Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، الیاس لاریجانی نائب رییس اتحادیه گل وگیاه مازندران به گشایش نمایشگاه ملی گل و گیاهان زینتی در شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: ۱۵ میلیون گلدان گل، گیاهان آپارتمانی و ۳۷ میلیون شاخه گل بریده زینتی سالانه در استان تولید می‌شود.

وی افزود: هم اکنون مازندران از نظر تنوع پرورش گل و گیاهان زینتی و نیز میزان تولید به ترتیب رتبه نخست و رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی گفت: بیش از ۶ هزار مازندرانی در تولید و پرورش گل وگیاهان زینتی فعال بوده و در سال‌های اخیر شمار زیادی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی جذب این بخش شده اند.

سیدحسین اسلامی مدیرجهاد کشاورزی آمل نیز گفت: در نمایشگاه ملی گل و گیاهان زینتی بیش از ۶۲ واحد تولیدی بخش گل و گیاهان زینتی از مازندران و استان‌های کشور، تولیدات خود را در فضایی به مساحت ۲ هزار مترمربع، به نمایش گذاشتند.

افزود: در این نمایشگاه انواع گل و گیاهان زینتی، آپارتمانی، شاخه بریده و شرکت‌های تولید کود‌های ارگانیک در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیرجهاد کشاورزی آمل هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی تولیدات و ظرفیت‌های استان‌های کشور و ایجاد ارتباط مستقیم میان تولید کننده و مصرف کننده بدون حضور واسطه و دلال اعلام کرد و گفت: توجه به حمایت از تولیدات ملی و فراهم کردن تولیدات صادرات محور با حضور فعالان امر صادرات به کشور‌های منطقه از دیگر رویکرد‌های برگزاری این نمایشگاه است.

اسلامی افزود: ششمین نمایشگاه کشوری گل و گیاهان زینتی آمل تا ۲۶ بهمن صبح و عصر در محل دائمی نمایشگاه‌های آمل برای بازدید علاقه‌مندان برپا است.

حسن پورمقدم مدیر جهاد کشاورزی نوشهر نیز از پایان چهارمین جشنواره ملی گل ارکیده در این شهرستان خبر داد و گفت: جشنواره امسال با توجه به استقبال خوب مردم و مسوولین کشوری، استانی و شهرستانی، برگزارکنندگان را مصمم ترخواهد کرد تا در سال آینده برنامه‌های متنوع تری را تدارک ببینند.

وی افزود: در این جشنواره علاوه بر بازدید هموطنان از سراسر کشور، شاهد حضور گردشگران آلمانی نیز بودیم.
مدیر جهاد کشاورزی نوشهر گفت: شهرستان نوشهر یکی از شهر‌های شاخص در پرورش گل ارکیده در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ

برپایی نمایشگاه ملی گل و گیاه زینتی در مازندران 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهادکشاورزی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود : کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می شود.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • نمایشگاه اکسپو ظرفیتی برای تبادلات اقتصادی است
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود