Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت مهمان قسمت هشتم نمودار بود.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دکتر شادنوش در ابتدای برنامه در خصوص پیوند اعضا گفت: هرفردی که دچار مرگ مغزی می‌شود این امکان برایش به وجود می‌آید که تا هشت عضو را اهدا کند. ما قبل انقلاب درسال ۴۷ دردانشگاه علوم پزشکی شیراز پیوند کلیه انجام داده ایم و تا سال ۵۷ کمتر از هشتاد پیوند به صورت پراکنده داشته ایم؛ و به طور منسجم مرکز پیوند نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراوایل انقلاب و جنگ افرادی که نیاز به پیوند داشتند به خارج از کشور اعزام می‌شدند و هرجراحی حدود سی هزار پوند هزینه در بر داشت.

وی در پاسخ مجری به نیاز پیوند در ایران گفت: ما باتوجه به اینکه جامعه مذهبی و دین‌مداری داریم هراتفاقی عرفی بررسی می‌شود و باید آن حل شود تا مردم آن را بپذیرند و مورد استقبال قرار دهند، و در زمان امام (ره) این فتوا داده شد و آغازگر این حرکت عظیم شد.

قبل انقلاب نیز نیاز به پیوند حس می‌شد، ولی امکانات و تجهیزات زیادی در اختیار نداشتیم، همچنین خودباوری دربین پزشکان و دانشمندان وجود نداشت.

ما درمنطقه خاورمیانه جزو کشور‌های پیشتاز محسوب می‌شویم وچندی پیش یکی از دانشمندان مطرح ایرانی، دکتر سیم‌فروش پنج هزارمین پیوند کلیه خود را انجام داد.

وی درادامه افزود: ما متاسفانه در سال گذشته کمتر از هزار پیوند داشته ایم، و این علتش عدم فرهنگ سازی است که باید شکل بگیرد و البته کار بزرگی است. رضایت‌گیری از خانواده‌های داغدار در شرایطی که نیاز به پیوند است باید از طریق فرهنگ سازی سهل شود.
نموار محصول گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبکه چهارم سیما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پیوند اعضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: دکتر میثم معزی در این خصوص افزود: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند شدیم که به جرأت یک جهش بی سابقه بوده و از همه عزیزان تشکر می کنیم چرا که قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این هفته ده عمل پیوند اعضا داشتیم که ۴ مورد آن به پیوند کبد و ۶ مورد آن به پیوند کلیه اختصاص یافت.

دکتر معزی در خاتمه اظهار داشت: تشکر ویژه و صمیمانه دارم از رضایت خانواده های بیماران اهدا کننده و کلیه اعضای گروه پیوند، اعم از گروه های جراحی پیوند ، جراحی عروق، ارولوژی ، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی، که با اقدامات لازم و فوری زمینه ساز این حرکت شایسته شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899579

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان