Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@07:55:14 GMT

فغانی داور بازی پرسپولیس و پدیده شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۷۶۱۵

فغانی داور بازی پرسپولیس و پدیده شد

خبرگزاری میزان- علیرضا فغانی به عنوان داور بازی پرسپولیس و پدیده در جام حذفی انتخاب شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دیدار دو تیم پرسپولیس و پدیده مشهد از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور روز دوشنبه ۲۹ بهمن ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی تیم داوری قضاوت کننده در این بازی به شرح زیر است:

داور: علیرضا فغانی

کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی، آرمان اسعدی

کمک داوران اضافی: حسن اکرمی ، امیر عرب براقی

داور چهارم: محمد عطایی

ناظر داوری: ایرج نظری

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لیگ برتر فغانی پرسپولیس پدیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی!

به گزارش ورزش سه؛ ديدار برگشت دو تيم يوكوهاما مارينوس ژاپنى و اولسان اچ دى كره جنوبى در توكيو بعد از برد ١ بر صفر كره اى ها در بازى رفت نيمه نهايى ليگ قهرمانان آسيا در شرق از حساسيت ويژه اى برخوردار بود كه با قضاوت عليرضا فغانى برگزار شد.

اين ديدار كه در وقت قانونى با نتيجه ٣ بر ٢ به سود ميزبان ژاپنى به پايان رسيد تا در مجموع دو تيم ٣ بر ٣ مساوى شوند. در دو وقت اضافه هم دنبال شد تا ضربات مرگبار يا به اصطلاح پنجاه به پنجاه پنالتى تيم صعود كننده به فينال و حريف العين امارات را مشخص كند.

جالب اينكه بر خلاف تصور اين ديدار ١٢٠ دقيقه طول نكشيد و دو تيم ١٤٠ دقيقه برابر هم صف آرايى كردند چون عليرضا فغانى دو وقت هفت دقيقه، يك سه دقيقه در كنار يك دقيقه وقت تلف شده را در چهار وقت ٤٥ دقيقه اى و ١٥ دقيقه اى معمول محاسبه كرد.

نكته ديگر اينكه اين بازى تراژيك ١٤٠ دقيقه زير باران شديد برگزار شد و عليرضا فغانى با ١٦ كيلومتر دوندگى و نزديكى به تمام صحنه ها و هر جا كه توپ وجود داشت يكبار ديگر آمادگى بالاى بدنى خود را در ٤٦ سالگى به نمايش گذاشت تا كم كم بار ديگر براى تحقق روياى قضاوت فينال جام جهانى در سال ٢٠٢٦ خودى نشان دهد.

از سوى ديگر شاهكار فغانى در اين ديدار بار ديگر او را در دنياى فوتبال سر زبانها انداخت، اخراج بدون مماشات بازيكن ميزبان با كارت قرمز مستقيم در حاليكه تيم ژاپنى ٣ بر ١ از حريف كره اى و در مجموع دو بازى ٣ بر ٢ پيش بود در دقيقه ٣٩ كه كره اى ها صاحب ضربه پنالتى شده بودند دل و جراتى مى خواست كه اين داور ايرانى الاصل نشان داده از پس آن در هر بازى ممكنى به راحتى بر مى آيد.

دليل اخراج كاميجيماى ژاپنى دقيقا در لحظه خطاى پنالتى گرفتن موقعيت آشكار پنالتى توسط اين بازيكن از سوى عليرضا فغانى تشخيص داده شد كه كارت قرمز مستقيم طبق قانون جريمه آن اعلام شده است.

فغانى در ١٤٠ دقيقه بازى برگشت نيمه نهايى ليگ قهرمانان شرق آسيا تنها سه بار از كارت خود استفاده كرد كه يك كارت قرمز مستقيم به بازيكن تيم ميزبان و  دو كارت زرد هم به مربيان روى نيمكت اين تيم ژاپنى بود كه در ضربات پنالتى توانست به فينال ٢٠٢٤ باشگاههاى قاره كهن راه يابد.

همچنين عليرضا فغانى بدرستى سه گل را در اين ديدار مردود اعلام كرد و يكبار نيز به دليل عملكرد كمك خود در عدم تشخيص آفسايد از VAR كمك گرفت كه تشخيصش دخالت بازيكن در بازى حريف بود.

عليرضا فغانى كه عملكرد بسياز خوبى از نگاه كارشناسان در اين بازى پرهيجان و حساس به نمايش گذاشت روز شنبه نيز در استراليا ديدار مهم دو تيم "ملبورن سيتى" و "وسترن سيتى" از هفته آخر ليگ اين كشور را سوت خواهد زد تا رقابتهاى داخلى اين كشور بعد از اين بازى با شش تيم برتر مرحله نهايى ادامه يابد.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی!
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا
  • علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها
  • علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • داور دیدار حساس پرسپولیس در جام حذفی
  • داور بازی سرنوشت‌‎ساز پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام اسامی داوران یک هشتم نهایی جام حذفی/ عرب براقی قاضی دیدار آلومینیوم و پرسپولیس
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • چالش سخت و شیرین اوسمار ویرا؛ علیرضا بیرانوند یا امیررضا رفیعی؟