Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: مرحله سوم ایمن سازی دام های سنگین این استان علیه بیماری تب برفکی آغاز شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دکتر «محسن شانقی» افزود: این طرح از 23 بهمن ماه به مدت 40 روز انجام می شود.
وی گفت: پیش بینی می شود در قالب این طرح ایمن سازی 100 هزار راس دام سنگین استان توسط گروه های مایه کوب بخش دولتی و خصوصی علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی مسری در جمعیت دام ها است که شیوع آن خسارت اقتصادی فراوانی را برای واحدهای پرورش دام به همراه دارد.
دکتر شانقی گفت: با توجه به نقش مهم واکسیناسیون در مقابله با بیماری تب برفکی می طلبد که بهره برداران دامدار در راستای واکسیناسیون رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی را برای مقابله با این بیماری در دستور کار قرار دهند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به دامداران توصیه کرد: در زمان اجرای عملیات مایه کوبی تب برفکی از خرید، فروش، نقل و انتقال کنترل نشده دام ها و تردد بین واحدها خودداری کرده و همکاری لازم را با گروه های واکسیناسیون داشته باشند.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یکهزار و 539 روستا، دارای 899 واحد پرورش طیور، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي واكسيناسيون تب برفكي استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک