال حاضر این میزان به ۹۱ درصد ارتقا یافته است.

کشاورز با اشاره به این‌که درصد خوداتکایی در تولید برنج از ۴۹ درصد در سال ۹۲ به ۶۰ درصد رسیده، خاطرنشان کرد: درصد خوداتکایی در تولید حبوبات از حدود ۷۰ درصد در سال ۹۲ به ۸۸ درصد افزایش یافته است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که در پنج سال اخیر به‌صورت مستمر سالانه ۶ درصد بهره‌وری آب در بخش کشاورزی ارتقا یافته است، تصریح کرد: خوداتکایی کشور در تولید گندم با کاهش ۴۶۰هزار هکتاری سطح زیرکشت و افزایش بهره‌وری و عملکرد در واحد سطح حاصل شده است.

کشاورز با ابراز این‌که افزایش تولید شکر متکی به کشت پاییزه چغندرقند است، خاطرنشان کرد: برنامه تولید علوفه به‌منظور افزایش تولید شیر در کشور با اتکاء به کشت پاییزه ساماندهی شده و در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: بسته زراعت دیم با توجه به پایداری و تنوع تولید و حاصلخیزی خاک تهیه شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به تدوین و اجرای نظام‌نامه ثبت کود کشاورزی گفت: در سال‌های اخیر تولید، تدارک و توزیع کودهای کشاورزی ساماندهی و استانداردسازی شده است.

وی یادآور شد: در سال ۹۲ کمتر از ۵۵ درصد از کود کشاورزی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شد و در حال حاضر ۸۱ درصد از کود مورد نیاز بخش کشاورزی در داخل تولید می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حبوبات گندم مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی